Skocz do zawartości

Jakie serwa do dużego i szybkiego szybola


malinn

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko do Toma.

Kolega coś wspominał o małych mocnych serwach.Nie moge tego znaleźć. Szukam czegoś w miarę taniego małego -mini i mocnego. Coś co by dało rade przy 200km/h w modelu 2m - lotki i Vtail :?:

 

 

 

Mam hs 81 - one powinny dac chyba rade co? (zauważyłem ,że takie ktoś tam wsadził i latał)?

 

 

Powiem, że myśle o modelu falcon 2m pod mój napęd - konstrukcji Pana Kwarcińskiego. Zna ktoś ten model?

 

Oto on:

 

http://www.paradoxrc.republika.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś co by dało rade przy 200km/h w modelu 2m - lotki i Vtail
Zapewne chodzi o to serwo:

 

http://rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=165&products_id=2004

Jeśli chcesz rzeczywiście rozwijac prędkości do 200 km/h to ono na lotki będzie na styk przy zasilaniu 6V. Potrzebujesz serwa powyżej 3kgcm.

Tu masz arkusz, w którym mozesz policzyć dokładnie jakie siły będą potrzebne do uruchomienia powierzchni sterowej:

http://www.piotrp.de/MIX/stery.xls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm 200km/h i Falcon? Nie wiem, jakoś nie widzę. To nie jest hotlinner.

Falcona mam, jest dostosowany do HS-81, które normalnie się w nim sprawują. Ostatnio poniżej 100zł/szt można kupić HS 125MG - idealne serwa do lotek. A HS-81MG do usterzenia i serwa będą trudne do zabicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel miał falcona i rozpedził go do 244km/h - wtedy mu wybuchł płat :lol: Więc do 200km/h model się trzyma nieźle.

 

Poprawka to nie był Falcon ale bardzo podobnie wykonany - ta sama technika jednak model inny :? sory za błąd

 

Myśle czy nie zamówić mocniejszego płata do tego co już mam 2,6m . Jak tego nie zrobie to nabęde pewnie falcona.

 

Dylemata mam niemałego.Mój napęd troche za ciężki do falcona -450g ,ale za to 2kg ciągu.

 

 

Czy kolega z falcona zadowolony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Co do wyboru serwa to nie warto kierować intuicją :shock: a jeszcze do tego przy dużej rozpiętości i szybkości .

Jest kilka programów którymi można z dużą dokładnością policzyć odpowiednie zapotrzebowanie siły i dodać do tego sporą rezerwę .

Pan Marek wymienił już jeden a ja 2-gi :Rudermoment to jego nazwa .

A swoją drogą ładny model .

 

Pozdrawiam

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użyje raczej hs 81 - bo mam i będe wolno latał jesli nabęde ten model.

 

Poprzednik napisał - fajny ten model - o falcona chodziło?

 

Szukam czegoś na każde warunki - mocny wiatr, termika, zbocze.

 

Chciałbym latać niemal codziennie, a u mnie mocno wieje.

 

Myslicie że falcon nie boi się wiatru? Beczek i pętli bo fajnie czasem przyświrować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak - lotka o rozmiarze 50x5cm, wyłamała w HS-81 zębatkę. Bez większego problemu. Mówię oczywiście o szybowcu - 2,4m, ok. 1,6kg. Trudno to mówić, jakie były prędkości, w tej chwili mam założone GWS Micro 2BBMG, teoria głosi że serwo ma 5,4kg. Nawet jeśli ma połowę tego, a faktycznie jest mocne jak cholera, to i tak wystarczy, a zębatka nie ma szans żeby poległa. Serwa takie były, nie wiem czy są, dostępne tutaj: www.sommertech.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... zawodnicy F3F używają HS 125MG - serwa do lotek i klap oraz HS-81MG (normalne i cyfrowe) do napędu usterzenia. Ja uzywam tego i tego w skrzydłach i jeszcze ani razu sie nie zawiodłem, a jeden model pozbierałem do bagażnika po wjechaniu w glebe pionowo z 15 metrów (3 metrowy szybowiec laminatowy) i HSy 81MG wytrztmaLy w skrzydLach.

