Dj. Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Wnęka na akumulator została podcięta tak by akumulator wszedł głębiej pod płat,boki wnęki prawie na całej długości wzmocniłem sklejką 1mm. Pokład pod odbiornik wyciąłem z cienkiego turbaksu (chyba tak to się nazywa, akurat miałem pod ręką) Fajnie, ja także akumulator wsuwam pod płat(tak po czesci nie do końca 3/4długosci pakietu lipo), regulator siedzi w wycietej wnece po lewej str k-ba, wewnątrz zabudowuje aparat(ten z pierwszego postu w tym temacie)... W takiej konfiguracji model waży ok 1,4kg. Nie latałem jeszcze z aparatem ale w miejsce jego wstawiłem obciążenie odpowiadające wadze - nic sie nie dzieje. Faktem jest natomiast - model jest stabilniejszy przy silnym wietrze... Dodam na koniec, że to 4 model tego typu u mnie...Ostatnio trapiły mnie "krety" i to jeden za drugim (inne posty), wczoraj przełamałem passe, pierwszy oblot - super. Koniecznie musze dodać jednak klapy. Tak jakoś przyzwyczaiłem sie do tego wynalazku,że trudno czasem bez nich usiąść modelem tam gdzie potrzeba, no ale jak to mówią -" trening czyni mistrza" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boguslaw Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 [ciach...]Na kadłubie widoczne są już ślady katastrofy (pisałem wcześniej o spotkaniu z autem) [ciach...] odnośnie kraksy - Twój junior nie stracił wtedy kołpaka? w moim nie dość że uciął się w tym samym miejscu, to jeszcze kołpak mnie opuścił, a śrubka mocująca go przypominała coś w rodzaju § fajna klateczka. mam jednak pytanie, czy otwór na pakiet wykonałeś wcześniej czy teraz robiłeś, że tak powiem, "skrobankę". ciekawi mnie jeszcze jakie są wymiary twojego pakietu. pudełeczko do transportu też niczego sobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Oczywiście że w czasie kraksy Junior stracił kołpak trzeba było nabyć nowy :wink: Wycięcie pod pakiet zrobiłem przed sklejeniem kadłuba. To już mój drugi kadłub i ponieważ w pierwszym musiałem dociążać ogon, w tym podciąłem trochę wnękę na pakiet co by go bardziej do tyłu wsunąć. Wymiary pakietu 40x100x28 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Krzysiek Hanuszkiewicz to w zasadzie odpowiedz na Twoje pytanie dawno temu. Wreszcie w tym wcieleniu juniora zamocowałem aparat z pierwszego postu Takie oko wyszło, jest na tyle podciete,że nic z konstrukcji modelu nie wchodzi w kadr... chyba że smigło okaże sie złosliwe.. mocowanie aparatu i serwo wyzwalające migawke tak wygląda junior do lotu z aparatem i kamerką FlyCamOne2 zamocowana w uchwycie z elektro trainera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 No fajnie wygląda ten aparat w kadłubie. A jak z wyważeniem? Kiedy będziemy mogli zobaczyć fotki zrobione z kabiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 19 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Wyważenie jest OK. bo pakiet siedzi pod skrzydłem... Fotki? Na razie pogoda jest mokra i dynamiczna, pierwszy pogodny dzień (nie wiem kiedy zapowiadają wciąż deszcze) - bedzie mój... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Hanuszkiewicz Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Jestem na etapie poszukiwania odpowiedniego aparatu. Jak już "nabędę" to w drugim kadłubie zrobię podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 20 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Witam No, no... Ładnie Ci Jarku wyszedł ten Elektro Junior S-zpiegowski :wink: Z niecierpliwością czekam na pierwsze foro relacje. Ja obecnie montuję serwa w swoim Ventus'ie i być może pod koniec tygodnia będzie gotowy do lotu. Pamiętam o Twojej ofercie z oblotem, ale jeszcze nic nie przesądzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 20 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2009 Pamiętam o Twojej ofercie z oblotem, ale jeszcze nic nie przesądzam. OK. Jak coś to daj znac! Dziś spróbowałem fotografi lotniczej. Proszę o wyrozumiałośc - zdjęcia nie są idealne ale popracuje nad tym. Aparat Olympus ()ten z pierwszego wątku tego postu): Dziś loty były krótkie bo od zachodu miasta nadciągała kolejna strefa burzowa. Trzeba był sie zwijac. Myśle że nastepne bedą lepsze. Mimo usilnych staran w kadrze jednak jest widoczny fragment skrzydła - trudno chyba już tak pozostanie, choć kto wie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Odkopię trochę temat. Przerwałem relację z moich