Jump to content

Pierwszy model RC - Pelikan Focus


malin_pl

Recommended Posts

Witam

 

Jestem bardzo początkującym osobnikiem w tej tematyce i proszę o wyrozumiałość co do treści postu ;)

 

Poszukuję jakiejś instrukcji po polsku do RC który jest przy tym modelu, to jest 4 kanałowa aparatura a nazywa się RCM Pelikan.

 

Dziś próbowałem polatać samolotem i qrcze niby ma ciąg do przodu ale jak go puszczałem to od razu pikował w dól mimo ze lotkę skierowałem do siebie to znaczy była wychylona do dołu.

 

 

pozdrawiam

malin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 87
  • Created
  • Last Reply

No to co się dziwisz że walisz w ziemie skoro sam focusowi "wydajesz" takie polecenie? Przecież powinno być odwrotnie , jak drążek na siebie to ster wysokości w góre. Poza tym to nie jest lotka tylko ster wysokości. Lotki to zupełnie inna bajka. Przełącz revers w aparaturze.

 

Zapoznaj się też z regulaminem , bo ani nie odwiedziłeś powitalni , ani nie posiadasz awatara, wieku a już wpis skąd jesteś kwalifikuje Cie do szybkiej interwencji moderatora.

Link to comment
Share on other sites

Ładowanie to kwestia ładowarki. U mnie pakiety lipo ładują się max godzine.

A co do latania... jesli jak piszesz jestes pczatkujacy to te 10 minut bedzie dla Ciebie wiecznością. I tak będziesz spocony z emocji. I nie tyle lataniem co strachem by jak już się wzbijesz nie zaryć w ziemie modelem :-)

Focus jest mozna powiedziec szybowcem wiec wzniesc sie wysoko, wylaczyc silnik i szybowac , jak pułap zmaleje powtórka i tak do końca aku. To daje czas latania x2 :-P

Link to comment
Share on other sites

Silnik na max obroty i wyrzuć poziomo przed siebie pod wiatr. Od razu po wyrzucie ręka na nadajnik i sterem wysokości delikatnie podnoś żeby nie przeciągnąć. Dasz rade. Focus praktycznie sam lata z tego co koledzy pisali , nie trzeba mu tylko w tym "przeszkadzać" :mrgreen:

Trymerem w nadajniku ustaw ster wysokości kilka milimetrów w gore wzgledem całości płata poziomego wysokości , to da gwarancje że w czasie tych ułamków sekund zanim po wyrzucie złapiesz drążki model nie poleci w dół tylko będzie miał tendencje raczej do wznoszenia się.

Link to comment
Share on other sites

Jedna szkoda jest taka ze instrukcja jest po czesku ;-) a jezyk ten nie jest zrozumaly za bardzo ;) na szczescie sa obrazki choc malo ich jest ;) i jeszcze nie wiem bo na RC mam dwie diody jedna zielona a druga czerwoan obie sie pala i sie zastanawiam co oznaczaja jedna ze pewnie rc jest wlaczone ale druga ?;)

Link to comment
Share on other sites

Cholerka no i kraksa :( puszczalem go bez silnika i strasznie wyrywal do gory i pikowal w dol :( no i dziub sie odlamal :( a jak sie okazalo sprawdzilem klej na kawalku steropianu ktory kupilem i wypala dziury :( testuje teraz osmiorniczke ;) moze da rade jak nie to trza czekac do poniedizalku :(

Link to comment
Share on other sites

kawalku steropianu ktory kupilem i wypala dziury

Pelikan nie jest ze styropianu, tylko z EPP.

Nie bądź tak "w gorącej wodzie kąpany" - poczytaj i przygotuj się do oblotu.

Latałeś trochę na symulatorze? Zacznij od tego! Czy powierzchnie sterowe masz ustawione na zero, a środek ciężkości jest w miejscu zalecanym przez producenta?

Link to comment
Share on other sites

na symulatorze spedzilem pare ladnych godzin ;) co do ustawienia stery sa na zero musze jeszcze sprawdzic srodek ciezkosci tylko niestety instrukcje mam po czesku i nie za bardzo moge dojsc jak jest w tym modelu :( z tym srodkiem ciezkosci

Link to comment
Share on other sites

Też zaczynałem na tym modelu i do momentu zmiany aparatury na coś porządniejszego nie było łatwo. Ze standardowym nadajnikiem czasem zdarzały się "kopnięcia serw" i zanik pracy silnika.. po zakupieniu markowej aparatury nie ma z tym problemów na standardowym wyposażeniu. Złamany dziób też przechodziłem.. niestety ale ścianki w tym miejscu są cienkie.. ja naprawiłem zalewając dwie listewki 4x4 pianką montażową i od tego momentu jest 'niezniszczalny'. Standardowe mocowanie śmigła jest moim zdaniem kiepskie i często zdarza się, że wał obraca się wewnątrz tego piasto-kołpaka, dlatego warto je wymienić na coś zaciskanego śrubą.

 

Jak się zdecydujesz na zakup innego nadajnika to warto ograniczyć wychylenia sterów do około 60% żeby nie latać zbyt nerwowo, a później dorobić lotki co moim zdaniem bardzo ułatwia walkę z wiatrem :)

 

Środek ciężkości wg. producenta znajduje się 65mm od krawędzi natarcia, a co do diod na aparaturze to jak się świecą obydwie to oznacza, że baterie są w pełni naładowane, jak tylko jedna to trzeba naładować.. taki binarny wskaźnik baterii.

Link to comment
Share on other sites

Podepnę się do tematu.

 

Kupiłem ostatnio wszystkie elementy do FOCUSA. Chciałbym wpakować do niego bezszczotkę. Mam na oku coś takiego:

 

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4708

 

Wg wymiarów mocowania oryginalnego silnika powinien się zmieścić.

 

Mam zamiar dorobić w nim lotki - pytanie - czy jest sens :?: . W ES i w EC (który czeka na wykonczenie) lotki raczej przeszkadzały, w EG lotki są niezastąpione, a kształt płata najbardziej przypomina EG. Może, ktoś już popełnił lotki w Focusie?

Mam też ochotę na wykonanie koła w kadłubie oczywiście nie chowane, nie wiem natomiast jak do tego się zabrać i czy przez taki wynalazek nie zabiorę za dużo miejsca w kadłubie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.