Jump to content

Menadżer zasilania - kiedy stosować


mario70
 Share

Recommended Posts

Do tej pory latałem tylko elektrykami i modelami z silnikiem  żarowym. Przymierzam się do zakupu modelu w wielkości 2m (i raczej na pewno będzie to PilotRC, gdyż posiadam 1,7m i jest świetny) z zamiarem zastosowania silnika benzynowego.

W związku z tym mam pytanie o konieczność / potrzebę zastosowania dodatkowego systemu zasilania odbiornika i serwomechanizmów typu PowerBox  czy Jeti Central Box. Co jest elementem decydującym, że taki system trzeba / warto mieć w modelu?

Czy wynika to z wielkości modelu i obciążeń sterów (i np. model 2m nie wymaga a 2,2m już tak), czy z rodzaju zastosowanych serw (np. 15kg nie potrzebuje a 20kg już tak)?

Dodam, że nie latam jeszcze super skomplikowanej akrobacji 3D więc pod względem obciążenia serw raczej nie będzie sytuacji, że będą one pracowały w swoich maksymalnych poborach mocy.

 

Wstępnie myślałem tylko o zastosowaniu regulatora typu Jeti Max BEC 2D co pozwoli użyć dwóch akumulatorów zasilających ale nie mam pewności czy to wystarczy a nie chciałbym uszkodzić modelu / otoczenia tylko z braku wiedzy.

No i przy okazji pytanie o zastosowanie typu akumulatorów - czy tylko LiPo czy np. LiIon też się nadadzą. Myślałem o takich:

Power Ion RB 2600

 

Power Ion RB 2600

 

Link to comment
Share on other sites

45 minut temu, mario70 napisał:

Wstępnie myślałem tylko o zastosowaniu regulatora typu Jeti Max BEC 2D co pozwoli użyć dwóch akumulatorów zasilających

To jest bardzo dobre stwierdzenie - pewne, działające, sprawdzone w kilku modelach, idealne do modelu 2,2m rozwiązanie.

Nie ma co robić przerostu formy nad treścią i stosować menagery typu PB czy Emcotek czy im podobne.

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.