malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Witam Jestem bardzo początkującym osobnikiem w tej tematyce i proszę o wyrozumiałość co do treści postu Poszukuję jakiejś instrukcji po polsku do RC który jest przy tym modelu, to jest 4 kanałowa aparatura a nazywa się RCM Pelikan. Dziś próbowałem polatać samolotem i qrcze niby ma ciąg do przodu ale jak go puszczałem to od razu pikował w dól mimo ze lotkę skierowałem do siebie to znaczy była wychylona do dołu. pozdrawiam malin
Norbert Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Slucham????? A mozesz jasniej? Drazek bierzesz na siebie , a SW w modelu w ktore strone idzie wtedy?
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 drążek biorę do siebie a lotka wtedy idzie do dołu, a jak daje drążek od siebie to lotka idzie do góry pozdrawiam
Norbert Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 No to co się dziwisz że walisz w ziemie skoro sam focusowi "wydajesz" takie polecenie? Przecież powinno być odwrotnie , jak drążek na siebie to ster wysokości w góre. Poza tym to nie jest lotka tylko ster wysokości. Lotki to zupełnie inna bajka. Przełącz revers w aparaturze. Zapoznaj się też z regulaminem , bo ani nie odwiedziłeś powitalni , ani nie posiadasz awatara, wieku a już wpis skąd jesteś kwalifikuje Cie do szybkiej interwencji moderatora.
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Oki dzieki za informacje, i juz sie poprawiam jak tylko baterie sie naladuja to dam znac jak mi poszlo pozdrawiam
Norbert Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Powodzenia , u mnie też lipole na ładowarce bo weekend i pogoda dopisuje wiec dziś się wylatam za cały tydzień.
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 tylko qrcze szkoda ze ładują sie 3h a latania z tego co rozmawialem ze sprzedawca 10 min na szzceście mam zapasową bateryjkę ale o tego nie przedłuży pozdrowionka
Norbert Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Ładowanie to kwestia ładowarki. U mnie pakiety lipo ładują się max godzine. A co do latania... jesli jak piszesz jestes pczatkujacy to te 10 minut bedzie dla Ciebie wiecznością. I tak będziesz spocony z emocji. I nie tyle lataniem co strachem by jak już się wzbijesz nie zaryć w ziemie modelem :-) Focus jest mozna powiedziec szybowcem wiec wzniesc sie wysoko, wylaczyc silnik i szybowac , jak pułap zmaleje powtórka i tak do końca aku. To daje czas latania x2 :-P
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 No już nie mogę doczekac sie kiedy go odpale, choc z tego co poczytalem to pewno bedzie na poczatku pare razy gleba no ale zapas kleju i tasma jest
Norbert Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Silnik na max obroty i wyrzuć poziomo przed siebie pod wiatr. Od razu po wyrzucie ręka na nadajnik i sterem wysokości delikatnie podnoś żeby nie przeciągnąć. Dasz rade. Focus praktycznie sam lata z tego co koledzy pisali , nie trzeba mu tylko w tym "przeszkadzać" :mrgreen: Trymerem w nadajniku ustaw ster wysokości kilka milimetrów w gore wzgledem całości płata poziomego wysokości , to da gwarancje że w czasie tych ułamków sekund zanim po wyrzucie złapiesz drążki model nie poleci w dół tylko będzie miał tendencje raczej do wznoszenia się.
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Jedna szkoda jest taka ze instrukcja jest po czesku ;-) a jezyk ten nie jest zrozumaly za bardzo na szczescie sa obrazki choc malo ich jest i jeszcze nie wiem bo na RC mam dwie diody jedna zielona a druga czerwoan obie sie pala i sie zastanawiam co oznaczaja jedna ze pewnie rc jest wlaczone ale druga ?
Norbert Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 baterie do kitu i nie na RC bo to ogolne okreslenie modelarstwa zdalnie sterowanego tylko na aparaturze. - nadajniku
ertman_176 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 ... Zapraszam do działu "od czego zacząć" - post podstawy pilotarzu Sprawdz prosze jeszcze pozostałe stery przed lotem ...
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 Cholerka no i kraksa puszczalem go bez silnika i strasznie wyrywal do gory i pikowal w dol no i dziub sie odlamal a jak sie okazalo sprawdzilem klej na kawalku steropianu ktory kupilem i wypala dziury testuje teraz osmiorniczke moze da rade jak nie to trza czekac do poniedizalku
cobra Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 kawalku steropianu ktory kupilem i wypala dziury Pelikan nie jest ze styropianu, tylko z EPP. Nie bądź tak "w gorącej wodzie kąpany" - poczytaj i przygotuj się do oblotu. Latałeś trochę na symulatorze? Zacznij od tego! Czy powierzchnie sterowe masz ustawione na zero, a środek ciężkości jest w miejscu zalecanym przez producenta?
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 na symulatorze spedzilem pare ladnych godzin co do ustawienia stery sa na zero musze jeszcze sprawdzic srodek ciezkosci tylko niestety instrukcje mam po czesku i nie za bardzo moge dojsc jak jest w tym modelu z tym srodkiem ciezkosci
cobra Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Jeśli stery są na zero, wyrzucasz model energicznie poziomo lub leciutko w dół, masz bankowo źle ustawiony SC.
pppd Opublikowano 6 Grudnia 2008 Opublikowano 6 Grudnia 2008 Też zaczynałem na tym modelu i do momentu zmiany aparatury na coś porządniejszego nie było łatwo. Ze standardowym nadajnikiem czasem zdarzały się "kopnięcia serw" i zanik pracy silnika.. po zakupieniu markowej aparatury nie ma z tym problemów na standardowym wyposażeniu. Złamany dziób też przechodziłem.. niestety ale ścianki w tym miejscu są cienkie.. ja naprawiłem zalewając dwie listewki 4x4 pianką montażową i od tego momentu jest 'niezniszczalny'. Standardowe mocowanie śmigła jest moim zdaniem kiepskie i często zdarza się, że wał obraca się wewnątrz tego piasto-kołpaka, dlatego warto je wymienić na coś zaciskanego śrubą. Jak się zdecydujesz na zakup innego nadajnika to warto ograniczyć wychylenia sterów do około 60% żeby nie latać zbyt nerwowo, a później dorobić lotki co moim zdaniem bardzo ułatwia walkę z wiatrem Środek ciężkości wg. producenta znajduje się 65mm od krawędzi natarcia, a co do diod na aparaturze to jak się świecą obydwie to oznacza, że baterie są w pełni naładowane, jak tylko jedna to trzeba naładować.. taki binarny wskaźnik baterii.
malin_pl Opublikowano 6 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2008 oki dzieki za info umowilem sie na jutro z doswiadczonym modelarzem z wrocka ;-) to mi powie co i jak
MICHAL_1100 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Podepnę się do tematu. Kupiłem ostatnio wszystkie elementy do FOCUSA. Chciałbym wpakować do niego bezszczotkę. Mam na oku coś takiego: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4708 Wg wymiarów mocowania oryginalnego silnika powinien się zmieścić. Mam zamiar dorobić w nim lotki - pytanie - czy jest sens :?: . W ES i w EC (który czeka na wykonczenie) lotki raczej przeszkadzały, w EG lotki są niezastąpione, a kształt płata najbardziej przypomina EG. Może, ktoś już popełnił lotki w Focusie? Mam też ochotę na wykonanie koła w kadłubie oczywiście nie chowane, nie wiem natomiast jak do tego się zabrać i czy przez taki wynalazek nie zabiorę za dużo miejsca w kadłubie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.