Raffik Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 hmmm a mnie sie wydawalo (znowu - ale jak juz pisalem - nie znam sie) ze nad skrzydlem strumien jest wiekszy niz pod skrzydlem... wiec zawsze beda rozne sily dzialaly... i mimo to mysle ze bedzie potrzebne mocniejsze serwo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Marcinie. Masz rację. Ale nikt nie zauważył do tej pory jednej rzeczy. Albo o tym nie napisał. Ster płytowy nie ma podziału na lotki i płat. Więc nie ma go co porównywać do tradycyjnego skrzydła z lotkami czy steru wysokości. Mechanika działania jest inna ale efekt taki sam. Dyskusja dotyczy połączenia steru płytowego ze skrzydłem. Czyli 2 wynalazków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 A ja mam mała prosbę ,Krzycho uzupełnij profil (wiek) poniewaz chciałbym wiedzieć kto chce zamiast lotek mieć hamulce. Część lotki wychylonej "w niewłaściwą stronę" będzie powodowac zawirowania i dośc skuteczny hamulec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 hmmm a mnie sie wydawalo (znowu - ale jak juz pisalem - nie znam sie) ze nad skrzydlem strumien jest wiekszy niz pod skrzydlem... wiec zawsze beda rozne sily dzialaly... i mimo to mysle ze bedzie potrzebne mocniejsze serwo... chw więc proszę o wytłumaczenie dlaczego w przypadku symetrycznego profilu którykolwiek strumień ma byc silniejszy??? magia ??;d;d dla ciekawskich 17 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Spróbuj latać z jedną lotką. no przysiągł bym że gdzieś taki model widziałem .. czekaj .. czekaj tylko gdzie ... hymm może na jakiś mistrzostwach modeli klasy F5D ??.. ee nie ... :crazy: Da się latać z jedną lotka i to nawet całkiem sprawie bym rzekł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Dyskusja dotyczy połączenia steru płytowego ze skrzydłem. Czyli 2 wynalazków. No właśnie że nie jest to żaden wynalazek. To jest inaczej aerodynamiczna kompensacja steru. Spójrz na usterzenie tylne każdego modelu akrobacyjnego 3D na lotkach takie rozwiązania też się stosuje i w inny sposób niż na usterzeniu ale nie w modelach. Problem w tym iż w dużym lotnictwie stosuje się to aby zredukować moment zawiasowy. (mniejsza siła do wychylenia steru). Tutaj jest po to aby zwiększyć skuteczność lotki i czy czasem nie jest to przesadzone do stopnia kiedy nie będzie to działać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartosz Mesjasz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 w przypadku symetrycznego profilu którykolwiek strumień ma byc silniejszy??? strumień ciągu silnika + kąt zaklinowania płata ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 magia ?? Nie, kąt natarcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 kąt zaklinowania płata = 0 stopni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 chw więc proszę o wytłumaczenie dlaczego w przypadku symetrycznego profilu którykolwiek strumień ma byc silniejszy??? magia ??;d;ddla ciekawskich 17 lat Różny kąt natarcia wpływa na opływ skrzydła. Wówczas profil symetryczny wytwarza siłę nośną na tych samych zasadach jak profil nie symetryczny Prędkości zawsze są różne inaczej by to nie latało kąt zaklinowania płata = 0 stopni.. Kąt natarcia jest zależny od kąta zaklinowania a kąt zaklinowania jest zmienny w czasie trwania całego lotu..... Ciekawe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 zrozumi ktoś ze kąt ten wynosi 0 stopni?? a to czy w wypadku profilu symetrycznego predkość opływu obudwu strumieni wokół płata nierobi różnicy czy są one równe czy różne niewiem moim zdaniem kąt pod którym zamocowany jest płat w kadłubie względem osi symetri kadłuba jest w ciągu całego lotu taki sam.... rużnice w predokości opływu strumieni powietrza spowodowane zmianą pozycji modelu wzgledem poruszajacych sie mas powietrza (wiatru) są symboliczne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 zrozumi ktoś ze kąt ten wynosi 0 stopni?? Krzycho165, weź ty sobie poczytaj jakiś podręcznik do podstaw aerodynamiki i nie męcz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Kąt natarcia jest zależny od kąta zaklinowania a kąt zaklinowania jest zmienny w czasie trwania całego lotu..... Ciekawe? A zrozumiałeś to Krzyśku? Co do lotki według twego pomysłu to jest to hamulec aerodynamiczny. Chyba, że oś obrotu będzie dużo dużo bliżej jej krawędzi natarcia ale wątpię by wtedy to zwiększyło skuteczność. Dobry pomysł to: zakleić szczeliny plus ustawić różnicowość lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 nikt nie jest zmuszony do do dyskuji jeżeli dyskusja mu nieodpowiada niejest zmuszony do młucenia słomy... spokojnie może sobie ją odpuscić pozatym u niejednego przedmówcy widzę potrzebę zagłębienia się w arkana wiedzy związanych z aerodynamiką :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kustosz Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Mylisz dwa pojęcia: kąt zaklinowania (i w akrobatach jest 0 żeby na plecach latał tak samo) i kąt natarcia od którego zależy siła nośna i jest to ustawiane całym modelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 faktycznie, w tym jednym momencie muszę przyznać sie do błędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 I jeszcze w paru będziesz musiał, kąt zaklinowania interesuje nas wobec statecznika. Pomyśl jaki będzie kąt natarcia skrzydła jeśli wobec osi kadłuba skrzydło ma +3 st. a statecznik +2 st. w locie poziomym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzycho165 Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 mam małe pytanie skąd sie wzieły panu "armand" te wartosci?? (kąty natarcia) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Krzycho - taki rodzaj lotek jak ty wymyśliłeś już istnieje i to od lat. No może oś obrotu jest nie na środku ale jednak nie na krawędzi i część lotki wychyla się na drugą strone skrzydła, są to lotki szczelinowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Krzycho ,poczytaj np.w Miniaturowym Lotnictwie lub Teorii Żeglowania autorów sobie poszukaj.Tam znajdziesz odpowiedź co do profili symetrycznych. Samolot unosi się w powietrzu, łódka płynie pod wiatr, nie z powodu kierunku strugi powietrza a z powodu różnicy ciśnień na skrzydle lub żaglu /równanie bernoulliego /. Zastosowanie lotki twojego pomysłu może spowodować wyrównanie ciśnień nad i pod płatem ,a zatem zmniejszenie siły nośnej przy niektórych kątach otwarcia lotki.Myślę że jest tu potrzebna głębsza analiza ,ale nie poprzez negowanie elementarnych zasad mechaniki płynów. Co do idiotycznych pomysłów, to tak się robi postęp ,wszyscy mówią że się nie da, a jeden głupi nie wierzy i robi wynalazek. Czy jednak tak jest w tym przypadku to nie wiem,za słaby jestem ,miałem tylko jeden semestr z mech.płynów . :? No i zanim napisałem Mirek dał przykład Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.