Skocz do zawartości

Fiat G.50 - Starszy brat BŁYSKAWICY


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zawsze podobał mi się ten samolot i chociaż jego następca  Mc.200 SAETA była szybsza , jednak Fiat G.50 jest ładniejszy /subiektywne/.Był bardzo zwrotny , to może jego odpowiednik - kombat- będzie taki sam.2074526876_65435_aldobuvolicopy.jpg.d557279555f8bf52cfd54438b54e33b2.jpg

Kombaty w wersji EPA wycinane przez Marka są zgrabne i nie wymagają specjalnie dużego wysiłku, aby nadać im fajny wygląd. Zacna waga 115 gram  i jak zwykle pięknie wycięte skrzydła daje nam komfort składania.20200401_084238.thumb.jpg.eb22b9b4c04a85a18671f31ad012dd23.jpg

20200402_090612.thumb.jpg.0bd2b1de5371b75dbf6b54beef94a22f.jpg

Kadłub lekko poprawiony /przeszlifowany/

20200402_090815.thumb.jpg.0c68dcf381ac3f3c4d2d7729e93934e0.jpg

20200402_134907.thumb.jpg.8b90b523173ea6fe5db698a8625cd200.jpg

może być połączony za skrzydłami .  Wystarczy przykleić maskę z silnikiem 

20200402_135051.thumb.jpg.99c28911ab78b413e369b42086137b46.jpg

obrabiając ją trochę ,dokładając pierścień przy silniku 

20200403_132512.thumb.jpg.e0bfa162a68adc44e701a549340ff961.jpg

20200404_125158.thumb.jpg.a89b422fe8f39baa9d9b975e668e0a70.jpg

i prawie gotowe.

Fiat w przeciwieństwie do He 100 na bardzo krótki przód. Silnik znajduje się blisko skrzydeł więc może być kłopot ze środkiem ciężkości. Ja popełniłem błąd i umieściłem serwo steru wysokości oraz odbiornik na końcu spływu skrzydła.

20200404_125324.thumb.jpg.433e71910cb5b3082fd1baf17b80b95c.jpg

 

Teraz wiem , że te dwie rzeczy powinny być umieszczone o 8 cm w stronę silnika. Jest dużo wolnego miejsca.

20200404_142153.thumb.jpg.2c4dbe8c078a1298895070e20d3c10ec.jpg

 

Żeby go wyważyć  musiałem umieścić pod silnikiem 27 gram ołowiu. Nie popełnijcie tego błędu!!!! Tu jest dużo wolnego miejsca .Silnik jest zamocowany na 52 milimetrowym walcu , sklejenie go z osłoną  wydaje się mocnym  połączeniem, ale mimo to postanowiłem wzmocnić go wklejając węgle od wręgi silnika do końca kabiny pilota.

20200404_130019.thumb.jpg.7120ab3a8e44fd59dd8893c157def290.jpg

 

W celu zmniejszenia oporów  powietrza , oraz poprawy chłodzenia regulatora , wypaliłem 4 kanały  / dwa kończące się w kabinie ,dwa z boku kadłuba/

 

 

20200404_130211.thumb.jpg.d1042cd807fa36f7ec81533f6ff2fa1c.jpg

 

Dalej wszystko już poszło rutynowo . Model gotowy do malowania

2013554768_3Fiatwycity1.thumb.jpg.c1afb217f7728734dd3c7e36e907c109.jpg

 

Dołożyłem otwartą kabinę pilota i koniec.

IMG_20200406_132131.thumb.jpg.28e9490c443a3d05c52d03af0650728b.jpg

IMG_20200406_132205.thumb.jpg.c9138671c412cc3a433328ba6008f41d.jpg

 

IMG_20200406_132302.thumb.jpg.3ab047a95c9146a5725ee3e62de8eb73.jpg

 

IMG_20200406_132400.thumb.jpg.7a8f2507823bab90a8ec2ba9a2d60732.jpg

 

IMG_20200406_132556.thumb.jpg.5bdb363ea1d21c2ac4a777373d02534f.jpgIMG_20200406_133005.thumb.jpg.efa6da77a0c29cdfb14bd0c064ef406a.jpg

 

IMG_20200406_133039.thumb.jpg.6707f03468cc1c943fabe05abda98291.jpg

Ostatecznie model ma 84 cm rozpiętości ,60 cm długości , a gotowy do lotu  / dużo waży /423 gramy. Oczywiście filmik  z oblotu będzie jak warunki na to pozwolą . Już 3 samolocik czeka na oblot. Jeszcze jedno ,dzisiaj była pogoda i mogłem zrobić zdjęcie w blasku dnia . Samolot ma taki kolor. Niestety sztuczne światło zniekształca barwy.

2138562204_AFiat(1).thumb.jpg.10da6fa28c75c47db351355a0bc1f5ca.jpg

A od jutra  musimy nosić maseczki. Pozdrawiam wszystkich.

Marek

IMG_20200415_111807.thumb.jpg.9a4c3d9c55d8d57aecf166e0c8a176e4.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Znowu zbyt ładny do walki?.Jeszcze parę sztuk i pospadają z telewizora ?.Mam nadzieję,że jak się skończy pandemia weżmiesz  jeden i przyjedziesz na zawody ESA.

