Skocz do zawartości

Problem z regulatorem lub baterią


Colin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pewien problem mianowicie posiadam regulator redox 40A i kiedy używam baterii  lipo s2 3000mAh 20c też firmy redox wszystko działa jak należy i bateria starcza na około 30 minut lotu na praktycznie pełnym gazie ale kiedy używam baterii lipo s3 2200mAh 30c także redox już nie jest tak kolorowo bo po dosłownie 5 sekundach moc drastycznie spada silnik działa na max 15% mocy ale kiedy podłącze baterie ponownie sytuacja się powtarza aż do momentu całkowitego wyczerpania baterii i teraz moje pytanie czy jest to problem z regulatorem czy baterią a może silnikiem (redox 2000/900) za pomoc z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sprawdź jak się zachowuje napięcie na baterii pod obciążeniem. Wygląda że regulator odcina silnik bo napięcie na pakiecie spada . Może być uszkodzona jedna cela i już masz problem albo pakiet jest do d.py. Woltomierz i coś się wyjaśni. Sprawdzałeś ładowarką pakiet jaka jest kondycja tego pakietu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1 godzinę temu, Colin915pl napisał:

bo po dosłownie 5 sekundach moc drastycznie spada silnik działa na max 15% mocy

To może być efekt uszkodzenia akumulatora, jak to Andrzej napisał.

Z tego co piszesz wynika, że nie masz żadnego wskaźnika naładowania pakietu.

Nawet takie najprostsze ustrojstwo("lipo battery alarm") za $2-3 świetnie wspomaga i pozwala zdiagnozować ewentualne problemy z baterią.

Jeśli napięcie spada poniżej ~3,3V na jakiejkolwiek celi włącza się głośny alarm(który słychać na ziemi gdy samolot jest w powietrzu) plus zapala się czerwona dioda informująca, na której celi nastąpił spadek poniżej dopuszczalnej wartości.

 

269556005_voltageindicator.jpg.b4da0b34e27ff69beafc3cd11be86207.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że jeśli chodzi o cele w baterii to są okej bo mam ładowarkę redox beta i błąd ładowarki wykluczam bo ten słabszy pakiet po ładowaniu działa poprawnie Ładowarka REDOX Beta z zasilaczem - Automatyczne Imax, Redox, GPX ...

PS : natrafiłem dzisiaj na filmik pewnego modelarza i na tym jego filmiku esc jakie miał w samolocie nie wykrywały wszystkich cell i mówił coś o programowaniu regulatora i czy to mogło by jakoś pomóc? I czy musiał bym użyć karty programującej tej samej firmy co regulator czy nie?

I kiedy będę mógł sprawdzę jak zachowują sie oba pakiety na innym regulatorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Colin915pl napisał:

natrafiłem dzisiaj na filmik pewnego modelarza i na tym jego filmiku esc jakie miał w samolocie nie wykrywały wszystkich cell i mówił coś o programowaniu regulatora i czy to mogło by jakoś pomóc?

Nie, skoro regulator dobrze wykrywa drugą baterię , to problemem jest prawdopodobnie ta pierwsza a nie regulator.

Czy byłeś łaskaw przeczytać mój wpis nt czujnika napięcia aku w czasie obciążenia go silnikiem(czyli w trakcie lotu)?

Na wadliwy akumulatorze będzie pod obciążeniem bardzo szybko spadać napięcie co objawi się brakiem mocy silnika, żeby po chwili od wyłączenia się regenerować i znów działać chwilę poprawnie.. Niestety by to stwierdzić na pewno trzeba mieć taki czujnik napięcia baterii albo multimetr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Colin915pl napisał:

Takie ,,ustrojstwo"  już zamówiłem

OK,

Dobrym zwyczajem jest latać z takim czujnikiem zawsze, by mieć informację o momencie kiedy napięcie na jakiejkolwiek celi spada po niżej 3,3V

Dzięki temu nie doprowadza się do sytuacji nadmiernego rozładowania baterii, która ją uszkadza i skraca jej żywotność.

