Skocz do zawartości

DLE 30 kłopot z zassaniem paliwa


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie tak sobie myślałem, że pompa załatwia wszystko. Ale nawet tu w starszym temacie o benzynie ktoś pyta czy zbiornik nie jest niżej od silnika. Jeśli tak to to mogą być przyczyny nie odpalania ? ?  Silnik gasł w locie poziomym  na filmach widać to elegancko. Zaraz je wstawię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja Ci powiem Irku(choć to czasem trudno z filmu wywnioskować) że ten silnik nierówno pracuje,chwilami przerywa..

Czy sprawdzałeś stan świecy  i jak wygląda po przepaleniu paliwa? Czy prawidłowo się wypala elektroda ?Gdzies trzeba znaleźć przyczyne albo problem z iskrą,albo paliwem.

Świeca powinna Ci podpowiedzieć czy masz dobrze wyregulowany gaźnik-czy mieszanka nie jest za uboga lub za bogata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też zauważyłem trochę inny dźwięk pracującego silnika. Odsłuchaj poprzedni klip gdzie pracuje na ziemi. Dziwię zupełnie inny, równiejszy. Ja tylko przy garażu obniżyłem niskie obroty z 4 tyś do 2 tyś z haczykiem i podwyższałem wysokie bo było ledwo 7 tyś, teraz jakieś 7,4 Max ale one cały czas zmieniają się. W końcu to gaźnik z innego silnika gdzie ustawiany był pod tamten silnik. Ale spróbuję coś zrobić z tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znowu pobawiłem się silnikiem. wydawało mi się, że to chwila, byłem prawie 1,5 godziny. Myślę, że silnik co najmniej z pół godziny pracował. I pierwsze spostrzeżenie - gdy przytrzymałem na wysokich obrotach to ono po jakimś czasie spadały. Próbowałem regulować L i H ale mało to dawało. Mam na filmie ale potem wrzucę bo dopiero wszedłem do domu. Do tego przewód odpowietrzający - stwardniały od benzyny - miał załamanie w jednym miejscu więc odciąłem ten kawałek. Czy średnica wewn. odpowietrzającego musi mieć jakąś optymalną średnicę? W moim jest ona mniejsza od przewodu do tankowania i zasilającego silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku,nie musi mieć konkretnej średnicy.Skoro tak jak piszesz,po pewnym czasie wysokie obroty zaczynają spadać to może oznaczać zbyt ubogą mieszankę i wskutek tego silnik może sie przegrzewać i gasnąć.Sprawdz tak jak mówiłem jaki kolor ma świeca.Bo jeśli taki :

FOT87EE.jpg

 

biały nalot na elektrodzie to oznacza że masz nie wyregulowany gaźnik i mieszanka paliwowo-powietrzna jest za uboga.

Jak ustawisz wysokie obroty miernikiem to odkręć potem śrubę "H" o 1/8 obrotu i poobserwuj czy obroty nie spadają.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że zapomniałem sprawdzić świecę. Już wychodzę do garażu by ją odkręcić ?

 

E D Y T A : tak wygląda świeca. No i chyba trafiłem na powód gaśnięcia w locie. Głupio się przyznać ale świeca nie była dokręcona. Znaczy na lotnisku dokręciłem ...szczypcami bo nie miałem klucza. Potem nie sprawdzaliśmy  jej. Teraz gdy chciałem zdjąć fajkę czułem, że jest luźna w gwincie.

 

 

20200804_213304[1].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz,już wcześniej pisałem o świecy?Najważniejsze że udało się namierzyć problem.Oby to było to.Raczej przez to miałeś spadające obroty i tą nierówną pracę silnika o której pisałem wcześniej.

Irku,fajny model ogólnie,powodzenia przy nastepnym lataniu i życzę pracy silnika jak zegareczka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, zaraz idę do wanny bo nie tylko silnikiem się bawiłem - strzelnicę też odwiedziłem ? ale jeszcze dziś wstawię klip jak spadały obroty. Tyle, że chyba już nie jest to istotne skoro świeca niedokręcona była. Jutro dokręcę i jeszcze raz odpalę. Ale mimo podkładek sprężynujących śruby odkręcały się od wręgi silnikowej.

Spróbuję też odpalić na oryginalnym gaźniku. Tzn. na tym, który był przy silniku bo może sprzedający zamienił go...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wszystkie połączenia gwintowe zabezpieczyc klejem do gwintów np.Loctite,średnim,niebieskim.Podkładki nic Ci nie dadzą.Bez kleju do gwintów,lub inna nazwa -preparat przeciwko odkręcaniu sie śrub,wcześniej czy pózniej wszystko sie odkreci.Pamietaj o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Irku,jeżeli tak to ok?Świecy nie trzeba zabezpieczać?Wystarczy ze dokręcisz ją z czuciem tak aby podkładka dobrze się ułozyła i docisnęła do głowicy.Ja skręcane skrzydła,maskę,kabine i tak skręcam na Loctite bo to wszystko może odkręcić się w locie.Jak przyjeżdzam na lotnisko-składam model do latania,skrzydła skręcane -na Loctite,kabina-na Loctite.Mam pewność ze nic mi sie w locie nie odkręci.Pomimo tego i tak sprawdzam resztę śrub.Miałem kiedys przypadek że poluzowały mi się śruby od maski w Yaku,mimo tego że były na loctite skręcone.Na szczęście wysłuchałem w locie że dziwnie coś drży,wylądowałem i załatwiłem sprawę.Silnik benzynowy generuje ogromne drgania i trzeba często sprawdzać śruby.

Mam ich zawsze ze sobą kilka kompletów i po jakimś czasie żeby nie czyścić gwintów z zaschnietego loctita,wymieniam na nowe.

Powodzenia w odpaleniu silnika!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dokręcenie świecy niczego nie zmieniło. Na wysokie obroty silnik chyba lepiej wchodzi wcześnie po odpaleniu niż po minutach chodzenia na wolnych. Tak jak na filmie ; z wolnych ok. 2400 wchodzi ładnie na wysokie - jakieś 5700 ale po jakimś czasie obroty spadają do 4000 z haczykiem.

Teraz to zastanawiam się czy to wina samego gaźnika - może 30cm nie wydoli na maxa z gaźnikiem dla 26cm? Za chwilę idę zmienić na oryginalny. Teraz mam trochę więcej wprawy to może będzie już lepiej .

Pomyłkowo nagrałem w 100 kl/sek więc nie wiem czy nie będzie problemów z odtworzeniem. Na moim sprzęcie nie chodzi płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze klon RCGF też 30cc ale zupełnie nówka nie śmigana. Mogę założyć i sprawdzić - rozstaw śrub pasuje tylko trochę mi szkoda bo to nietrafny zakup do Fokkera i będę chciał go sprzedać. Więc jak odpalę to już będzie używany. A z kolejnej strony może on byłby dużo lepszy od tego DLE :-)...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby Dle 30 kręci smigłem 20 x 8 według producenta.Można spróbowac jakąś "19" jak pisze Stanisław.Dla mnie to bardziej wyglada na problem albo z gaźnikiem,albo źle wyregulowaną śrubą "H" za ubogo albo problem jest jeszcze gdzieś z instalacją paliwową.Poczekajmy aż Irek odpali go na drugim gazniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.