bojler Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Przeczytałem sporo opinii na temat silników i ich eksploatacji i powiem że mam pewien dylemat, który wybrać. Mam do wyboru pierwszy to O.S. 55AX , drugi to SuperTigre G-61 ABC a trzeci to ASP S61AII (tylna regulacja). Jak każdy przedmiot ma zalety i wady wiec proszę o pomoc w wyborze. Cena nie gra tu roli, silnik ma napędzać model o wadze do 2,5 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Może jeszcze podaj jaki to ma być model. Skoro cena nie gra roli to bierz najlepszy - OS. Ale może by warto pomyśleć o 4suwie? O ile ASP 2suwy bywają kopotliwe w użtykowaniu to 4suwy ASP są znacznie mniej zawodne. W moim modelu - półmakieta Vicomte siedział własnie ASP FS 61i nie zawiódł ani razu. Model do lotu ważył 2,8kg, a z pływakami 3,3 kg. Oczywiście OS Max 4suw będzie jeszcze lepszy ale ASP są znacznie tańsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielstol Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Witam.Jeśli cena nie gra roli i wybór ma być z tych trzech to bierz O.S. 55AX,silnik sprawdzony,dobre osiagi,dobrze sie reguluje.Mój kolega ma takiego w trenerku excel 2000,potega mocy.Jeśli nie to ja bym brał jakiegoś ASP ale 4 takta np FS91AR .Sam mam mniejszego i chodzi już 2 sezon, jest dużo oszczędniejszy od 2 takta ,paliwo wystarczy 5 nitro . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Myślę że ASP FS61 będzie ok do modelu 2,5kg, waży 454g, silnik o numer większy czyli FS70 waży już 630 więc chyba nie ma co generować zbędnie masy w modelu o tej wadze.Co Do OS serii AX czytałem o tym że schodzi z nich nikiel ale jak zobaczyłem to na własne oczy to aż dech mi zaparło.Było to właśnie w AX.Ciekawe czy Os-Max już poprawił tą technologię.Odrazu zaznaczam że widziałem to na własne oczy, żeby znów temat nie odbił w jakąś dziwną stronę.Co do ASP FS , wymagają dobrego dotarcia , zresztą jak wszystkie silniki.Ja wypaliłem ze 2,5 L paliwa nim mój FS30 zaczął ładnie wchodzić na obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtekr Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Witam, ja w swoim Yaku (PhoenixModel) http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=970 mam ASP 61 dwutakta takiego jak wymieniasz... śmiga bezproblemowo cały sezon, regulowany raz na początku, być może trafiłem dobry egzemplarz? Yak jest po wielu przejściach, jego waga po naprawach wzrosła do 3,4kg z pełnym zbiornikiem. Silnik spokojnie go targa i wydziwia niezłe harce.... do zawisu jednak troszkę mało (pewnie też mało umiejętności) Jedyną jego wadą w/g mnie jest jego stosunkowo duża waga.....zaletą niska cena. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Myślę że ASP FS61 będzie ok do modelu 2,5kg. OK, kupuję na początek ASP FS61, tylko który mam kupić z oznaczeniem FS czy AR czy te symbole coś znaczą. A druga sprawa to wybrałem już paliwo tj ARCTICGLOW ale mam pytanie , które z tych dwóch będzie dobre do docierania i później do latania. Pierwsze A1/19TLRD 1% nitro, 19% rycyna i syntetyk , a drugie A1/20TLR 1% nitro, 20% rycyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 http://www.nastik.pl/a1019tlrd-litrow-aero-nitrometanu19-oleju-synt-p-426.html ja latam na tym i jest ok, natomiast docierałem na paliwie std. 80/20. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Witam, ja w swoim Yaku (PhoenixModel)http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=970 mam ASP 61 dwutakta takiego jak wymieniasz... śmiga bezproblemowo cały sezon, regulowany raz na początku, być może trafiłem dobry egzemplarz? Yak jest po wielu przejściach, jego waga po naprawach wzrosła do 3,4kg z pełnym zbiornikiem. Silnik spokojnie go targa i wydziwia niezłe harce.... do zawisu jednak troszkę mało (pewnie też mało umiejętności) Jedyną jego wadą w/g mnie jest jego stosunkowo duża waga.....zaletą niska cena. Pozdrawiam Dzięki za podpowiedź, myślę że rozsądnie będzie jak na początek po długiej przerwie w modelarstwie zacznę od silników ASP. Pozdrawiam i na razie wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Aaaa, silniki ASP są sprzedawane bez świecy więc trzeba zamówić odrazu odpowiednią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Aaaa, silniki ASP są sprzedawane bez świecy więc trzeba zamówić odrazu odpowiednią. To już doczytałem, ale dzięki. Natomiast oglądałem fotki silnika 61 FS i 61 AR i zauważyłem że FS ma jakąś dodatkową regulację. http://wimarex.website.pl/popup_image.php?pID=423 http://www.nastik.pl/asp-fs61ar-p-454.html na tych linkach widać różnicę między tymi silnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 FS to silnik 4-suwowy a ASP FS 61 AR to jego pełna nazwa.Faktycznie ten z wimarexu ma coś jeszcze .Ja mam gaźnik taki jak w silniku z nastik.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 To nie regulacja dodatkowa, tylko klapka ssania, całkiem zbędna i do odkręcenia przed zamontowaniem silnika w modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 To nie regulacja dodatkowa, tylko klapka ssania, całkiem zbędna i do odkręcenia przed zamontowaniem silnika w modelu Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Tu masz najblzszy sklep we Wroclawiu i jeszcze Jelenia Gora http://modele.sklep.pl http://www.modelemax.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 bojler- dalej nie podałeś jakiego typu ma to być model, jesli akrobacik do harców w powietrzu to FS 61 może być mało ale do typowego latania będzie ok. Wkleje ci linki z moim modelem tej wagi to zobaczysz jak sobie radził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bojler Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 bojler- dalej nie podałeś jakiego typu ma to być model, jesli akrobacik do harców w powietrzu to FS 61 może być mało ale do typowego latania będzie ok. Wkleje ci linki z moim modelem tej wagi to zobaczysz jak sobie radził. Przepraszam że nie odpowiedziałem, ma to być silnik do trenerka typu CESNA 150 lub 182. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Do tych typów modeli w zupełności wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Czesc Kup Os Maxa 55AX. Bezproblemowa regulacja, praca, odpalanie. Na śmigle Graupner trzylopatowym 12x7 krecil 13600 obr/min i 2,5kg model dwuplata ciagnal pionowo w gore. Os Max to Os Max....Zalezy co chcesz robic na lotnisku.....latac czy regulowac...... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawek_9000 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 to prawda, im się ma mniej wprawy w lataniu tym silnik powinen być pewniejszy. Ja się nauczyłem latać spaliną dopiero na modelu z silnikiem OS46 FX, wcześniej z ST połowa lotów to były regulacje (chociaż jeśli już chodził, to na potężnym wygarze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Ja mam w tym modelu OS-a 46LA i nie narzekam.Ladnie chodzi i pali wolne obroty tez ma ok. A oto filmik z mojego lotu. http://video.google.pl/videoplay?docid=3589503080344725778 PS.bojler to jest wlasnie nasze lotnisko w Świebodzicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.