Skocz do zawartości

Thunder Tiger 60 - 1530mm


Vesla

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

 

Udało mi się ostatnio trafić taką skorupę jak na zdjęciach. Jest to Thunder Tiger 60. Model treningowy przerobiony ze spalinowego na elektryka. Za jedno piwo to szkoda nie brać. Jeden modelarz pozbywał się go po kilku latach użytkowania. Model przerobiony był na holownik szybowców i zmieniono mu podwozie na wyższe. Model trafił mi się bez silnika i ESC. Brakuje też maski. Zamocowany komplet serw Futaba S3003 (plus serwo do holu szybowca). W zestawie domek silnika z blachy ? Konstrukcja jest nie połamana (z tego co sprawdziłem) i zachowała sztywność. Model jest zdatny to lotu, trzeba go tylko napędzić. I tutaj moje pytanie. Czym polecacie to napędzać?

Założenia:

- model ma służyć do zrobienia licencji klubowej (wymagany jest ciężki model pow. 1kg) i latania dla przyjemności.

- silnik, ESC i bateria - budżetowe, niższa i średnia półka.

- silnik o mocy 450-600W (tutaj nie mam pewności)

- kV do 1200

- nie jest wymagany duży ciąg, nie planuję akrobacji i wiszenia na śmigle.

 

Opis modelu:

Masa: 1,9kg

Rozpiętość 153cm

 

Pierwsze wybrane silniki to

PROPDRIVE v2 3542 1250KV Brushless Outrunner Motor - 600W, 12505kV, 56A

https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-3542a-1250kv-brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us

 

Turnigy Air Brushless Motor 3730-1000kv (3s-4s 580w)

https://hobbyking.com/en_us/turnigy-ld3730a-1000-brushless-motor-1000kv.html

 

PROPDRIVE v2 2836 1200KV Brushless Outrunner Motor

https://hobbyking.com/en_us/prop-drive-v2-series-2836-1200kv-530w-brushless-outrunner-motor.html

 

Tylko czy 600W silniki nie będą za słabe? Dojdzie jeszcze masa pakietu i reszty detali.

Pakiet do zasilania to 3.0A 4S o masie 280g do tego maska, śmigło, ESC, odbiornik i doważenie to wyjdzie razem ok 500g.

Razam z płatowcem 2,4 -2,5kg. Czy powinienem celować w silniki o mocy 750-900W?

 

DSC_0761.thumb.JPG.12c20bdefa6c2e5be658a630896e0a15.JPG

 

DSC_0762.thumb.JPG.fdae29df14ebe926359c071befc82d3e.JPG

 

DSC_0761.thumb.JPG.12c20bdefa6c2e5be658a630896e0a15.JPG

 

DSC_0766.thumb.JPG.d49fe3ef43060997104a6dd1a0a99a3e.JPG

 

DSC_0772.thumb.JPG.9c1b853a68cc83b21c98fd668841a804.JPG

 

 

Zabudowane było takie ustrojstwo. Myślałem, ze to wskaźnik poziomu baterii ale po podpięciu do zasilania nie zaświeciło tylko jedną diodę. A może to źle podłączyłem?

DSC_0771.thumb.JPG.3297c6e28b66ca77ae4e0ad831fcdc6a.JPG

 

 

 

DSC_0764.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio zbudowałem dolnopłat, a'la ruski warbird, II wojna światowa. Konstrukcja własna, bez jednego rysunku więc dość ohydny, ale lata wspaniale. Model waży jakieś 2600 gr i ma obciążenie 68 - 69 gr/dm2. Silnik to Dualsky 480 W 980 kV i ze śmigłem 13 x 6,5 wystarcza aż nadto. Oczywiście na śmigle nie wiszę, ale w powietrze wychodzi po kilku metrach, jest dość żywy i spokojnie kręci podstawową akrobację ( pętla, beczka, wywrót, zawrót głowy i co tam jeszcze można wykombinować ). Z tym obciążeniem szybuje dobrze, podejście ( bez klap ) raczej niezbyt szybkie. Profil to NACA 2415 na 2412. Tak więc 500 W powinno wystarczyć śpiewająco. Jeśli moc silnika podana prawidłowo.

Tutaj maiden flight. Pilotował kolega, bo ja się bałem. :)

 

Aha, zapomniałem: poza samolotem, szalenie podoba mi się Twój nowoczesny, politycznie poprawny i trendy, tęczowy stolik. :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Model gotowy na oblot. Dorobiona maska i dobrane wyposażenia. Pakiet 3000mAh 3S, silnik o mocy 440W 960kV. Pogoda i w powietrze. Masa 2800g.

 

Silnik DXW C3542 920KV

śmigło 12x6

ESC 50A

 

https://www.ebay.co.uk/itm/DXW-C3542-920KV-2-4S-Outrunner-Brushless-Motor-for-RC-Fixed-Wing-Airplane-W/352561500610?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

20200703_182139.jpg

20200704_171236.jpg

20200704_171240.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Vesla napisał:

Jest pochylony lekko na nos jak na pierwszy oblot.

Tak , jasne to zauważyłem ale czy nie za mocno? Na zdjęciu(szczególnie tym drugim ) wygląda jakby był zbyt ciężki na nos. No ale zakładam że to zdjęcie przekłamuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiektyw najpewniej przekłamuje. Jak go ważyłem to miał lekkie pochylenie na dziób ale bez przesady. Zsunąłby się z tej "profesjonalnej wyważarki" ? Zakończenie prętów to nakładki w kształcie kropli z śliskiego plastiku. Wystarczy, że model pochyli się lekko w jedna ze stron i zaczyna się ześlizgiwać. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Vesla napisał:

Obiektyw najpewniej przekłamuje. Jak go ważyłem to miał lekkie pochylenie na dziób ale bez przesady. Zsunąłby się z tej "profesjonalnej wyważarki" ? Zakończenie prętów to nakładki w kształcie kropli z śliskiego plastiku. Wystarczy, że model pochyli się lekko w jedna ze stron i zaczyna się ześlizgiwać. ?

W takim razie wszystko gra, już się nie będę więcej czepiał?. Powodzenia w oblocie, z pewnością będzie udany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tiger oblatany. Wymaga delikatnych poprawek i powiększenia skłonu i wykłonu. Ale lata poprawnie. Film na szybko z trzeciego lotu. Pod koniec kolega lecący dronem zderzył się z Tigerem w powietrzu. W efekcie uszkodził poszycie statecznika poziomego ale nie przeszkodziło mi to zrobić jeszcze trzy kręgi zanim wylądowałem bezpiecznie.

Co do tego "majtania" na boki to na usprawiedliwienie dodam, że wiało.

 

https://youtu.be/9u_q5fDCUXk

 

Przed lotem obok glidla 80cm

20200711_080633.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.