Amerykaniec Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Więc może najpierw zacznę od tego dlaczego wybrałem właśnie taki model a nie inny jako swój pierwszy. Największym powodem tego wyboru jest to że jest to półmakieta według mnie najpiękniejszego samolotu myśliwskiego na świecie a zarazem jednego z najlepszych myśliwców II wojny światowej. Z resztą nie muszę wam pisać tu historii Mustanga na pewno każdy użytkownik tego forum wie co to jest P-51 Mustang. Co do moich umiejętności pilotażu RC to mam bardzo dobrze opanowane loty modelem Nemo E-sky brata. Model który wybrałem jest ponoć dość wytrzymały więc nawet jak strzelę kreta na pewno uda mi się jakoś go naprawić :wink: Model P-51D Mustang firmy parkzone został zaprojektowany z myślą o początkujących modelarzach czyli takich jak ja :wink: Więc przejdźmy do konkretów Kadłub: Kadłub firmy parkzone jego wymiary i przypuszczalna waga gotowego do lotu : Rozpiętość skrzydeł - 1000 mm Długość - 860 mm Waga - 820 g Silnik: Silnik klasy 480 szczotkowy parkzone z przekładnią 3:1. W przyszłości gdy zużyje ten silnik chce zamontować jakąś bezszczotke. Serwa: 3 Serwa Tower Pro SG-90 jedno ster wysokości dwa lotki (bez steru kierunku) Charakterystyka serw: Moment - 1,2kg (4,8V) Prędkość - 0,12sek. (4,8V) Wymiary - 22x11,5x27 mm Waga - 9g EDIT: Serwa ostatecznie zmienione na: 3 serwa E-Sky EK2-0508 Digital jedno ster wysokości dwa lotki (bez steru kierunku) Charakterystyka serw: Moment - 1 kg (4,8V) Prędkość - 0,1sek (4,8V) Wymiary - 22,8x11,5x20,8 mm Waga - 8g Regulator: W zasadzie jest to regulator mojego brata dzięki jego życzliwości będę mógł używać go do swojego modelu Z czasem gdy zużyje silnik szczotkowy kupie regulator do silnika bezszczotkowego myślę że w jakimś zestawie z silnikiem bezszczotkowym. Więcej na temat regulatora którego użyje na początku w tym modelu znajdziecie tu : http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6330&sid=5ec09f836b120913154c51ace8aacf29 Pakiet: Nie śmiejcie sie ale na początek pakiet także pożyczam od brata Jest dość słaby myślę że starczy gdzieś góra na 5 min lotu. Później dokupię jakieś porządne pakiety Li-Pol. Więcej informacji na temat pakietu którego zastosuje na początku w tym modelu też znajdziecie w temacie brata: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6330&sid=5ec09f836b120913154c51ace8aacf29 Aparatura: Aparatura tak że brata z zestawu Nemo E-sky więcej informacji również tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6330&sid=5ec09f836b120913154c51ace8aacf29 Odbiornik: Odbiornik jest również brata na początku będę go używał później kupie swój być może taki sam informacje na temat odbiornika tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=6330&sid=5ec09f836b120913154c51ace8aacf29 EDIT: Odbiornik zakupiłem własny taki sam jak brata czyli E-sky EK2-0420 Charakterystyka odbiornika: Ilość kanałów - 6 Pasmo - 35 MHz Wymiary - 50x24x15 mm. Waga - 16 g Mam zamiar notować w specjalnym notesie ile czasu mustang spędzi w powietrzu ustaliłem sobie że każda godzina lotu to jeden naklejony krzyżyk zestrzelenia na modelu chodzi o to : Ciekawe ile zestrzeleń uzbieram W chwili obecnej czekam na paczkę konkretnie na model i serwa jak paczka tylko przyjdzie biorę się do roboty i zdaje relacje w tym temacie. W tym temacie także pokaże obloty modelu na filmikach Pozdrawiam
MacFlyer Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 no fajnie, mustang to piękny samolot u nas jest jeden o rozp. 1.6 na spaline 10cm3 o ile dobrze pamiętam, co prawda jeszcze nie latał, ale i tak prezentuje się świetnie http://picasaweb.google.com/ikar.chelm/P51DMUSTANG
mammuth Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Wzorowa prezentacja i opis - oby wiecej takich na forum Wybor modelu - malo szczesliwy - dolnoplatowiec lubiacy wieksze predkosci - bedzie duzo trudniej niz Nemo ! - Ale wierze, ze sie uda. Czekam na filmo-relacje