Jeszcze lepiej mieć aparaturę z telemetrią i czujnik napięcia w samolocie - dzięki temu można znacznie precyzyjniej monitorować napięcia cel ogniwa, ale już taki prosty czujnik jest dobrym rozwiązaniem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz czym w tej chwili sprawdzić to może masz żarówkę H4 -12V lub jakąś podobną żeby obciążyć akumulator i przynajmniej zobaczysz czy żarówka bardzo szybko nie przygasa. Miernik uniwersalny to podstawa , pomaga szybko zdiagnozować problem. Czasem jest problem z lutowaniem ( a raczej jego brakiem) przy złączach silnika czy pakietu.

Nie znam tej ładowarki ale może ma pomiar oporności ogniw i napięcia każdej celi. Możesz też zrobić test - ładowanie - rozładowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam w dniu dzisiejszym dotarł do mnie ten alarm niskiego napięcia na baterii i miałem możliwość przetestowania tego na baterii s3 i wyniki są takie:na pierwszym ogniwie napięcie 3.46 na drugim 3.48 na trzecim 3.50 i po około 2 minutach pełnego gazu silnik stracił moc a napięcia nie spadły za mocno więc odłączyłem i podłączyłem baterie i sytuacja się powtórzyła i mógł bym tak robić aż do momentu pełnego rozładowania baterii. I jeszcze mam pytanie na jakie napięcie minimalne ustawić ten czujnik żeby nie rozładować za bardzo baterii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Colin915pl napisał:

s3 i wyniki są takie:na pierwszym ogniwie napięcie 3.46 na drugim 3.48 na trzecim 3.50 i po około 2 minutach pełnego gazu silnik stracił moc a napięcia nie spadły za mocno

 

1)Napięcie 3,46-3,50V na celę to rozładowany akumulator. Naładuj baterię do pełna, po naładowaniu ma być 4,20V(+- 0,05V) na każdej celi..

 

2)Co masz na myśli pisząc, że napięcia nie spadły za mocno? Musisz trochę precyzyjniej się wyrażać;) Skoro masz wskaźnik napięcia to podaj jakie napięcia wyświetlał, gdy silnik stracił moc. Może być tak, że te napięcie osiągnęło poziom na tyle niski, że zadziałał cut-off regulatora - czyli mechanizm zabezpieczenia przed nadmiernym rozładowaniem baterii..często objawia się to modulacją pracy silnika na niskim poziomie/niską mocą.

 

3)Czujnik powinien zacząć alarm przy osiągnięciu 3,50V/celę - wtedy zaczynasz podchodzić do lądowania i nie nadwyrężasz akumulatora zbyt niskim rozładowaniem:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zapomniałem naładować baterie wczoraj mój błąd za jakąś godzinę wtedy powtórzę ten test  i podam dokładne wyniki bo doczytałem coś że problemem może być źle zaprogramowane esc.

I dziękuje za rade

20 minut temu, zipp napisał:

Czujnik powinien zacząć alarm przy osiągnięciu 3,50V/celę - wtedy zaczynasz podchodzić do lądowania i nie nadwyrężasz akumulatora zbyt niskim rozładowaniem:)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Colin915pl pierwszy post w temacie o problemie był 11 kwietnia a ty do tej pory nie naładowałeś akumulatora i mówisz ze jest problem.

Kupiłeś wskaźnik napięcia który pokazuje że akumulator jest prawie pusty a ty dalej piszesz że jest problem. Naładuj i sprawdź.

Podobno były też przypadki (może to tylko kawał)że samochód odstawiano do mechanika bo silnik nie chce palić.  Mechanik sprawdził i mówi pani że zbiornik jest pusty i trzeba zatankować a pani na to że nie wiedziała bo ona tylko jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoje usprawiedliwienie powiem tak nie miałem dostępu do swojego sprzętu tzn ja jestem w Bydgoszczy a to wszystko tj. bateria ładowarka aparatura itd. były u mojego taty w innej miejscowości i dopiero od środy mam to wszystko u siebie i nie wpadłem na pomysł żeby naładować baterie z dwóch powodów 1 nie miałem wskaźnika      2 nie miałem czasu przez te wszystkie e-lekcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba przypadkiem zlokalizowałem źródło problemu mianowicie po ładowaniu baterii przez jakieś 2,5h wskaźnik napięcia pokazuje że ogólne napięcie to 10.9v czyli z tego co mi się wydaje sporo za mało ale upewnię się już jutro bo nie chce teraz hałasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Colin915pl napisał:

Chyba przypadkiem zlokalizowałem źródło problemu mianowicie po ładowaniu baterii przez jakieś 2,5h wskaźnik napięcia pokazuje że ogólne napięcie to 10.9v czyli z tego co mi się wydaje sporo za mało ale upewnię się już jutro bo nie chce teraz hałasować.

kolego, jakim przypadkiem? :D

O tym pisaliśmy 11 kwietnia - że trzeba zmierzyć akumulator bo on jest prawdopodobnie wadliwy.

