Skocz do zawartości

Problem z regulatorem lub baterią


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pewien problem mianowicie posiadam regulator redox 40A i kiedy używam baterii  lipo s2 3000mAh 20c też firmy redox wszystko działa jak należy i bateria starcza na około 30 minut lotu na praktycznie pełnym gazie ale kiedy używam baterii lipo s3 2200mAh 30c także redox już nie jest tak kolorowo bo po dosłownie 5 sekundach moc drastycznie spada silnik działa na max 15% mocy ale kiedy podłącze baterie ponownie sytuacja się powtarza aż do momentu całkowitego wyczerpania baterii i teraz moje pytanie czy jest to problem z regulatorem czy baterią a może silnikiem (redox 2000/900) za pomoc z góry dziękuje.

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Sprawdź jak się zachowuje napięcie na baterii pod obciążeniem. Wygląda że regulator odcina silnik bo napięcie na pakiecie spada . Może być uszkodzona jedna cela i już masz problem albo pakiet jest do d.py. Woltomierz i coś się wyjaśni. Sprawdzałeś ładowarką pakiet jaka jest kondycja tego pakietu?

Opublikowano

 

1 godzinę temu, Colin915pl napisał:

bo po dosłownie 5 sekundach moc drastycznie spada silnik działa na max 15% mocy

To może być efekt uszkodzenia akumulatora, jak to Andrzej napisał.

Z tego co piszesz wynika, że nie masz żadnego wskaźnika naładowania pakietu.

Nawet takie najprostsze ustrojstwo("lipo battery alarm") za $2-3 świetnie wspomaga i pozwala zdiagnozować ewentualne problemy z baterią.

Jeśli napięcie spada poniżej ~3,3V na jakiejkolwiek celi włącza się głośny alarm(który słychać na ziemi gdy samolot jest w powietrzu) plus zapala się czerwona dioda informująca, na której celi nastąpił spadek poniżej dopuszczalnej wartości.

 

269556005_voltageindicator.jpg.b4da0b34e27ff69beafc3cd11be86207.jpg

Opublikowano

Wydaje mi się że jeśli chodzi o cele w baterii to są okej bo mam ładowarkę redox beta i błąd ładowarki wykluczam bo ten słabszy pakiet po ładowaniu działa poprawnie Ładowarka REDOX Beta z zasilaczem - Automatyczne Imax, Redox, GPX ...

PS : natrafiłem dzisiaj na filmik pewnego modelarza i na tym jego filmiku esc jakie miał w samolocie nie wykrywały wszystkich cell i mówił coś o programowaniu regulatora i czy to mogło by jakoś pomóc? I czy musiał bym użyć karty programującej tej samej firmy co regulator czy nie?

I kiedy będę mógł sprawdzę jak zachowują sie oba pakiety na innym regulatorze

Opublikowano
2 minuty temu, Colin915pl napisał:

natrafiłem dzisiaj na filmik pewnego modelarza i na tym jego filmiku esc jakie miał w samolocie nie wykrywały wszystkich cell i mówił coś o programowaniu regulatora i czy to mogło by jakoś pomóc?

Nie, skoro regulator dobrze wykrywa drugą baterię , to problemem jest prawdopodobnie ta pierwsza a nie regulator.

Czy byłeś łaskaw przeczytać mój wpis nt czujnika napięcia aku w czasie obciążenia go silnikiem(czyli w trakcie lotu)?

Na wadliwy akumulatorze będzie pod obciążeniem bardzo szybko spadać napięcie co objawi się brakiem mocy silnika, żeby po chwili od wyłączenia się regenerować i znów działać chwilę poprawnie.. Niestety by to stwierdzić na pewno trzeba mieć taki czujnik napięcia baterii albo multimetr.

Opublikowano

Takie ,,ustrojstwo"  już zamówiłem a jeśli chodzi o zmierzenie napięcia też to sprawdzę kiedy będę mógł bardzo dziękuje za podpowiedź i dam znać co tam wyszło z moich testów.

Opublikowano
7 minut temu, Colin915pl napisał:

Takie ,,ustrojstwo"  już zamówiłem

OK,

Dobrym zwyczajem jest latać z takim czujnikiem zawsze, by mieć informację o momencie kiedy napięcie na jakiejkolwiek celi spada po niżej 3,3V

Dzięki temu nie doprowadza się do sytuacji nadmiernego rozładowania baterii, która ją uszkadza i skraca jej żywotność.