Mars_2000 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Zaskakuje mnie jego waga...Wydaje się być trochę duża jak na tego typu model, przez co faktycznie, jak napisał Robert powyżej, może być trudno z jego pilotażem. Dla porównania: Mustang z AlfaModel (też styro) o rozpiętości trochę mniejszej, bo 85 cm waży gotowy do lotu ok. 430-440 gram (mój Spitfire z tej firmy o rozpiętości 83 cm ma 447 gram ). Po szczegóły samolotu w celach porównawczych odsyłam na www.alfamodel.cz . Inny Mustang (wykonanie balsowe) o rozpiętości 98 cm (parę szczegółów tutaj: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10186) zwykle waży nie więcej niż 600 gram. Ile będzie miał mój, tego jeszcze nie wiem, bo cały czas jeszcze czeka w kartonie na rozpoczęcie budowy. Ale zakładam, że zmieszczę się w tych 550 gramach (górnej granicy sugerowanej przez producenta). Proponuję od razu pomyśleć nad modyfikacją jego osprzętu i go odchudzić. Zacząłbym od zasilania - tu można najwięcej zyskać zamieniając oryginalny pakiet na li-pola (co niestety może okazać się trochę kosztowne jeśli nie posiada się ładowarki dedykowanej do tego typu ogniw). Potem zamieniłbym tę szczotkę z przekładnią na lekką bezszczotkę. Znów zyska się paręnaście (jeśli nie parędziesiąt) gramów. Odbiornik, też jest duży i zapewne ciężki. Ten prezentowany 8-o kanałowy jest nienajlepszy. Lekki 4-5 kanałowy mikro odbiornik to optymalne rozwiązanie (np. Jeti Rex 4 lub Jeti Rex 5). Wiem, że tego typu zmiany niosą w konsekwencji wzrost nakładów na model, ale może warto je ponieść mając na względzie "żywotność samolotu" i podążając za podstawowymi prawami fizyki. Im mniejsze obciążenie pow. skrzydła, tym model będzie łatwiejszy i bardziej przewidywalny w pilotażu.
Michu_94_ Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 A czy by mógłby byc taki silnik ?? LINK: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5669&osCsid=00bf37e0aa627e054fac350f84cc8d53 Tu jeszcze zamieszczam filmik jaki ten model jest odporny na kretobicie :twisted: xD http://pl.youtube.com/watch?v=7z-a_mUmPrI&feature=related
Janek Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Jeśli model ma ważyć 800g to dobrze by było aby silnik miał ze 160W (oczywiście najlepiej jakby miał 260 ). Problem polega na tym, że gdy będziesz chciał dać większy silnik musisz dać większy pakiet i kółko się zamyka.. Na ten silnik (a zwłaszcza na ten szczotkowy) powinien być lżejszy.
Mars_2000 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Tak jak Janek pisze. Z tego co widzę (i pamiętam z Bellanki) to taki szczotkowy silnik z przekładnią waży na pewno ponad 100 gram (sam silnik ma ok. 90 gram), więc ekwiwalent bezszczotkowy będzie zdecydowanie lżejszy (myślę, że z min. 50 gram)..
mammuth Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Tu jeszcze zamieszczam filmik jaki ten model jest odporny na kretobicie ? Nie ma nic...
Michu_94_ Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 ? Nie ma nic... Sory juz poprawione :oops:
Michu_94_ Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Jeśli model ma ważyć 800g to dobrze by było aby silnik miał ze 160W (oczywiście najlepiej jakby miał 260 ). Problem polega na tym, że gdy będziesz chciał dać większy silnik musisz dać większy pakiet i kółko się zamyka.. Na ten silnik (a zwłaszcza na ten szczotkowy) powinien być lżejszy. Jak myslisz ten silnik da rade ??? moze jakies propozyjcje (linki) http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6097&osCsid=00bf37e0aa627e054fac350f84cc8d53
mammuth Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ten silnik ma wg. mnie spory niedobor mocy, ten model ledwo leci :roll: . Wywazenie tez chyba za bardzo do tylu, wydaje sie, ze model leci na duzym kacie natarcia i wrecz na granicy przeciagniecia milo, ze w korek nie wpada... Wymieniaj silnik kolego - bez wachania.
