Skocz do zawartości

Elektro Junior S


Dj.

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś wiatr rzędu 4-6 m/s nie stanowi żadnego problemu.

Podwieszam pod kadłub klucz 17 (możliwie jak najbardziej środka ciężkości) i żaden wiatr mi niestraszny.

Model przestaje być podatny na niekontrolowane pionowe ruchy, a wahania skrzydeł można spokojnie kompensować lotkami.

Może troszkę nietechnicznie napisałem ale mam nadzieję, że wiesz w czym rzecz. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 200
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Nie pisałem tego po to by kontrować. :crazy:

Chodzi mi o to że podajesz jako pewnik że silnik pracuje tylko przy 2s i więcej mu szkodzi, (zerknij w dane katalogowe silnika) zaglądnij w instrukcję Juniora.

Mam wrażenie raczej że to Ty jesteś jakoś bojowo nastawiony , bo ktoś ośmielił się z Tobą nie zgodzić.

A co do beczki kiedy jedna lotka się nie wychyla wcale , wybacz szkoda mojej drogi , z zaproszenia nie skorzystam.

 

 

Bardzo przepraszam jeśli poczułeś się urażony moim odmiennym zdaniem w temacie

Ja tylko śmiem twierdzić że można śmiało latać tym modelem i tym silnikiem na trzech celach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pitolicie o tych pakietach 2S - 3S jak przekupki na targu, która ma lepsze pomidory, a zrywały je z tego samego krzaka.

Latałem Junior'em S na fabrycznym silniku i pakiecie 2S 1800mAh

Jak na model motoszybowca (a takim jest junior S) zupełnie to wystarczy.

Jeżeli ktoś chce robić zawis na śmigle, to nie ten model, proponuję poszukać akrobata.

Szybowiec/motoszybowiec ma dość sprecyzowaną technikę lotu i jego przeznaczenie. Dodam tylko, że konstrukcja Juniora S nie jest przewidziana do kręcenia akrobacji jak to ma miejsce w szybowcach Swift lub Fox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem na 3s przepiękny flatter skrzydeł.

a co ma ilość cel do flatter`u. Czy to zjawisko wystąpiło Ci gdy "windowałeś" model na pułap, że tak powiem, czy dałeś "nurka" na silniku?

A co do spalenia silnika - dobrze się grzeje już przy 2s, a przy 3s naprawdę dobrze

Kurcze to ja mam jakiś "superaśny" ten silnik bo mi się nie nagrzewa aż tak... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najzwyczajniej w świecie masz Krzysztofie z pewnością wyjątkowy egzemplarz.

Co do reszty powiedziałbym tak jak żonie w takich wypadkach:

 

-tak, tak kochanie masz rację - jak zwykle ;]

 

 

 

Wojciu.

Tym modelem kręcę pełną akrobację, poza "żyletką" i zawisem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik do Juniora występuje w dwóch wersjach-7,4V i 11,2V. W danych silnika jest podane, że może być również zasilany z 11v, ale polecam sprawdzić co się z nim dzieje w takiej sytuacji (pomiar prądu). Ma on niewiele zwojów drutu na zębie i naprawdę nie polecam zasilać silnika 7,4V napięciem wyższym. Przewijałem już kilka tych silników, i zawsze przyczyną było spalenie z przegrzania. Nigdy inna przyczyna. A że jest nawijany fabrycznie drutem w podwójnej izolacji, to trochę tych przegrzań wytrzymuje, ale nie zalecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to ja mam jakiś "superaśny" ten silnik bo mi się nie nagrzewa aż tak... :lol:

 

Witam, założyłem ten temat wiec również coś powiem - "zalatałem" trzy modele tego typu. Czwarty jest na razie na półce wciąż gotowy. Wszystkie lataly na pakietach 3S, żaden sie nie spalił.Podobnie jak u Krzyśka chyba trafiałem na same selekcjonowane. Większość moich filmów z powietrza byla kręcona z pokładu juniora, co jak co ale napęd nigdy nie zawiódł. Latałem w gorące dni (powyżej 30st.), zimą przy -15 wtedy niestety loty były krótkie bo poj. pakietu spadała i palce kostniały.Nie chce nikomu nic tu wytykac - oczywiscie junorowi wystarczy 2S, ale jedna cela wiecej nie robi różnicy, jest poprostu żwawszy. W któryms z czasopism FMT był test juniora, niemieccy modelarze nawet urządzają sobie mini zawody w lotach na małych wys. i strcaniu piramidy butelek(są fotki), popisują sie wykonując akrobacje modelami - taka zabawa - rekomenduja jednak pakiety 3S...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie lataly na pakietach 3S, żaden sie nie spalił

