Skocz do zawartości

Silnik bezszczotkowy nie działa-pomocy


W0jcieH
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy Modelarze,

pewnego razu miałem okazję zaliczyć kreta (na szczęście nie śmiertelnego dla samolotu), w efekcie silnik się zepsuł/pracuje niepoprawnie. Stąd moje pytanie: czy da się go odratować, czy już się do niczego nie nadaje? 

Pacjent to: RAY G2 C2830-1050

Link do wideo z pracy silnika:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Trochę się pobawiłem tym silnikiem i spasowałem dzownek z tego RAYa z cewką od turnigy i silnik śmigał. Wiosek-faktycznie coś nie działa w cewce lub z przewodami. Przewody nie są na 100% przerwane-powinny działać. Z drugiej strony silnik nie ma żadnych niepokojących zmian widocznych gołym okiem. Ma ktoś pomysł jak to naprawić/ co się mogło stać?

Uszkodzenie ESC wykluczam-sprawdzałem na kilku i zawsze ten sam efekt.

 

 

 

2. [INNY SILNIK]

A tak trochę z innej beczki, czy te czarniejsze miejsca na zielonych panelach (nie wiem jak to się nazywa) mogą świadczyć o spaleniu silnika? 

Dla porównania załączam dwa zdjęcia, jedno z domniemanym spaleniem, a drugie ze "zdrowym" stanem.

103125236_249822579797298_4805096749266691534_n.jpg

102711931_197108704811452_1404109630075420975_n.jpg

Wracając do RAYa mam kilka zdjęć, jak to wygląda od środka. Może to jakoś pomoże w zidentyfikowaniu problemu ;) 

102915926_598377687455940_893309297937890350_n.jpg

103500056_277100676747883_8863341351053917242_n.jpg

103135415_577499646512729_3090311425512919015_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 zdjęcie mały silnik -ciemne pola na statorze -silnik obcierał -sprawdź czy wał albo wirnik nie są krzywe, czy szczelina magnetyczna 9także w czasie powolnego kręcenia silnikiem jest równa.  Może być, że teraz  jest ok - ale kiedyś coś wpadło / przylepiło się i obtarło. albo którys magnes odstawał i tarł.

 

jeśli masz ciemne miejsca na uzwojeniu -to może być kwestia spalenia.      jak tylko  na blachach statora to się tarło.

 

1 silnik większy. skąd wiesz, że przewody na 100% nie są przerwane ?  mierzyłeś oporności uzwojeń  ? mierzyłeś oporność do masy ? 

Albo masz przerwana cześć tych cienkich drucików -albo uszkodzona izolacje i zwiera do obudowy. Ewentualnie zwarcie między zwojowe. Zakładam ,ze mechanicznie nic się nie wygięło ani nie urwało bo pewnie byś wypatrzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.