Michu_94_ Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ten silnik ma wg. mnie spory niedobor mocy, ten model ledwo leci . Chodzi ci o ten co jest w zestawie czy ten co link wrzuciłem? To wymienic na ten ? http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6097&osCsid=00bf37e0aa627e054fac350f84cc8d53
Mars_2000 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ten silnik ma wg. mnie spory niedobor mocy, ten model ledwo leci :roll: . Dokładnie. Ja może zastanawiałbym się nad taką kombinacją: http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=4723 Ale, po pierwsze to sugeruję (jak już model dotrze do właściciela), zważyć wszystkie elementy osobno. Zobaczyć co ew. miałoby zostać wymienione i obliczyć sobie nową wagę zestawu z nowym sugerowanym wyposażeniem. Jak dobrze pójdzie, to z tych 820 gram zrobi się coś z przedziału 650-700 i będzie ok.
Michu_94_ Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=4723 Link nie działa :cry: Ale, po pierwsze to sugeruję (jak już model dotrze do właściciela), zważyć wszystkie elementy osobno. Zobaczyć co ew. miałoby zostać wymienione i obliczyć sobie nową wagę zestawu z nowym sugerowanym wyposażeniem. Jak dobrze pójdzie, to z tych 820 gram zrobi się coś z przedziału 650-700 i będzie ok Ok zrobie to z bratem xD xD xD
Wojtass_nt Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Marcinie. Osobiście odpuścił bym sobie ten regulator RAY'a który kosztuje tyle samo co nowy silnik. Poszukał bym regla Tower Pro 18A i zaoszczędził min. 50zł.
mammuth Opublikowano 2 Stycznia 2009 Opublikowano 2 Stycznia 2009 Ja może zastanawiałbym się nad taką kombinacją: http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=4723 Polecilbym cos o wyzszym kV jednak - w okolicach 1200/V - to ma byc mysliwiec a nie szok flyier Regulator 18A ok. moc 210W max tez ok. tylko te obroty Zrob jak kolega radzi - zwaz to co przyjdzie bez silnika pakietu i regla i wtedy sie doradzi
f-150 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Waga 820g dotyczy modelu RTR z akumulatorem NiMh ale generalnie są to cegłoloty.Na krety też nie jest jakoś specjalnie odporny,wykonany jest z cienkiego EPS.Wyrzuć tą szczotkę od razu ew. zastosuj LiPo do jej zasilania (ten regulator Esky obsługuje LiPo) ale nie będzie i tak długo żyła.Zobacz inne filmy z udziałem tych modeli (na tym prezentowanym przez ciebie też po zdjęciu modelu z drzewa) a zauważysz wgniecione silniki wraz z wręgą.
Amerykaniec Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Jeśli ta przypuszczalna waga się sprawdzi to nie będę się długo zastanawiał nad kupnem pakietów Li-Pol oraz silniku bezszczotkowego. Miałem w planach najpierw zużyć ten szczotkowy i dopiero później dokupić bezszczotke z resztą napisałem to na początku. Na razie jeszcze nie można zakładać ile to wszystko będzie ważyło ja pisząc 820g sugerowałem się danymi producenta. Być może w praktyce model gotowy do lotu z brata osprzętowaniem będzie ważył mniej. Na pewno idealnie wywarze swojego mustanga żeby jak najlepiej się nim latało i żeby był odpowiednio sterowny. Długo zastanawiałem się nad serwami konkretnie to po między TowerPro SG-90 a Hitec HS-55. W końcu wybrałem to pierwsze czy według was dokonałem dobrego wyboru ? Co do tego filmiku którego dawał brat to mam nadzieje że mi będzie szło troszkę lepiej. Nemo robiło się już różne rzeczy (akrobacje , wyciąganie spadochronu z nagrywającą komórką , ciągnąłem już nim nawet mały aparat fotograficzny z spadochronem) no ale nie oceniam swoich umiejętności na zbyt dużo bo mimo wszystko to doświadczenie które mam jest prawie znikome. Najgorzej przeraża mnie to że przechodzę z górnopłata na dolnopłata :roll: . Brat wróży mi krety ale zobaczymy jak to będzie :wink:
Konrad Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Co do serw wybór bardzo dobry na początek,tanio i skutecznie,serwka są niezawodne,mocne,w miare ciche...czegoż chcieć więcej...HS-55 bym nawet nie polecał...niby bardzo dobre ale bardzo delikatne.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.