modyfikacji, ponieważ jak się obawiałem Junior nie wyszedł cało, po tym jak się koledzy dorwali do niego na naszym zjeździe symulotników. Szczególnie jeden przyzwyczajony, że z misji nie wraca bez killa tak skutecznie wywijał ze w końcu go zaliczył. :rotfl: Szczęśliwie statecznik wyszedł bez szwanku, a skrzydło pękło tak, że dało się posklejać, więc tylko czekałem na jesienny bezlotny czas i nowy kadłub, aby wrócić do projektu hamulca. Przyglądając się konstrukcji i przewidując zmianę warunków oporu czołowego płata przy wysunięciu hamulca doszedłem do wniosku, że trzeba lepiej zabezpieczyć się przed możliwością wysunięcia skrzydła z wnęki kadłuba, magnesy czy rzepy mogą nie wystarczyć, a gdyby skrzydło wyszło to lepiej nie dociekać skutków. Oto, co wymyśliłem: Wszystko widać na fotkach, nie ma, co opisywać, dodam tylko, że zmieniając materiał pręcika mamy wpływ na krytyczne warunki scięcia go w przypadku awaryjnym. Na fotkach jest 2mm węglowy, ale może być szaszłykowy lub z innego materiału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 Zdjęć ni widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qbacz Opublikowano 27 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2009 W operze nie widać, w chromie widać Pozatym dobry pomysł na blokadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZET Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam kolegów. Wybaczcie, że tu poruszę temat ale jest on związany z Juniorem. Zatem niech tworzy całość dla potomnych ;] Zakupiłem regulator Tower Pro H 30 A - http://www.emodel.pl/tower-pro-regulator-h-30a-p-1339.html Dołączona do niego instrukcja jest jak zawsze w nieludzkim języku :roll: , a opis na stronie sprzedawcy nie zapewnia poprawnego linku do polskiej wersji. Piszczy mi to cacko i ni jak dojść nie mogę czego ode mnie chce ;-). Podobno jest programowalny z aparatury. Za każdą cenną uwagę będę wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Witam INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA REGULATRÓW W12A/ W25A/W30A Limit prądowy: regulator 12A: max obciążenie 15A (chwilowe), ciągłe obciążenie 12A przez 10 minut regulator 25A: max obciążenie 30A (chwilowe), ciągłe obciążenie 25A przez 10 minut regulator 30A: max obciążenie 35A (chwilowe), ciągłe obciążenie 30A przez 10 minut Zakres napięcia pracy : 6V-12V Liczba baterii: 4-12NiMH, 2-3LiPo BEC: 5V1.5A.2LiPo\4-5mini servo, 3Lipo\3-4mini servo Funkcje zabezpieczające: ◆ Automatyczne wykrywanie liczby pakietów 2-3LiPo , zabezpieczenie napięciowe 6V/9V ◆ Automatyczne wykrywanie baterii NiMH z zabezpieczeniem napięciowym 0,8V na każdą za baterii w pakiecie. ◆ Posiada funkcję bezpiecznego startu – czyli silniki nie zacznie się obracać jeśli drążek gazu będzie w złej pozycji ◆ zabezpieczenie temperaturowe na poziomie 110 stopni Celsjusza ◆ zabezpieczenie przed utratą sygnału sterującego ( po utracie sygnału sterującego regulator wyłącza obroty) Charakterystyka: ◆ Częstotliwość PWM 8kHz, ◆ Maksymalne wychylenie gazu jest ustawiane automatycznie ◆ BEC oraz MCU używają oddzielnych (separowanych) źródeł zasilających dla tablic danych. Metoda programowania: Załącz nadajniki, ustawi dźwignię gazu w pozycji maksymalnych obrotów( dla nadajników FUTABA , drążek gazu powinien mieć załączoną funkcję rewersu kanału). Podłączamy na regulatora odbiornik i silnik (może być już wcześniej połączony). Jeżeli wszystkie połączenia regulatora są poprawne podajemy zasilnie na regulator.(pamiętaj jeżeli chcesz programować dźwignia gazu ustawiona na maksymalne obroty 4. Jeżeli po podaniu zasilania na regulator usłyszysz trzy krótkie dźwięki a następnie jeden długi oznacza to, że należy ustawić rewers dla kanału gazu. Opcje programowania wskazywane dźwiękami B (bip) ☆ B: wskazanie mówiące, że można zaprogramować pakiety Li-pol jako źródło zasilania ☆ BB BB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować NiMH/NiCD jako źródło zasilania ☆ BBB BBB: wskazanie mówiące, że można zaprogramować hamulec Procedur programowania. Po usłyszeniu dźwięku B wystąpi krótka przerwa a następnie kolejna opcja BB BB kolejna przerwa i BBB BBB Jeżeli będziesz chciał zaprogramować jakąś opcję to procedura wygląda następująco. Słysząc kod dźwiękowy danej opcji którą chcesz zaprogramować należy drążek gazu ustawić na minimalne obroty.