wojcio69 Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam Co do lotek to sprawdźcie połączenia. Czesto zdarza się (przynajmniej mnie), że jak włożę skrzydła i potem pociągnę kabel Y od strony kabiny, to lubi lotka się wypiąć. Ostatnio po podpięciu lotki do kabla Y oklejam złącze plastrem. Co do reguglatora, to... hmm... Latam na Mag8 30A z pakietem 2S 1800mAh 25C i raczej problemów nie mam ale gaz na max. daje na kilkanaście sekund, potem szukanie termiki. Do fabrycznego silnika Graupner poleca regulator 40A. Może za długo lataliście na max. gazie :roll: Wygląda na to jakby regulator nie miał wydolności prądowej. Prawdą jest, że chłodzenie w Juniorze pozostawia wiele do życzenia ale nic nie stoi na przeszkodzie aby po bokach kadłuba zrobić "skrzela" P.S. Diem mnie trochę wyprzedził. Faktycznie może być w tym ziarnko prawdy; śnieg, wilgoć, niska temperatura nie wpływa dodatnio na osprzęt RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Też mi się wydaje że to chłodzenie 1 po prawej stronie przy takim silniku to trochę przegięcie ja w EG to mogę powiedzieć że jest konkretne 2 wloty z przodu i 2 wyloty z tyłu no i kołpak mam z dodatkowym chłodzeniem :0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Dobrze, że się tylko regiel spalił a BEC nadal działał Lekki OT: Ja z ulotnieniem juniora poczekam chyba na lepszą pogodę.. Dzisiaj zauważyłem mocne zakłócenia latając na Czyżynach w Krakowie już kilkanaście metrów od modelu (odbiornik R16-scan). Wcześniej latałem na mrozie i było ok, a dzisiaj kopało serwami jak nigdy. Sprawdzałem zasięg przed startem i wydawał się być w porządku.. a później praktyczna utrata kontroli. Skanerem sprawdzałem też czy kanał zajęty.. i był wolny. Na szczęście udało się go sprowadzić na ziemię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Też mi się wydaje że to chłodzenie 1 po prawej stronie przy takim silniku to trochę przegięcie ja w EG to mogę powiedzieć że jest konkretne 2 wloty z przodu i 2 wyloty z tyłu no i kołpak mam z dodatkowym chłodzeniem :0 Patrząc na rozwiązanie graupnera wydaje sie ono (chłodzenie)słabe, multiplex lepiej rozwiazał te kwestie. Jeden z moich juniorów lata na regulatorze Ray25A - nic sie z nim nie dzieje. Miałem pewne obiekcje co do jego wydajnosci prądowej, zwłaszcza że latam tylko na pakietach 3S. Jeden z pierwszych lotów w ykonałem na silniku, non stop włączony - do wyczerpania energii. Regulator był umieszczony poniżej pakietu (oddzielony na wszelki wypadek przegrodą ze sklejki, ale był w strumieniu powietrza... Po wylądowaniu można go było dotknąc, no był lekko gorący... Uznałem,że nie ma niebezpieczeństwa i tak jest do dzis. Zimą wogóle nie ma sprawy, ale w/w lot odbył sie w koncówce sierpnia.., było ciepło, lato :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Dj. wydaje mi się że pakiet powinien byc zamocowany trochę wyżej a i wlot bym dorobił jeszcze 1 no i regulator powinien być uniesiony a nie leżący na spodzie wtedy będzie jakby w centrum przepływu powietrza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KiG Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Mój Junior ma niewielkie wgniecenie na krawędzi statecznika pionowego. Zacznę latać, takich wgnieceń będę miał pewnie więcej. Macie może sposób na ich skuteczne usunięcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Power tape i ew. pret weglowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 Mój Junior ma niewielkie wgniecenie na krawędzi statecznika pionowego Spróbuj patentu z gorącą wodą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boguslaw Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Spróbuj patentu z gorącą wodą... O jakim patencie mowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 24 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2009 Elapor do gorącej wody i wgniecenia się rozprostowują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Kolejne modyfikacjektóre poczyniłem w juniorku to: 'wsadziłem" regulator w bok kabiny i w środku(kabiny) nagle zrobiło sie pusto: i widok środka: Po drugiej stronie wis awis regulatora jest "wkomponowany" również w bok BEC: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3285 Dał mi stabilne zasilanie serw i FlyCamOne2, regulator i zasadniczy pakiet obsługuje tylko silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kefir Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Dj. nie spoci ci się ten regulator ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Dj. nie spoci ci się ten regulator ? Zanim umieszcze zdjecie poprzedzone jest to próbami, wykonałem już kilkadziesiąt lotów w takim ustawieniu(konfiguracji wyposażenia) i nic sie nie dzieje. Wydłużył sie natomiast znacząco czas lotu. Pakiet silnika zasila go tylko przez chwile(znając wydajnosc orginalnego napedu juniora - to naprawde krótko trwa), potem jest wyłączony(naped). Dodatkowy pakiet 7,4VLiPo 450mAh - starcza na ok 8 lotów, potem trzeba go naładowac. Otwory chłodzące regulator i Bec-a spełniają swoje zadanie, no i w kabinie modelu jest luz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 Witam Jak dla mnie to rewelacyjne rozwiązanie z tym regulatorem i układem BEC. No, no, Ty to masz łeb... na karku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2009 rewelacyjne rozwiązanie To żadna tam rewelacja Wojtek, poprostu kombinuje co zrobic aby jeszcze zmodyfikowac te udaną - konstrukcje..., mam jeszcze jeden pomysł na dodatkowy hamulec aerodynamiczny działający z klapami coś w rodzaju "motyla", ale taki co nie absorbuje do pracy lotek..., musze to jeszcze przemyslec. Jak zrobie i oblatam to sie tu podziele sugestiami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Dj. ile waży Twój model gotowy do lotu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Dj. ile waży Twój model gotowy do lotu ? Jutro zważe i podam... Dzis nie chce mi sie już po ciemku leciec do samochodu(woże go w aucie bo nie znasz dnia ani godziny...) i kombinowac z wagą. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
uve Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Jutro zważe i podam... Ok, także będę wdzięczny za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pppd Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Mój jeszcze nieoblatany gotowy do lotu z pakietem 3S 1600mAh waży odrobinę ponad kilogram. Waga kuchenna analogowa, więc bardzo dokładnie nie mogę podać. Przy budowie dodałem kilka prętów węglowych w miejscach gdzie inne modele miały uszkodzenia, ale raczej na wagę to one wpływu nie mają specjalnego. W instrukcji niby jest napisane, że maksymalna waga przy jakiej gwarantują poprawność lotu to 1kg ale jakoś specjalnie się tym nie przejmuję. Też jestem ciekaw ile ważą Wasze oblatane egzemplarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Mój junior ma wage do startu 1192g. Płatowiec, silnik, 2 pakiety, regulator, bec, kamerka , 6 serw... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.