Skocz do zawartości

Który silnik wybrać?


bojler

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przeczytałem sporo opinii na temat silników i ich eksploatacji i powiem że mam pewien dylemat, który wybrać.

Mam do wyboru pierwszy to O.S. 55AX , drugi to SuperTigre G-61 ABC a trzeci to ASP S61AII (tylna regulacja).

Jak każdy przedmiot ma zalety i wady wiec proszę o pomoc w wyborze. Cena nie gra tu roli, silnik ma napędzać model o wadze do 2,5 kg.

Opublikowano

Może jeszcze podaj jaki to ma być model. Skoro cena nie gra roli to bierz najlepszy - OS. Ale może by warto pomyśleć o 4suwie? O ile ASP 2suwy bywają kopotliwe w użtykowaniu to 4suwy ASP są znacznie mniej zawodne. W moim modelu - półmakieta Vicomte siedział własnie ASP FS 61i nie zawiódł ani razu. Model do lotu ważył 2,8kg, a z pływakami 3,3 kg. Oczywiście OS Max 4suw będzie jeszcze lepszy ale ASP są znacznie tańsze.

Opublikowano

Witam.Jeśli cena nie gra roli i wybór ma być z tych trzech to bierz O.S. 55AX,silnik sprawdzony,dobre osiagi,dobrze sie reguluje.Mój kolega ma takiego w trenerku excel 2000,potega mocy.Jeśli nie to ja bym brał jakiegoś ASP ale 4 takta np FS91AR .Sam mam mniejszego i chodzi już 2 sezon, jest dużo oszczędniejszy od 2 takta ,paliwo wystarczy 5 nitro . :)

Gość slawekmod
Opublikowano

Myślę że ASP FS61 będzie ok do modelu 2,5kg, waży 454g, silnik o numer większy czyli FS70 waży już 630 więc chyba nie ma co generować zbędnie masy w modelu o tej wadze.Co Do OS serii AX czytałem o tym że schodzi z nich nikiel ale jak zobaczyłem to na własne oczy to aż dech mi zaparło.Było to właśnie w AX.Ciekawe czy Os-Max już poprawił tą technologię.Odrazu zaznaczam że widziałem to na własne oczy, żeby znów temat nie odbił w jakąś dziwną stronę.Co do ASP FS , wymagają dobrego dotarcia , zresztą jak wszystkie silniki.Ja wypaliłem ze 2,5 L paliwa nim mój FS30 zaczął ładnie wchodzić na obroty.

Opublikowano

Witam, ja w swoim Yaku (PhoenixModel)

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=970

 

mam ASP 61 dwutakta takiego jak wymieniasz... śmiga bezproblemowo cały sezon, regulowany raz na początku, być może trafiłem dobry egzemplarz? Yak jest po wielu przejściach, jego waga po naprawach wzrosła do 3,4kg z pełnym zbiornikiem. Silnik spokojnie go targa i wydziwia niezłe harce.... do zawisu jednak troszkę mało (pewnie też mało umiejętności) Jedyną jego wadą w/g mnie jest jego stosunkowo duża waga.....zaletą niska cena.

Pozdrawiam

Opublikowano
Myślę że ASP FS61 będzie ok do modelu 2,5kg.

 

OK, kupuję na początek ASP FS61, tylko który mam kupić z oznaczeniem FS czy AR czy te symbole coś znaczą. A druga sprawa to wybrałem już paliwo tj ARCTICGLOW ale mam pytanie , które z tych dwóch będzie dobre do docierania i później do latania.

Pierwsze A1/19TLRD 1% nitro, 19% rycyna i syntetyk , a drugie A1/20TLR 1% nitro, 20% rycyna.

Opublikowano
Witam, ja w swoim Yaku (PhoenixModel)

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=970

 

mam ASP 61 dwutakta takiego jak wymieniasz... śmiga bezproblemowo cały sezon, regulowany raz na początku, być może trafiłem dobry egzemplarz? Yak jest po wielu przejściach, jego waga po naprawach wzrosła do 3,4kg z pełnym zbiornikiem. Silnik spokojnie go targa i wydziwia niezłe harce.... do zawisu jednak troszkę mało (pewnie też mało umiejętności) Jedyną jego wadą w/g mnie jest jego stosunkowo duża waga.....zaletą niska cena.

Pozdrawiam

Dzięki za podpowiedź, myślę że rozsądnie będzie jak na początek po długiej przerwie w modelarstwie zacznę od silników ASP.

Pozdrawiam i na razie wielkie dzięki.

Gość slawekmod
Opublikowano

Aaaa, silniki ASP są sprzedawane bez świecy więc trzeba zamówić odrazu odpowiednią.

Opublikowano
Aaaa, silniki ASP są sprzedawane bez świecy więc trzeba zamówić odrazu odpowiednią.

 

To już doczytałem, ale dzięki. Natomiast oglądałem fotki silnika 61 FS i 61 AR i zauważyłem że FS ma jakąś dodatkową regulację. http://wimarex.website.pl/popup_image.php?pID=423

http://www.nastik.pl/asp-fs61ar-p-454.html

na tych linkach widać różnicę między tymi silnikami.

Gość slawekmod
Opublikowano

FS to silnik 4-suwowy a ASP FS 61 AR to jego pełna nazwa.Faktycznie ten z wimarexu ma coś jeszcze :D.Ja mam gaźnik taki jak w silniku z nastik.pl

Opublikowano
To nie regulacja dodatkowa, tylko klapka ssania, całkiem zbędna i do odkręcenia przed zamontowaniem silnika w modelu :D

 

Dzięki.

Opublikowano

bojler- dalej nie podałeś jakiego typu ma to być model, jesli akrobacik do harców w powietrzu to FS 61 może być mało ale do typowego latania będzie ok. Wkleje ci linki z moim modelem tej wagi to zobaczysz jak sobie radził.

Opublikowano
bojler- dalej nie podałeś jakiego typu ma to być model, jesli akrobacik do harców w powietrzu to FS 61 może być mało ale do typowego latania będzie ok. Wkleje ci linki z moim modelem tej wagi to zobaczysz jak sobie radził.

Przepraszam że nie odpowiedziałem, ma to być silnik do trenerka typu CESNA 150 lub 182.

Opublikowano

Czesc

Kup Os Maxa 55AX. Bezproblemowa regulacja, praca, odpalanie. Na śmigle Graupner trzylopatowym 12x7 krecil 13600 obr/min i 2,5kg model dwuplata ciagnal pionowo w gore. Os Max to Os Max....Zalezy co chcesz robic na lotnisku.....latac czy regulowac......

Pozdrawiam

Opublikowano

to prawda, im się ma mniej wprawy w lataniu tym silnik powinen być pewniejszy. Ja się nauczyłem latać spaliną dopiero na modelu z silnikiem OS46 FX, wcześniej z ST połowa lotów to były regulacje (chociaż jeśli już chodził, to na potężnym wygarze).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.