(na przykład: Jeżeli chcesz ustawić źródło zasilania na pakiety Li-Ploy należy: zaraz po usłyszeniu kodu dźwiękowego wskazanego przez dźwięk B przesunąć dźwignię na pozycję minimalnych obrotów (wyłączyć gaz) 6. Jeżeli chcesz zmienić inne opcje (po zaprogramowaniu np. Pakietu zasilającego) należy szybko przesunąć dźwignię gazu na maksymalne obroty aby można było wybrać kolejną opcję z kodu dźwiękowego. 7. Jeżeli dokonałeś wszystkich ustawień, poczekaj 2 sekundy aby silnik wysłał potwierdzenie dźwiękowe dla ochrony pakietu. 8. UWAGA!!! Przed programowaniem pakietu NiMH należy mieć w pełni naładowane akumulatory. 9. Sprawdzenie ustawień regulatora: ponieważ seria tych regulatorów posiada zabezpieczenia przed przegrzaniem oraz funkcję zabezpieczenia przed niepoprawnymi operacjami (opisanymi na początku tej instrukcji) istnieje możliwość że zauważymy niepoprawną pracę regulatora lub nie będziemy pewni jakie parametry są zaprogramowane. Jeżeli podczas załączenia napięcia na regulator usłyszymy jeden długi dźwięk B oznacza to że regulator ma ustawione źródło zasilania na pakiety Li-Poly. Natomiast jeśli usłyszymy BBB oznacza to że jako źródło zasilania regulator ma zaprogramowane baterie NiMH/NiCD. Hamulec jest ustawiony w opcjach fabrycznie (sprawdzamy ustawienia poprzez dodanie i odjęcie gazu) Pomogło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZET Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Heh ;] Jak zwykle jesteś czujny i pomocny ;-) Dzięki wielkie za szybką reakcję. Teraz siądę i spokojnie postaram się ogarnąć te B..... ;-) Edit: Silnik działa - ufff ;-) Melduje się trzema dźwiękami o kolejno narastających tonach, następnie dwa BB, przerwa i jedno B. Od tego momentu jest wszystko ok. Wielkie dzięki raz jeszcze za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam Znowu podpinam się pod cudzy wątek, ale uważam, że nie ma sensu mnożyć tematów. Mam dwa pytania: 1. Jakie ustawić wychylenia sterów do pierwszego lotu? 2. Jak zamocować akumulator? Kupiłem 2s align - i jest niestety luźny. Czy wystarczy dołożyć np. patyczki od lodów i spasować z wciskiem? Czy lepiej wstawić pionowo akumulator (wtedy jest lekki wcisk) i na górę regulator? Czy zrobić specjalną półkę na akumulator - a ten zamocować na taśmy (rzepy), ale po wklejeniu takiej półki będą problemy z wyjęciem regulatora? Pozdrawiam AK PS Jeżeli takie podpinanie się pod cudze wątki nie jest dobrze odbierane, to proszę o sygnał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Witam Andrzej kliknij film2 w moim podpisie. Gdzieś tam widać jak ja miałem rozwiązane wkładanie akumulatora. Co do wychylenia terów, to nie robiłem na aparaturze jakiś ograniczeń wychyleń a popychać miałen na drugiej (środkowej) dziurce przy ramieniu serwa a drugi koniec na tej najbliżej powierzchni lotki. Kierunek i wysokość miałem na pierwszej dziurce ramienia serwa (najdalej od środka obrotu) a drugi koniec na środkowej przy mocowaniach sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej44 Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Witam Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZET Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Mnie też problem lotek "gryzie" ;] Spotkałem się opinią użytkownika Juniora uważającego, że należy zróżnicować wychylenia lotek - góra, dół. Ponoć korzystniej jest aby do dołu lotki wychylały się około 2/3 wychylenia do góry. Podał liczby: 60 do 40. Rozumiem, że miał na myśli kąty wychyleń lotek. Ponoć wynika to z aerodynamiki skrzydła. Ponieważ jestem laikiem w tej kwestii, to czy należy uznać za słuszne takie rozwiązanie? Być może chodzi tu i równomierne wykonywanie manewrów przez model, przy zachowaniu takich samych wychyleń drążków sterowniczych? Oświeć mnie Wojciechu w tej materii. Ale jeśli uznać, że kolega ma rację to nie widzę szansy na zaprogramowanie nadajnika do takich ustawień (przy założeniu, że korzystamy z przewodu "Y" łączącego oba serwa lotek). Ta sama sytuacja jak sądzę odnosiła by się do steru wysokości. Czy wychylenie steru do góry powinno być większe niż w dół? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 17 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Witam.Użytkownik Juniora dobrze mówi ,,ponieważ lotka wychylana na dół powoduje duży przyrost siły nosnej ale też znacznie wiekszy opór. Więc model niezupełnie prawidłowo będzie się obracał wokół osi podłużnej. :wink: Ja w Juniorze też mam różnicowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.