Jump to content

dodatkowy filtr paliwa w silniu benzynowym - stosujecie?


dimmus
 Share

Recommended Posts

Czy stosujecie dodatkowe filtry paliwa na przewodzie w silnikach benzynowych? Co prawda sama końcówka ssawna jest filtrem, ale ostatnio rozbierałem gaźnik do czyszczenia i na sitku pod pokrywą komory gaźnika było pełno drobnego syfu i trochę opiłków ( ciekawe skąd one się tam znalazły).

Link to comment
Share on other sites

Silniku OS GGT 10 (żarowy benzynowy) był zainstalowany fabrycznie przepływowy filtr paliwa między pompą a gaźnikiem. Opis poniżej jest z tematu o tym silniku, post z 12 sierpnia 2018r :

 

" W czerwcu po trzytygodniowej przerwie w lotach miałem przypadek że nie mogłem wyregulować go na lotnisku (nawet zmieniłem świecę) i po pół godzinnej regulacji silnik zaczął poprawnie pracować i wykonałem dwa 18minutowe loty. Na więcej nie starczyło czasu bo były jeszcze dwa duże elektryki.

Drugi przypadek to było w lipcu również po trzytygodniowej przerwie na lotnisku również pojawiły się problemy z regulacją i tym razem nic nie pomogło. Nie polatałem. Objaw był taki że najpierw tak jakby nie dostawał paliwa, sprawdziłem pompę. Po zdjęciu wężyka z króćca przy gaźniku i kręceniu rozrusznikiem wydawało się że paliwo jest pompowane. Ale dalej nic, po kapnięciu paru kropel paliwa w gaźnik, silnik zaskakiwał i gasł. Potem jak już zapalał to nie osiągał maksymalnych obrotów a jak już osiągnął to po cofnięciu gazu i ponownym dodaniu gazu już maksymalnych obrotów nie uzyskiwał. Przy okazji całkiem go rozregulowałem i dałem sobie spokój.

Po powrocie do domu jeszcze raz wszystko przeanalizowałem i ... może filtr paliwa ?  W GGT 10 jest między pompą a gaźnikiem a w GGT 15 tego filtra nie ma.

Zdjąłem przewód paliwowy z filtrem i założyłem sam przewód paliwowy.

 

ed5facebbebb8be4.jpg

 

Na zdjęciu przewód z filtrem trzymam poniżej pęsetą.

 

Po tej zamianie wkręt regulacyjny ( nazwany w instrukcji " mixture control valve") odkręciłem na 3 obroty, igłę na 2 obroty i po podłączeniu żarzenia silnik momentalnie zaskoczył  :)  Bingo  :)

Po rozgrzaniu zacząłem regulację i wkręt w/w wymieniony wkręciłem o pół obrotu, igłę również o pół obrotu i silnik bez problemu osiąga maksymalne obroty. Po zejściu do minimalnych i ponownym dodaniu gazu również bez problemu osiąga maksymalne obroty :)

Po tej regulacji wykonałem już 8 lotów. Silnik szybko zasysa paliwo i szybko odpala, regulacja maksymalnych obrotów parę przegazowań i w powietrze.

Problemem był filtr paliwa, tylko dlaczego tak szybko stracił przepustowość ? Cały czas stosuje olej Sthil Ultra, do tej pory w stosunku z benzyną 1:35. Silnik przepalił tej mieszanki 4 litry. W ub. tygodniu przygotowałem mieszankę 1:45 ale jeszcze na niej nie odpalałem silnika i w tym tygodniu nie mam na tyle czasu wolnego aby jechać na lotnisko.

Po locie krawędź natarcia skrzydła była całkiem nieźle opryskana nie spalonym olejem. Zobaczymy jak będzie tym razem. Kosa spalinowa (20 cc) na takiej mieszance chodzi bez problemu.

O wynikach napiszę "

 

Od tamtej pory pierwszy model wykonał ponad 100 lotów w takiej konfiguracji a drugi (obecny) model ponad 20 lotów. Loty na zbiorniku 260ml trwają 20 min. i nic się nie dzieje

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak ja miałem de facto trzy filtry (Oczywiście nie licząc tego w gaźniku.) :

1 w zbiorniku do tankowania na ziemi 

2 w zbiorniku w samolocie 

3 przed samym gaźnikiem. 

 

 

Teraz mam jeden w zbiorniku do tankowania na ziemi, różnic kompletnie brak, po sezonie przy okazji remontu silnika (urwany wał) sprawdziłem sitko w gaźniku bylo na nim trochę syfu ale bez tragedii. 

 

W tym sezonie będę miał dwa filtry jeden w zbiorniku na ziemi drugi w zbiorniku w samolocie, nie będę stosował przed samym gaźnikiem z uwagi że takie filtry mają dość mały przepływ i może je zapachac byle co, więc wolę aby silnik mi nie zgasł z uwagi że nie dojdzie paliwo do gaźnika. 

 

Co do filtra powietrza bo pewnie też padnie takie pytanie ? nie nie stosuje i nie znam nikogo kto by stosował. Był taki temat również tutaj kiedyś, ale koniec końców ustalono ? że samolot to nie auto i po piachu i w pyle nie lata. A nawet jak syf się dostanie do gaźnika, komory to momentalnie zgasnie ci silnik więc i nie wystartujesz i nie rozbijesz. (no chyba że wciągniesz coś przed samym oderwaniem modelu od ziemi, ale przy takim gdybaniu to lepiej na łódki się przesiąść) 

Jak bym latał z lotniska super piaszczystego, klepiska, bądź pustyni czy innej plaży to pewnie temat bym rozważył ale tak jak latam czyli z trawiastego to nie ma sensu. 

 

A tu masz stary temat 

 

A tu filtr powietrza 

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.