 

Ostatnio coś gadali na RC Groups na temat HS 125MG że komuś sie kółka połamały, ale chyba musiał grzmotnac nieźle :)

 

Ostatnio pojawiły się HS-56HB - maleństwa z trybami karbonitowymi. Kupiłem 2 sztuki i bede testował. Na testach zachodnich wypadają super.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie odrębną sprawą jest wybór serwa z plastikowymi czy innymi zębatkami -(do wyboru do koloru) . Z moich obserwacji wynika że najwięcej uszkodzeń serw (właściwie zębatek ) jest w fazie kiepskiego lądowania . Przyczyny to zaczepienie o trawę (czyli brak umiejętności podstawowego pilotażu )czy nawet wręcz zła konstrukcja skrzydło- lotka itp.

 

Inną sprawa jest w jaki sposób model zostaje rozbity !

Jeżeli model z dużą prędkością zahaczy lotką to siła przyłożona do dźwigni lotki oraz czas (zwykle ułamki sekundy )powodują wyłamanie ząbków z trybu , ten sam model który poszuka kreta pionowo ma większe szanse na odzyskanie serw lotki. Siła na dźwigni jest mniejsza i tryby mają większą szansę przetrwania .

Dlatego moim zdaniem podstawą jest umiejętność prawidłowego lądowania .

Oraz realna ocena warunków w których latamy . :? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kolega jednoznacznie potwierdził że:

 

NAJGORSZA w LATANIU jest ZIEMIA

 

Wszystkie rady i opinie będe miał na uwadze latając nowym modelem i mam nadzieje , że uchroni mnie to od najgorszego.

 

Jak wszysto pójdzie po mojej myśli to za 2 tyg. wyleci z mego gniazda nowy laminatowy ptak. Napewno się podziele wrażeniami z oblotu.

 

Dzięki za wszystkie wskazówi i rady. Cieszę się, że zarządzający tym forum wyłuskał mojego posta robiąc z niego nowy temat :wink: (bo istotnie zaśmieciłem posta Tom Toma swoimi wtrąceniami za co Go przepraszam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie ostatnio myślałem i przypomniało mi się że istnieją jeszcze ciekawe serwa HS-125 MG - projektowane do szybowców - na początku zraziła mnie do nich troche wysoka cena bo oscylowała koło 120-130 zł jednak kolega powiedział mi że widział je po 99 co już jest całkiem znośne.

Przesyłam link do strony sklepu -

http://kuziemski.home.pl/cgibin/shop?info=hs125mg&sid=5053ad82

 

Serwa oprócz tego że mają metalowe przekładnie to jeszcze mają jako jedyne z wcześcniej wymienianych łożyskowane koła.

 

Oto parametry:

Napięcie: 4,8-6,0 V

Moc: 3,5 kg/cm przy 6,0V, 3,0 kg/cm przy 4,8V

Prędkość: 0,13 s przy 6,0V, 0,17s przy 4,8V

Wymiary: 30*10*34 mm

Waga: 24 gramy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malin, jak Wy miezycie prędkość swoich modeli ? 200 modelem to już poważna sprawa, przy tych prędkościach to się cuda dzieją, ale jak Wy mierzycie te prędkości ?

 

ja kiedyś na nartach rejestrowałem prędkość GPSem przyczepionym do plecaka i był to dla mnie szok, jakie prędkości rozwija narciaż "na krechę" i zrozumiełem, dlaczego sie niektórzy zabijają :)

 

pewnie model też leci szybciej, niż się nam wydaje.

 

Tomo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D spoko bez emocji Panowie :) W prawdziwych szybowcach prędkość faktycznie mierzy się względem powietrza (rurka Pitota) oraz względem ziemi (GPS). Zaś prędkości modeli na zawodach mierzy się względem ziemi (są dwie bramki oddalone o znana odległość i sędziowie leżą pod bramkami. Przelatuje się np 10 razy tam i z powrotem, potem z czasu i drogi wyznacza się prędkość). Pewnie jest jakaś metoda pomiaru względem powietrza - ja jej nie znam.

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instruktor tez potwierdził , że mocne serwa trza użyć choćby tylko do lotek. Zamierzam posłuchać go.

 

Wybieram między:

 

Hs 81 mg

 

lub

 

HS 56 HB - węglowa przekładnia/ łożysko/ 0,12 sec!/ 11,2g (droższe o 10zł od hs 81mg)

 

Proszę o radę które wybrać. Może znacie tani sklep godny polecania z tymi serwami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.