No to obaj chyba "kontrujemy i ściemniamy"

oczywiscie junorowi wystarczy 2S, ale jedna cela wiecej nie robi różnicy, jest poprostu żwawszy.

o to to 8) , jak by głównie to miałem na myśli ,ale okazało się że głównie to ja kontrować chcę...

ale co mi tam... :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

Flatter wystąpił oczwiście w nurkowaniu przy pełnych obrotach. Warto było zobaczyć to w rzeczywistości, bo zjawisko rzadkie, a wyjście modelu bez szwanku jeszcze rzadsze. W końcu straciłem kołpak z łopatami, ale co to za strata w porówaniu z widokiem modelu w locie motyla czy kolibra.

A silnik grzał się, że aż miło i nie dało się latać zmieniając pakiet bez studzenia silnika. Oczywiście można było póbować, tylko pakiet padał dwa razy szybciej.

Teraz mam kołpak turbo i silnik jest zupełnie zimny. A że lata dobrze, to fakt i to sam jak mu się nie przeszkadza. Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast dziekuję za informacje podane kilka postów wyżej co do wychyleń sterów, jest to dla mnie przydatna informacja od bardziej doświadczonych kolegów. Co do pakietu to mój silnik compact, na 3 S jednak sie grzeje, /wg mnie nawet mocno/ i zmniejszyłem max moc na "drążku" aby go jednak nie przegrzać. Co mnie zdziwiło to wattmeter pokazał prąd poniżej 20A, śr 18A, na pakiecie 3S.

Faktycznie w instrukcji są jednak uwagi co do śmigła, i nawet w zestawach dawali różne, /tak jak się spotyka różne wersje Juniora/

Uważam że ten model jest bardzo udanym szybowcem uwzględniając mozliwości do ceny.

Jeden z kolegów dał mi cenną uwagę aby przy montażu firmowego kołpaka na oś silnika zostawić możliwie dużą szczelinę :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Według mnie chłodzenie silnika jest najsłabszą stroną tego modelu, a może raczej firmowego kołpaka. Ta szczelina 1,5-2,0- mm nie wystarcza - a trzeba jej pilnować bo lubi się zmniejszać. Ja z rozpędu kupiłem zapasowy silnik, bo wydawało mi się że go przegrzałem - a wystarczyło zmienić kołpak na taki z dziurą w środku. Zapasowy kołpak Graupnera też już mam - tylko po co. Niestety trzeba czekać na nowy sezon i może nie będzie tak wiało. Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Czy ten pakiet: http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=15090 nada się do zasilania Juniora? Ma trochę wyższe napięcie od zalecanego dla silnika z zestawu i trochę waży, ale może byłby OK przy założeniu, że kołpak z zestawu wymieniłbym na taki wentylowany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Przede wszystkim trzeba sprawdzić jaki jest silnik w zestawie. W moim był na 7,4V - tak chyba jest w większości. Oczywiście robiłem próby z 3s - skończyły się 2 razy flatterem w nurkowaniu i w końcu stratą kołpaka z łopatkami. Uważam, że zupełnie wystarczają pakiety 2s - wznosi się wspaniale, a tylko ze zrobieniem beczki mam ciągle problemy. Do 3s trzeba by było dobrać inne łopatki - ale tu eksperymentów już nie robiłem.

No i te 3,4Ah - trzeba mieć niezłe zdrowie aby wytrzmać takie latanie - chyba, że na fotelu pod parasolem.

Pozdrawiam AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vowthyn, strzelasz pytaniami wokół tego samego tematu w wielu wątkach, ale OK.

