kuba r. Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 ale z tego co kojarzę Fregata jest na RG15, a ten profil źle reaguje na klapy, sprawdzone empirycznie w Akacji II F3F Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Model fajny nie ma co. Myślę że 1200g na taki model to nie dużo.Ciekaw jestem jak na zboczu lata?I jeszcze pytanko - czy tych klap nie brakuje podczas lądowania?Kolega chyba tylko dział zły wybrał bo ma moto-szybowca , a to dział szybowce ;-) Jeśli mowa o RG15 to jest to dość wolny profil jak na zbocze, dlatego wymaga dość radykalnego dociążenia. Co do klap zgadzam się z Kubą szkoda psuć tylko aerodynamikę lepiej użyć lotko-hamulców i zaoszczędzić na serwach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malinn Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 lepiej użyć lotko-hamulców Tylko, że to niewiele pomaga. Mam andromedę 1,9m na samych lotkach i ustawienie lotko-hamulca nie wiele daje. Po prostu latam zwykle na sporej łące. Gdyby były lotki na całej długości płata jak mam w zuni 1,2m - to wtedy lotko-hamulce działają pięknie w kompensacji z ogonem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2009 Jakie wychylenia stosujesz ? podnies obie lotki o 60 stopni w górę i musi dac efekt dodatkowo taki płat nie odrywa strug na koncach i mozna model zaciągnąć sterem wysokości co spowoduje ze model w pierwszej chwili zrobi kobrę a nastepnie powinien zacząc opadać przy stale zaciągniętym sterze wysokości . Trzeba jedynie zmienić dyferencjal lotek tak aby nie wyhylaly się wiecej w górę a jedynie ta lotka która działa w dół pracowała do zera. Dodatkowo można domiksować ster kierunku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 ale z tego co kojarzę Fregata jest na RG15, a ten profil źle reaguje na klapy, sprawdzone empirycznie w Akacji II F3F RG15 źle reaguje na podnoszenie klap w celu przyspieszenia modelu. Natomiast bardzo ładnie zmniejsza opadanie modelu przy wychyleniu do 5 st. w dół. Korzystam z tej właściwości od wielu lat, właśnie na profilu RG15. Najwyraźniej mamy różne doświadczenia w tym zakresie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 zależy co dla kogo znaczy ładnie, dla mnie ładnie to reaguje Trinity http://www.modelflight.com.au/baudis/baudis_trinity_f3b_competition.htm w porównaniu z tym, RG15 z klapami to kompletna porażka. RG15 to starszy profil zaprojektowany do skrzydeł bez złożonej mechanizacji płata, i tak najlepiej go stosować, max to butterfly. Po wychyleniu klapy o te 5 stopni owszem siła nośna rośnie, ale opór również, tak więc model leci wolniej, ale niewiele poza tym. RG15 źle reaguje na podnoszenie klap w celu przyspieszenia modelu. właśnie tak pisali w instrukcji do Futaby 9CAP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Kuba, zauważ że nie prowadzimy tu dyskusji o wyczynowych modelach F3B czy F3F (które uparcie podajesz jako przykład) i oczekiwanich wobec nich. Mówimy tu o modelach rekreacyjnych. Masz rację, są oczywiście lepsze profile do wykorzystania z klapami. Jednak tu mamy RG15 i jeszcze raz powtórzę, że przy umiejętnym wykorzystaniu klap uzyskujemy sporo mniejsze opadanie modelu, co jest istotne przy lotach termicznych. Takie są przynajmniej moje doświadczenia z tym profilem po kilkuset lotach z użyciem klap do latania w termice. właśnie tak pisali w instrukcji do Futaby 9CAPNajwyraźniej nie doczytałem tego, wiem to z autopsji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba r. Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2009 Takie są przynajmniej moje doświadczenia z tym profilem po kilkuset lotach z użyciem klap do latania w termice. bo model na klapach leci wolniej, dłużej utrzymuje się w kominie, nawet źle wycentrowanym (przelatując przez niego), i może stąd wrażenie że opadanie jest mniejsze albo że się lepiej zabiera. Też długo latałem na klapach w Akacji, ale potem stwierdziłem, że tylko czasem warto użyć ich w locie pod wiatr (na zboczu), no i w F3F przy robieniu wysokości, ale tylko pod wiatr, takie były moje spostrzeżenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.