Jeszcze lepiej mieć aparaturę z telemetrią i czujnik napięcia w samolocie - dzięki temu można znacznie precyzyjniej monitorować napięcia cel ogniwa, ale już taki prosty czujnik jest dobrym rozwiązaniem..

Opublikowano

Jak nie masz czym w tej chwili sprawdzić to może masz żarówkę H4 -12V lub jakąś podobną żeby obciążyć akumulator i przynajmniej zobaczysz czy żarówka bardzo szybko nie przygasa. Miernik uniwersalny to podstawa , pomaga szybko zdiagnozować problem. Czasem jest problem z lutowaniem ( a raczej jego brakiem) przy złączach silnika czy pakietu.

Nie znam tej ładowarki ale może ma pomiar oporności ogniw i napięcia każdej celi. Możesz też zrobić test - ładowanie - rozładowanie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam w dniu dzisiejszym dotarł do mnie ten alarm niskiego napięcia na baterii i miałem możliwość przetestowania tego na baterii s3 i wyniki są takie:na pierwszym ogniwie napięcie 3.46 na drugim 3.48 na trzecim 3.50 i po około 2 minutach pełnego gazu silnik stracił moc a napięcia nie spadły za mocno więc odłączyłem i podłączyłem baterie i sytuacja się powtórzyła i mógł bym tak robić aż do momentu pełnego rozładowania baterii. I jeszcze mam pytanie na jakie napięcie minimalne ustawić ten czujnik żeby nie rozładować za bardzo baterii?

Opublikowano
19 minut temu, Colin915pl napisał:

s3 i wyniki są takie:na pierwszym ogniwie napięcie 3.46 na drugim 3.48 na trzecim 3.50 i po około 2 minutach pełnego gazu silnik stracił moc a napięcia nie spadły za mocno

 

1)Napięcie 3,46-3,50V na celę to rozładowany akumulator. Naładuj baterię do pełna, po naładowaniu ma być 4,20V(+- 0,05V) na każdej celi..

 

2)Co masz na myśli pisząc, że napięcia nie spadły za mocno? Musisz trochę precyzyjniej się wyrażać;) Skoro masz wskaźnik napięcia to podaj jakie napięcia wyświetlał, gdy silnik stracił moc. Może być tak, że te napięcie osiągnęło poziom na tyle niski, że zadziałał cut-off regulatora - czyli mechanizm zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem baterii..często objawia się to modulacją pracy silnika na niskim poziomie/niską mocą.

 

3)Czujnik powinien zacząć alarm przy osiągnięciu 3,50V/celę - wtedy zaczynasz podchodzić do lądowania i nie nadwyrężasz akumulatora zbyt niskim rozładowaniem:)

 

Opublikowano

Czyli zapomniałem naładować baterie wczoraj mój błąd za jakąś godzinę wtedy powtórzę ten test  i podam dokładne wyniki bo doczytałem coś że problemem może być źle zaprogramowane esc.

I dziękuje za rade

20 minut temu, zipp napisał:

Czujnik powinien zacząć alarm przy osiągnięciu 3,50V/celę - wtedy zaczynasz podchodzić do lądowania i nie nadwyrężasz akumulatora zbyt niskim rozładowaniem:)

 

 

Opublikowano

Kolego Colin915pl pierwszy post w temacie o problemie był 11 kwietnia a ty do tej pory nie naładowałeś akumulatora i mówisz ze jest problem.

Kupiłeś wskaźnik napięcia który pokazuje że akumulator jest prawie pusty a ty dalej piszesz że jest problem. Naładuj i sprawdź.

Podobno były też przypadki (może to tylko kawał)że samochód odstawiano do mechanika bo silnik nie chce palić.  Mechanik sprawdził i mówi pani że zbiornik jest pusty i trzeba zatankować a pani na to że nie wiedziała bo ona tylko jeździ.

Opublikowano

Na swoje usprawiedliwienie powiem tak nie miałem dostępu do swojego sprzętu tzn ja jestem w Bydgoszczy a to wszystko tj. bateria ładowarka aparatura itd. były u mojego taty w innej miejscowości i dopiero od środy mam to wszystko u siebie i nie wpadłem na pomysł żeby naładować baterie z dwóch powodów 1 nie miałem wskaźnika      2 nie miałem czasu przez te wszystkie e-lekcje.

Opublikowano

Ładowarką którą masz też mógłbyś zrobić pełny test pakietu i wszystko byś wiedział.

Usprawiedliwienie przyjęte i ucz się pilnie a nie długo będziesz miał e-wakacje.