Pozdrawiam Wojtek.

Opublikowano

Marku powiem tak :" wirusowy zawrót głowy" ?  ? - jak będziesz wybierał się na lotnisko, koniecznie daj znać. 

Moja flota już dopieszczona - też mam małą niespodziankę. 

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jak lata ten kombat - każdy widzi. Nie jest demonem szybkości i może służyć początkującym miłośnikom kombatów do nauki latania. Jest zwrotny, jak jego pierwowzór więc może rzeczywiście zamiast uganiać się za tasiemkami wystarczy tylko poczekać, aż same podstawią się pod śmigło. Nadal pokutuje tu mój błąd niewłaściwego rozmieszczenia elektroniki. Aby samolocik latał poprawnie i słuchał moich poleceń, musiałem usunąć mu kółko ogonowe (3 gramy) i dołożyć 13 g ołowiu pod silnik. Zapewne z powodu tych 40 gram dodatkowego balastu, samolocik stał się ociężały. Teraz gotowy do lotu waży 442 gramy! Muszę koniecznie go przebudować.

 

Tak prezentuje się na lotniskowej murawie.

 

852503844_FiatG50Marka01.thumb.JPG.926b4b2de7c1255db3789ff483b328a3.JPG

 

 

1104755753_FiatG50Marka07.thumb.JPG.a542cf3a4fc56973e80d6580e5f19cdb.JPG

 

1631530287_FiatG50Marka03.thumb.JPG.e721692cc2193cfb2ea4ba87eb4a6d3c.JPG

 

1994000295_FiatG50Marka09.thumb.JPG.aa69f7b392f31e06cee6d47e5ec0cf22.JPG

 

... a tak lata ....

 

Opublikowano

Pięknie wykonany model ale konfiguracja napędu raczej nie do latania na zawodach.

Moja Saetta to jeden z szybszych kombatów ESA, mimo sporej wielkości pierścienia silnika gwiazdowego model lata bardzo dynamicznie.

Zbędny balast to oczywiście duży problem ale większy to chyba czerwony silnik emax-a.

To nie drogie silniki ale nie trzymają parametrów, można trafić na dobry silnik albo na taki który słabiej kręci i raczej w Twoim przypadku to ten drugi przypadek.

 

ms

Opublikowano

Mirku, ja nie mam doświadczenia zawodniczego, więc moje wybory elektroniki są pewnie nieoptymalne. Jakich silników/napędów Ty używasz lub jakie polecasz ? Chętnie dorównam do najlepszych, a przy okazji "dokopię" moim kolegom, którzy obcinają mi wstążki.

M.

Opublikowano

W przypadku wyboru silnika sprawdza się zasada ..."im droższy tym lepszy"

Nie chciałbym aby wątek o budowie modelu przerodził sie w dyskusję co jest lepsze a co gorsze bo każdy ma swoje preferencje i będzie ich bronił jak przysłowiowej ..." Niecei " ?

Czerwone Emaxy jak kiedyś Tower-Pro Black czy podstawowe silniki Dualsky stanowią dobry wybór na początek. Są tanie i dobrze kręcą ale są prądożerne i słabo znoszą wszelkie kolizje. To silniki na jeden sezon, mają miękkie ośki, słabe obudowy i łożyska ale też znacznie gorsza jest sprawność tych silników w stosunku do np. AXI czy Pulso.

W ESA ograniczona jest pojemność pakietu, dlatego szukając prędkości trzeba zwiększać skok śmigła a wtedy źródełko szybko wysycha i pojawia się dylemat ile zapłacić za silnik aby model przyspieszył i nie zrujnował budżetu.

Po wielu latach startów w zawodach, przekonałem się, że jeden droższy silnik wart jest znacznie więcej niż 4 tańsze jak to wygląda z porównania ceny zakupu. Mój Axi ma siedem lat i montuję go w kolejnych modelach. Zmieniłem w nim trzy razy ośkę, raz łożyska, przeżył wiele kolizji i zabił wiele kretów a wciąż kręci doskonale ?

 

ms

 

 

Opublikowano
2 godziny temu, mirolek napisał:

 

W ESA ograniczona jest pojemność pakietu, dlatego szukając prędkości trzeba zwiększać skok śmigła a wtedy źródełko szybko wysycha i pojawia się dylemat ile zapłacić za silnik aby model przyspieszył i nie zrujnował budżetu.

Po wielu latach startów w zawodach, przekonałem się, że jeden droższy silnik wart jest znacznie więcej niż 4 tańsze jak to wygląda z porównania ceny zakupu. Mój Axi ma siedem lat i montuję go w kolejnych modelach. Zmieniłem w nim trzy razy ośkę, raz łożyska, przeżył wiele kolizji i zabił wiele kretów a wciąż kręci doskonale ?

 

 

 

 

I w tym tkwi całe sedno napędu w ESA. Wydajesz raz więcej i masz dobry napęd na długo. A modelik masz "przedni". Gratuluję "dobrego wykonania zadania" Model wykonany świetnie. Gratuluję.     ??

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.