Skocz do zawartości

ZWIĘKSZENIE SKUTECZNOSCI LOTEK


Krzycho165

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hmmm

a mnie sie wydawalo (znowu - ale jak juz pisalem - nie znam sie) ze nad skrzydlem strumien jest wiekszy niz pod skrzydlem... wiec zawsze beda rozne sily dzialaly...

 

i mimo to mysle ze bedzie potrzebne mocniejsze serwo... :)

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Marcinie. Masz rację. Ale nikt nie zauważył do tej pory jednej rzeczy. Albo o tym nie napisał.

 

Ster płytowy nie ma podziału na lotki i płat. Więc nie ma go co porównywać do tradycyjnego skrzydła z lotkami czy steru wysokości.

Mechanika działania jest inna ale efekt taki sam.

 

Dyskusja dotyczy połączenia steru płytowego ze skrzydłem. Czyli 2 wynalazków.

Opublikowano

A ja mam mała prosbę ,Krzycho uzupełnij profil (wiek) poniewaz chciałbym wiedzieć kto chce zamiast lotek mieć hamulce.

Część lotki wychylonej "w niewłaściwą stronę" będzie powodowac zawirowania i dośc skuteczny hamulec

Opublikowano
hmmm

a mnie sie wydawalo (znowu - ale jak juz pisalem - nie znam sie) ze nad skrzydlem strumien jest wiekszy niz pod skrzydlem... wiec zawsze beda rozne sily dzialaly...

 

i mimo to mysle ze bedzie potrzebne mocniejsze serwo... :)

 

chw więc proszę o wytłumaczenie dlaczego w przypadku symetrycznego profilu którykolwiek strumień ma byc silniejszy??? magia ??;d;d

dla ciekawskich 17 lat

Opublikowano
Spróbuj latać z jedną lotką.
no przysiągł bym że gdzieś taki model widziałem .. czekaj .. czekaj tylko gdzie ... hymm może na jakiś mistrzostwach modeli klasy F5D ??.. ee nie ... :crazy: Da się latać z jedną lotka i to nawet całkiem sprawie bym rzekł ;)
Opublikowano
Dyskusja dotyczy połączenia steru płytowego ze skrzydłem. Czyli 2 wynalazków.

 

No właśnie że nie jest to żaden wynalazek. To jest inaczej aerodynamiczna kompensacja steru. Spójrz na usterzenie tylne każdego modelu akrobacyjnego 3D :) na lotkach takie rozwiązania też się stosuje i w inny sposób niż na usterzeniu ale nie w modelach.

 

Problem w tym iż w dużym lotnictwie stosuje się to aby zredukować moment zawiasowy. (mniejsza siła do wychylenia steru).

 

Tutaj jest po to aby zwiększyć skuteczność lotki i czy czasem nie jest to przesadzone do stopnia kiedy nie będzie to działać?

Opublikowano
chw więc proszę o wytłumaczenie dlaczego w przypadku symetrycznego profilu którykolwiek strumień ma byc silniejszy??? magia ??;d;d

dla ciekawskich 17 lat

 

Różny kąt natarcia wpływa na opływ skrzydła. Wówczas profil symetryczny wytwarza siłę nośną na tych samych zasadach jak profil nie symetryczny :) Prędkości zawsze są różne inaczej by to nie latało :)

kąt zaklinowania płata = 0 stopni..

 

Kąt natarcia jest zależny od kąta zaklinowania a kąt zaklinowania jest zmienny w czasie trwania całego lotu..... :) Ciekawe?

Opublikowano

zrozumi ktoś ze kąt ten wynosi 0 stopni?? a to czy w wypadku profilu symetrycznego predkość opływu obudwu strumieni wokół płata nierobi różnicy czy są one równe czy różne niewiem moim zdaniem kąt pod którym zamocowany jest płat w kadłubie względem osi symetri kadłuba jest w ciągu całego lotu taki sam....

rużnice w predokości opływu strumieni powietrza spowodowane zmianą pozycji modelu wzgledem poruszajacych sie mas powietrza (wiatru) są symboliczne...

Opublikowano
Kąt natarcia jest zależny od kąta zaklinowania a kąt zaklinowania jest zmienny w czasie trwania całego lotu..... :) Ciekawe?

 

A zrozumiałeś to Krzyśku?

 

 

Co do lotki według twego pomysłu to jest to hamulec aerodynamiczny. Chyba, że oś obrotu będzie dużo dużo bliżej jej krawędzi natarcia ale wątpię by wtedy to zwiększyło skuteczność. Dobry pomysł to: zakleić szczeliny plus ustawić różnicowość lotek.

Opublikowano

nikt nie jest zmuszony do do dyskuji jeżeli dyskusja mu nieodpowiada niejest zmuszony do młucenia słomy... spokojnie może sobie ją odpuscić pozatym u niejednego przedmówcy widzę potrzebę zagłębienia się w arkana wiedzy związanych z aerodynamiką :twisted:

Opublikowano

Mylisz dwa pojęcia: kąt zaklinowania (i w akrobatach jest 0 żeby na plecach latał tak samo) i kąt natarcia od którego zależy siła nośna i jest to ustawiane całym modelem.

Opublikowano

I jeszcze w paru będziesz musiał, kąt zaklinowania interesuje nas wobec statecznika.

 

Pomyśl jaki będzie kąt natarcia skrzydła jeśli wobec osi kadłuba skrzydło ma +3 st. a statecznik +2 st. w locie poziomym.

Opublikowano

Krzycho - taki rodzaj lotek jak ty wymyśliłeś już istnieje i to od lat.

No może oś obrotu jest nie na środku ale jednak nie na krawędzi i część lotki wychyla się na drugą strone skrzydła, są to lotki szczelinowe

slotklap.jpg

Opublikowano

Krzycho ,poczytaj np.w Miniaturowym Lotnictwie lub Teorii Żeglowania autorów sobie poszukaj.Tam znajdziesz odpowiedź co do profili symetrycznych.

Samolot unosi się w powietrzu, łódka płynie pod wiatr, nie z powodu kierunku strugi powietrza a z powodu różnicy ciśnień na skrzydle lub żaglu /równanie bernoulliego /.

Zastosowanie lotki twojego pomysłu może spowodować wyrównanie ciśnień nad i pod płatem ,a zatem zmniejszenie siły nośnej przy niektórych kątach otwarcia lotki.Myślę że jest tu potrzebna głębsza analiza ,ale nie poprzez negowanie elementarnych zasad mechaniki płynów.

Co do idiotycznych pomysłów, to tak się robi postęp ,wszyscy mówią że się nie da, a jeden głupi nie wierzy i robi wynalazek. :P Czy jednak tak jest w tym przypadku to nie wiem,za słaby jestem ,miałem tylko jeden semestr z mech.płynów . :?

 

No i zanim napisałem Mirek dał przykład

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.