Skocz do zawartości

Łożyska w silniku


Bubus1940
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Bubus1940 napisał:

Mam silnik DLA56. Na jesieni wymieniałem w nim łożyska. Założyłem SKF ze wstępnym luzem. Okazało się że po wylataniu ok 10l paliwa na wale pojawił się luz. Śmigło sprawdzałem-jest dobre. Jutro kupię nowe łożyska. Moje pytanie jest następujące. Czy trzeba w łożyskach zdejmować uszczelniacze? Ostatnio były założone ale spotkałem się z różnymi opiniami

 

Ja w moich ( ale to metanole ) zostawiam tylko ten od strony piasty. Reszta smietnik. Moze w benzynach postepuje sie inaczej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli wierzyc rysunkowi z ponizszego linku, moznaby wnioskowac, ze tulejka (numer 20) byc powinna.

http://www.himodel.com/engines/Exhaust_Pipe_Muffler_for_DLA_56cc_Engine_Part_Number_56-7.html

 

screenshot.JPG.6171760bc9089377fa542cd8f8411de8.JPG

 

Lozyska wygladaja na rysunku na zamkniete, ale ile w tym rysunku prawdy, tego nie wiem.

 

Tu jeszcze link do strony DLA pokazujacej zestawy lozysk:

http://www.dlaengine.com/contents/519/162.html

Wyglada na to, ze wszystkie sa typu zamknietego.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może właśnie przez brak tulejki łożyska pracowały z dużym napięciem i przez to szybciej się wypracowały. Ja bym na łożysko zewnętrzne dał 2RS ale z wyjętą osłonką od wewnątrz silnika a środkowe otwarte. Trochę lepiej będą smarowane. I koniecznie tulejka dystansowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz zaczyna przypominac gluchy telefon. Pytanie tworcy watku dotyczylo silnika DLA 56.

 

 

Godzinę temu, Bubus1940 napisał:

Silnik kupiłem jako używany. Tulejka będzie dorobiona. Zastanawiam się tylko nad zdjęciem osłon łożysk i pozostawieniu tylko zewnętrznej

 

Zeby nie kombinowac samemu, mozna bezposrednio zapytac o to producenta:

sales2@dlaengine.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik złożony. Zastosowałem łożyska SKF 2RS z luzem C3. Pomiędzy łożyska wstawiłem tulejkę dystansową.

Poniżej mail otrzymany od DLA 

 

sales2@dlaengine.com

 

Dear Grzegorz,
 
Thanks for your e-mail.
 
Re the bearing, yes,we use the sealant. Pelase kindly ref. Any other question, welcome to contact with us. Thanks!.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.