 

Znów uwaga do Twojego wpisu: piszesz bardzo nieprecyzyjnie, dodatkowo podajesz napięcie całego pakietu (3s=3cele, powinno po naładowaniu dać 3x4,20V=12,60V)

Powinieneś wpisać ile ten wskaźnik pokazuje dla poszczególnych cel - to daje obraz całości. Może być tak, że bateria nie jest całkowicie naładowana, a może być również tak, że jedna cela jest wadliwa i ma niższe napięcie, a pozostałe są naładowane do 4,20V..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to postaram się skonkretyzować mam ładowarkę redox beta i ustawiłem wszystko poprawnie jeśli chodzi o parametry ładowania czyli 2.2A jako prąd ładowania rodzaj baterii liczbę cell i to takie coś że nie ładuje więcej niż 2200mAh żeby nie przeładować baterii

i kiedy pokazuje że proces ładowania został zakończony  sprawdziłem tym wskaźnikiem napięcie i okazało się że wcale się nie naładowało i uznałem że wadliwy nie jest akumulator tylko ładowarka ale jak już wspominałem wcześniej jutro się upewnię .

Mogę jeszcze wyłączyć to zabezpieczeni i wtedy spróbować naładować baterie na 100% ale czy to by jej nie przeładowało?

Mam nadzieję że udało mi się tym razem napisać precyzyjniej :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Colin915pl napisał:

jeśli chodzi o parametry ładowania czyli 2.2A jako prąd ładowania rodzaj baterii liczbę cell i to takie coś że nie ładuje więcej niż 2200mAh żeby nie przeładować baterii

 

To raczej błędne ustawienie. Tz. nie mam dokładnie takiej ładowarki,  ale w każdej tego typu jest podobnie:

 

1)wybiera się rodzaj akumulatora: u Ciebie to LiPo

2)ustawia się prąd ładowania (w Twoim przypadku 2,2A) i to tyle.

Ładowarka sama wykrywa ilość cel po podłączeniu akumulatora obiema wtyczkami (u Ciebie 3cele) i ewentualnie prosi o potwierdzenie prawidłowego wykrycia.

 

Nie ustawia się ograniczenia ilości władowanej energii, ładowarka sama wykrywa fakt naładowania (przez pomiar napięcia na każdej celi poprzez wtyk balansera, przy pełnym naładowaniu to 4,20V/celę)

Czas ładowania przy tych ustawieniach powinien wynosić około 1h.

Istotne jest by podłączać oba złącza baterii do ładowania - złącze prądowe (zazwyczaj wtyk XT60) i złącze balansera(XH) - najczęściej przy wyborze programu ładowania LiPo nie można rozpocząć ładowania bez właściwego podłączenia akumulatora obiema wtyczkami..

 

Tak powoli może to wspólnymi siłami ogarniemy ;) następnie będzie już z górki..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tego typu ładowarkach wybiera się ilość cell. Podobnie jest w IMAX czy Turnigy  Accucel- sprawdzałem bo mam takie.

Ładowarka po zakończeniu ładowania powinna pokazać jakie jest napięcie i ile prądu weszło.

Sprawdź czy twoja ładowarka ma pomiar cell- napięcie ,oporność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli z tego co rozumiem nie włączać ograniczenia na 2.2Ah tylko całkowicie to wyłączyć, wyłączyłem też timer bezpieczeństwa ale ładowarkę mam obok siebie i widzę parametry.

Obejrzałem też film z instrukcją obsługi tej ładowarki ale nadal trochę nie rozumiem jej działania https://www.youtube.com/watch?v=owjtT9tWLRE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.