Vesla Opublikowano 18 Stycznia 2020 Opublikowano 18 Stycznia 2020 Witam serdecznie Udało mi się ostatnio trafić taką skorupę jak na zdjęciach. Jest to Thunder Tiger 60. Model treningowy przerobiony ze spalinowego na elektryka. Za jedno piwo to szkoda nie brać. Jeden modelarz pozbywał się go po kilku latach użytkowania. Model przerobiony był na holownik szybowców i zmieniono mu podwozie na wyższe. Model trafił mi się bez silnika i ESC. Brakuje też maski. Zamocowany komplet serw Futaba S3003 (plus serwo do holu szybowca). W zestawie domek silnika z blachy ? Konstrukcja jest nie połamana (z tego co sprawdziłem) i zachowała sztywność. Model jest zdatny to lotu, trzeba go tylko napędzić. I tutaj moje pytanie. Czym polecacie to napędzać? Założenia: - model ma służyć do zrobienia licencji klubowej (wymagany jest ciężki model pow. 1kg) i latania dla przyjemności. - silnik, ESC i bateria - budżetowe, niższa i średnia półka. - silnik o mocy 450-600W (tutaj nie mam pewności) - kV do 1200 - nie jest wymagany duży ciąg, nie planuję akrobacji i wiszenia na śmigle. Opis modelu: Masa: 1,9kg Rozpiętość 153cm Pierwsze wybrane silniki to PROPDRIVE v2 3542 1250KV Brushless Outrunner Motor - 600W, 12505kV, 56A https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-3542a-1250kv-brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us Turnigy Air Brushless Motor 3730-1000kv (3s-4s 580w) https://hobbyking.com/en_us/turnigy-ld3730a-1000-brushless-motor-1000kv.html PROPDRIVE v2 2836 1200KV Brushless Outrunner Motor https://hobbyking.com/en_us/prop-drive-v2-series-2836-1200kv-530w-brushless-outrunner-motor.html Tylko czy 600W silniki nie będą za słabe? Dojdzie jeszcze masa pakietu i reszty detali. Pakiet do zasilania to 3.0A 4S o masie 280g do tego maska, śmigło, ESC, odbiornik i doważenie to wyjdzie razem ok 500g. Razam z płatowcem 2,4 -2,5kg. Czy powinienem celować w silniki o mocy 750-900W? Zabudowane było takie ustrojstwo. Myślałem, ze to wskaźnik poziomu baterii ale po podpięciu do zasilania nie zaświeciło tylko jedną diodę. A może to źle podłączyłem?
skippi66 Opublikowano 12 Lutego 2020 Opublikowano 12 Lutego 2020 Ostatnio zbudowałem dolnopłat, a'la ruski warbird, II wojna światowa. Konstrukcja własna, bez jednego rysunku więc dość ohydny, ale lata wspaniale. Model waży jakieś 2600 gr i ma obciążenie 68 - 69 gr/dm2. Silnik to Dualsky 480 W 980 kV i ze śmigłem 13 x 6,5 wystarcza aż nadto. Oczywiście na śmigle nie wiszę, ale w powietrze wychodzi po kilku metrach, jest dość żywy i spokojnie kręci podstawową akrobację ( pętla, beczka, wywrót, zawrót głowy i co tam jeszcze można wykombinować ). Z tym obciążeniem szybuje dobrze, podejście ( bez klap ) raczej niezbyt szybkie. Profil to NACA 2415 na 2412. Tak więc 500 W powinno wystarczyć śpiewająco. Jeśli moc silnika podana prawidłowo. Tutaj maiden flight. Pilotował kolega, bo ja się bałem. Aha, zapomniałem: poza samolotem, szalenie podoba mi się Twój nowoczesny, politycznie poprawny i trendy, tęczowy stolik. :))
Vesla Opublikowano 23 Lutego 2020 Autor Opublikowano 23 Lutego 2020 Super. Dziękuję bardzo. Potwierdzasz, że moje podejśie jest właśćiwe. Trzeba poszukać silnika.
Vesla Opublikowano 4 Lipca 2020 Autor Opublikowano 4 Lipca 2020 Model gotowy na oblot. Dorobiona maska i dobrane wyposażenia. Pakiet 3000mAh 3S, silnik o mocy 440W 960kV. Pogoda i w powietrze. Masa 2800g. Silnik DXW C3542 920KV śmigło 12x6 ESC 50A https://www.ebay.co.uk/itm/DXW-C3542-920KV-2-4S-Outrunner-Brushless-Motor-for-RC-Fixed-Wing-Airplane-W/352561500610?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 2
Ares Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 Być może to tylko efekt perspektywy na zdjęciu ale zapytam: czy model nie jest aby wyważony zbyt mocno na nos?
Vesla Opublikowano 7 Lipca 2020 Autor Opublikowano 7 Lipca 2020 Jest pochylony lekko na nos jak na pierwszy oblot.
Ares Opublikowano 7 Lipca 2020 Opublikowano 7 Lipca 2020 2 godziny temu, Vesla napisał: Jest pochylony lekko na nos jak na pierwszy oblot. Tak , jasne to zauważyłem ale czy nie za mocno? Na zdjęciu(szczególnie tym drugim ) wygląda jakby był zbyt ciężki na nos. No ale zakładam że to zdjęcie przekłamuje .
Vesla Opublikowano 8 Lipca 2020 Autor Opublikowano 8 Lipca 2020 Obiektyw najpewniej przekłamuje. Jak go ważyłem to miał lekkie pochylenie na dziób ale bez przesady. Zsunąłby się z tej "profesjonalnej wyważarki" ? Zakończenie prętów to nakładki w kształcie kropli z śliskiego plastiku. Wystarczy, że model pochyli się lekko w jedna ze stron i zaczyna się ześlizgiwać. ?
Ares Opublikowano 8 Lipca 2020 Opublikowano 8 Lipca 2020 11 godzin temu, Vesla napisał: Obiektyw najpewniej przekłamuje. Jak go ważyłem to miał lekkie pochylenie na dziób ale bez przesady. Zsunąłby się z tej "profesjonalnej wyważarki" ? Zakończenie prętów to nakładki w kształcie kropli z śliskiego plastiku. Wystarczy, że model pochyli się lekko w jedna ze stron i zaczyna się ześlizgiwać. ? W takim razie wszystko gra, już się nie będę więcej czepiał?. Powodzenia w oblocie, z pewnością będzie udany.
Vesla Opublikowano 9 Lipca 2020 Autor Opublikowano 9 Lipca 2020 Film najpewniej będzie ale nie traktuję tego jako coś nowego a raczej reanimacja i przebudowa starego modelu spalinowego na elektryka. Coś co latało to i pewnie będzie latać. ?
Vesla Opublikowano 11 Lipca 2020 Autor Opublikowano 11 Lipca 2020 Tiger oblatany. Wymaga delikatnych poprawek i powiększenia skłonu i wykłonu. Ale lata poprawnie. Film na szybko z trzeciego lotu. Pod koniec kolega lecący dronem zderzył się z Tigerem w powietrzu. W efekcie uszkodził poszycie statecznika poziomego ale nie przeszkodziło mi to zrobić jeszcze trzy kręgi zanim wylądowałem bezpiecznie. Co do tego "majtania" na boki to na usprawiedliwienie dodam, że wiało. https://youtu.be/9u_q5fDCUXk Przed lotem obok glidla 80cm
Rekomendowane odpowiedzi