Skocz do zawartości

Fregata I z Modellot


Pawel_W

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Kamyczek_RC
Model fajny nie ma co. Myślę że 1200g na taki model to nie dużo.

Ciekaw jestem jak na zboczu lata?I jeszcze pytanko - czy tych klap nie brakuje podczas lądowania?Kolega chyba tylko dział zły wybrał bo ma moto-szybowca , a to dział szybowce ;-)

 

Jeśli mowa o RG15 to jest to dość wolny profil jak na zbocze, dlatego wymaga dość radykalnego dociążenia. Co do klap zgadzam się z Kubą szkoda psuć tylko aerodynamikę lepiej użyć lotko-hamulców i zaoszczędzić na serwach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej użyć lotko-hamulców

 

Tylko, że to niewiele pomaga. Mam andromedę 1,9m na samych lotkach i ustawienie lotko-hamulca nie wiele daje. Po prostu latam zwykle na sporej łące.

Gdyby były lotki na całej długości płata jak mam w zuni 1,2m - to wtedy lotko-hamulce działają pięknie w kompensacji z ogonem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamyczek_RC

Jakie wychylenia stosujesz ? podnies obie lotki o 60 stopni w górę i musi dac efekt dodatkowo taki płat nie odrywa strug na koncach i mozna model zaciągnąć sterem wysokości co spowoduje ze model w pierwszej chwili zrobi kobrę a nastepnie powinien zacząc opadać przy stale zaciągniętym sterze wysokości . Trzeba jedynie zmienić dyferencjal lotek tak aby nie wyhylaly się wiecej w górę a jedynie ta lotka która działa w dół pracowała do zera. Dodatkowo można domiksować ster kierunku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z tego co kojarzę Fregata jest na RG15, a ten profil źle reaguje na klapy, sprawdzone empirycznie w Akacji II F3F
RG15 źle reaguje na podnoszenie klap w celu przyspieszenia modelu. Natomiast bardzo ładnie zmniejsza opadanie modelu przy wychyleniu do 5 st. w dół. Korzystam z tej właściwości od wielu lat, właśnie na profilu RG15. Najwyraźniej mamy różne doświadczenia w tym zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy co dla kogo znaczy ładnie, dla mnie ładnie to reaguje Trinity http://www.modelflight.com.au/baudis/baudis_trinity_f3b_competition.htm :P w porównaniu z tym, RG15 z klapami to kompletna porażka. RG15 to starszy profil zaprojektowany do skrzydeł bez złożonej mechanizacji płata, i tak najlepiej go stosować, max to butterfly. Po wychyleniu klapy o te 5 stopni owszem siła nośna rośnie, ale opór również, tak więc model leci wolniej, ale niewiele poza tym.

 

RG15 źle reaguje na podnoszenie klap w celu przyspieszenia modelu.

właśnie tak pisali w instrukcji do Futaby 9CAP :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba, zauważ że nie prowadzimy tu dyskusji o wyczynowych modelach F3B czy F3F (które uparcie podajesz jako przykład) i oczekiwanich wobec nich. Mówimy tu o modelach rekreacyjnych. Masz rację, są oczywiście lepsze profile do wykorzystania z klapami. Jednak tu mamy RG15 i jeszcze raz powtórzę, że przy umiejętnym wykorzystaniu klap uzyskujemy sporo mniejsze opadanie modelu, co jest istotne przy lotach termicznych. Takie są przynajmniej moje doświadczenia z tym profilem po kilkuset lotach z użyciem klap do latania w termice.

właśnie tak pisali w instrukcji do Futaby 9CAP
Najwyraźniej nie doczytałem tego, wiem to z autopsji :P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie są przynajmniej moje doświadczenia z tym profilem po kilkuset lotach z użyciem klap do latania w termice.

bo model na klapach leci wolniej, dłużej utrzymuje się w kominie, nawet źle wycentrowanym (przelatując przez niego), i może stąd wrażenie że opadanie jest mniejsze albo że się lepiej zabiera. Też długo latałem na klapach w Akacji, ale potem stwierdziłem, że tylko czasem warto użyć ich w locie pod wiatr (na zboczu), no i w F3F przy robieniu wysokości, ale tylko pod wiatr, takie były moje spostrzeżenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.