Opublikowano

Chyba przypadkiem zlokalizowałem źródło problemu mianowicie po ładowaniu baterii przez jakieś 2,5h wskaźnik napięcia pokazuje że ogólne napięcie to 10.9v czyli z tego co mi się wydaje sporo za mało ale upewnię się już jutro bo nie chce teraz hałasować.

Opublikowano
8 minut temu, Colin915pl napisał:

Chyba przypadkiem zlokalizowałem źródło problemu mianowicie po ładowaniu baterii przez jakieś 2,5h wskaźnik napięcia pokazuje że ogólne napięcie to 10.9v czyli z tego co mi się wydaje sporo za mało ale upewnię się już jutro bo nie chce teraz hałasować.

kolego, jakim przypadkiem? :D

O tym pisaliśmy 11 kwietnia - że trzeba zmierzyć akumulator bo on jest prawdopodobnie wadliwy.

 

Znów uwaga do Twojego wpisu: piszesz bardzo nieprecyzyjnie, dodatkowo podajesz napięcie całego pakietu (3s=3cele, powinno po naładowaniu dać 3x4,20V=12,60V)

Powinieneś wpisać ile ten wskaźnik pokazuje dla poszczególnych cel - to daje obraz całości. Może być tak, że bateria nie jest całkowicie naładowana, a może być również tak, że jedna cela jest wadliwa i ma niższe napięcie, a pozostałe są naładowane do 4,20V..

 

Opublikowano

No to postaram się skonkretyzować mam ładowarkę redox beta i ustawiłem wszystko poprawnie jeśli chodzi o parametry ładowania czyli 2.2A jako prąd ładowania rodzaj baterii liczbę cell i to takie coś że nie ładuje więcej niż 2200mAh żeby nie przeładować baterii

i kiedy pokazuje że proces ładowania został zakończony  sprawdziłem tym wskaźnikiem napięcie i okazało się że wcale się nie naładowało i uznałem że wadliwy nie jest akumulator tylko ładowarka ale jak już wspominałem wcześniej jutro się upewnię .

Mogę jeszcze wyłączyć to zabezpieczeni i wtedy spróbować naładować baterie na 100% ale czy to by jej nie przeładowało?

Mam nadzieję że udało mi się tym razem napisać precyzyjniej :)

 

Opublikowano
42 minuty temu, Colin915pl napisał:

jeśli chodzi o parametry ładowania czyli 2.2A jako prąd ładowania rodzaj baterii liczbę cell i to takie coś że nie ładuje więcej niż 2200mAh żeby nie przeładować baterii

 

To raczej błędne ustawienie. Tz. nie mam dokładnie takiej ładowarki,  ale w każdej tego typu jest podobnie:

 

1)wybiera się rodzaj akumulatora: u Ciebie to LiPo

2)ustawia się prąd ładowania (w Twoim przypadku 2,2A) i to tyle.

Ładowarka sama wykrywa ilość cel po podłączeniu akumulatora obiema wtyczkami (u Ciebie 3cele) i ewentualnie prosi o potwierdzenie prawidłowego wykrycia.

 

Nie ustawia się ograniczenia ilości władowanej energii, ładowarka sama wykrywa fakt naładowania (przez pomiar napięcia na każdej celi poprzez wtyk balansera, przy pełnym naładowaniu to 4,20V/celę)

Czas ładowania przy tych ustawieniach powinien wynosić około 1h.

Istotne jest by podłączać oba złącza baterii do ładowania - złącze prądowe (zazwyczaj wtyk XT60) i złącze balansera(XH) - najczęściej przy wyborze programu ładowania LiPo nie można rozpocząć ładowania bez właściwego podłączenia akumulatora obiema wtyczkami..

 

Tak powoli może to wspólnymi siłami ogarniemy ;) następnie będzie już z górki..

 

 

Opublikowano

W tego typu ładowarkach wybiera się ilość cell. Podobnie jest w IMAX czy Turnigy  Accucel- sprawdzałem bo mam takie.

Ładowarka po zakończeniu ładowania powinna pokazać jakie jest napięcie i ile prądu weszło.

Sprawdź czy twoja ładowarka ma pomiar cell- napięcie ,oporność.

Opublikowano

Czyli z tego co rozumiem nie włączać ograniczenia na 2.2Ah tylko całkowicie to wyłączyć, wyłączyłem też timer bezpieczeństwa ale ładowarkę mam obok siebie i widzę parametry.

Obejrzałem też film z instrukcją obsługi tej ładowarki ale nadal trochę nie rozumiem jej działania https://www.youtube.com/watch?v=owjtT9tWLRE

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.