Chcesz zrobić z Elektro Juniora "cegłolota"? Spójrz na masę tego pakietu (pomijam już gabaryty) - 390g. Moim zdaniem to dobre do samochodów.

 

wojcio69 już kiedyś pisał, że super wyważa się ten model pakietem Lipo 1800-2000mAh, ale najwyraźniej zamierzasz bić rekordy czasu nieprzerwanego lotu?

Przypuszczam, że 9,9V do silnika, który oczekuje 7,4 nie powinno być jakimś dużym problemem. Zmieniłbyś śmigło na mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 3S ale LiFe a nie LiPo a więc 9,9V zamiast 11,1, miałem nadzieję że takie nieznacznie większe napięcie nie uczyni wielkiej szkody silnikowi przy zapewnieniu dobrego chłodzenia, jednak chciałem się upewnić. Pakiet 2S LiFe to tylko 6,6V a więc za mało a zależy mi na użyciu pakietu LiFe. Co do 3400mAh to przecież lepiej mieć i nie potrzebować niż na odwrót. Pakietu 3S1P LiFe nigdzie nie widziałem niestety.

 

vowthyn, strzelasz pytaniami wokół tego samego tematu w wielu wątkach, ale OK.

 

Przepraszam, ale w poprzednim wątku zwrócono mi uwagę, aby pytania dotyczące zasilania Juniora zadawać właśnie w stosownym dla niego wątku. Poza tym tam pytałem o inny pakiet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest 3S ale LiFe a nie LiPo a więc 9,9V zamiast 11,1,

Dlatego właśnie napisałem, że moim zdaniem 9,9V z LiFe zamiast 7,4V z LiPo nie powinno być większym problemem, byle regulator obsługiwał ten rodzaj pakietów. Po prostu sprawdzisz czy nie grzeje Ci się silnik, ewentualnie zmienisz śmigło na mniejsze niż dla napięcia 2S LiPo.

 

Co do 3400mAh to przecież lepiej mieć i nie potrzebować niż na odwrót.
Mówię raz jeszcze - spójrz na masę pakietu. Czy lepiej mieć ogromny nadmiar pojemności, ale też przesadzoną wagę modelu? Czy może lepiej jednak użyć pakietu, który bardziej odpowiada napięciem, pojemnością i masą? Jak dla mnie opcja nr 2, ale oczywiście nikt Ciebie do niczego nie zmusza.

Wymaż sobie z umysłu wszelkie historie, których naczytałeś się o LiPolach. :crazy: Jeśli będziesz postępował z nimi w odpowiedni sposób (dobra ładowarka, torba do ładowania albo chociaż gliniana doniczka) i zabezpieczał je w czasie lotów np. przez porządne przymocowanie albo owinięcie jakąś gąbką, to nic Ci nie grozi. To tak jakbym nagle przestał latać samolotami jako pasażer, bo w Smoleńsku się Tupolew rozbił... :evil: I do Chin jeździł koleją. No proszę Cię!

 

vowthyn, strzelasz pytaniami wokół tego samego tematu w wielu wątkach, ale OK.

 

 

Przepraszam, ale w poprzednim wątku zwrócono mi uwagę, aby pytania dotyczące zasilania Juniora zadawać właśnie w stosownym dla niego wątku. Poza tym tam pytałem o inny pakiet.

Ale ja się wcale nie czepiam. ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 3400mAh to przecież lepiej mieć i nie potrzebować niż na odwrót. Pakietu 3S1P LiFe nigdzie nie widziałem niestety.
a to co ? :)http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14076 (tylko wtyczkę musisz przelutować, chociaż też widzę że discharge 5C mu tylko dali, ale to chyba bardziej ze względu na wtyczkę (kable jakieś super cienkie nie są, 20A wytrzymają)

albo samemu zrobić sobie pakiet z 3 takich http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6444

 

jak chcesz dłużej polatać, to kup 2 pakiety 1600-1800mAh, a nie jeden 3-4Ah ;)

w samochodach osobowych też jakoś nie robią baków na 200 litrów (a przecież rzadziej na stację trzeba by było jeździć :) )

 

w każdym razie jak widzisz, świat ostro rzuca Ci kłody pod nogi (z tym użyciem LiFe) może nie bez powodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.