kwiekjan Opublikowano 19 Września 2020 Opublikowano 19 Września 2020 Już mam trochę polatane wiec mogę bezpiecznie zamieścić filmik pokazujący jaki jest stabilny - lot „bez trzymanki”. Noe holowałem jeszcze nikogo, chciałem najpierw nabrać wprawy w lądowaniach. Ale mam nadzieje ze w przyszłym sezonie ktoś się odważy. ?. Wrzucę potem coś z budowy. Było dużo frajdy mimo ze zabrało dużo więcej czasu nic pierwotnie myślałem. Janusz Kwiek IMG_9504.MOV
kwiekjan Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Opublikowano 6 Marca 2021 Po bardzo długiej przerwie załączam zdjęcia z budowy. Budowało się super, Jakosc wykonania i dokumentacji bardzo dobra. Instrukcja mówiła o składaniu na sucho i podlewaniu cjonakrylem ale za wskazówkami innego modelarza zrobiłem bardziej klasyczne używając kleju typu „Wikol”. model lata super. Bardzo stabilnie, klapy niesamowicie skuteczne można schodzić w pionie i rozpędza się do jakiś 20 m/s. Oczywiście wymaga to wprawy ale po dziesiątkach lądowań już daje radę. 2
Elvis Opublikowano 6 Marca 2021 Opublikowano 6 Marca 2021 Fajny fajny no i ciekawy ten zwijacz holu. To dedykowane do tego urządzenie czy jakaś adaptacja? Robiłeś jakieś testy? Ile metrów holu tam zmieściłeś i jakiej średnicy? No i na koniec jakie koszty orientacyjne takiej elektrycznej holówki na gotowo z napędem?
kwiekjan Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Opublikowano 6 Marca 2021 Dedykowany, kupiony na: https://www.schleppseilwinde.ch Jest tam 30 metrów linki według producenta (sam nie mierzyłem). nie robiłem jeszcze testów z holowaniem, pandemia. Ale w tym roku może ktoś odważny się do mnie podczepi. Jak chodzi o koszty to tutaj oczywiście nie ma górnej granicy bo można wstawiać różne „zabawka” extra a i same koniecznie potrżbne mogą kosztować różnie. sam zestaw kosztował 400 euro, silnik 580 euro, ta zwijarka holu coś ponad 400. Poza tym serwa akumulatory itd to już według własnego uznania.
Elvis Opublikowano 6 Marca 2021 Opublikowano 6 Marca 2021 Wygląd zacnie ta zwijarka no i ciekaw jestem jak z tym dynamicznym naciągiem linki będzie wyglądać holowanie. Wpadłbym do Ciebie na testy gdyby ino było ciut bliżej? Aż prosi się o jakieś video z holowania ? Co do kosztów to jasne że to względna kwestia ale widzę że u Ciebie raczej na bogato - dzięki za info i udanych testów.
kwiekjan Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Opublikowano 10 Marca 2021 Super by było polatać razem. W normalnych czasach można by się spotkać na ATTP w Tarnowie (zawsze były w lipcu) ale teraz pewnie mała szansa, że to się odbędzie.
silesia_system Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 Planujemy dwa spotkania szybowników u nas na śląsku ostani weekend czerwca i połowa września. W zeszłym roku organizowane na szybko spotkanie a mimo to całkiem fajnie wyszło. Szerokość pasa nie pozwala na zorganizowanie zawodów ale długość 250m jest wystarczająca dla każdego modelu
Elvis Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 Takie "luźne" latanie jak u naszych południowych sąsiadów zdobywa coraz więcej zwolenników. Jeśli okoliczności pozwolą to pewno i w Kurowie lub w Jasiennej zorganizujemy taki spontan ? bo na puchar ATTP chyba nie ma co liczyć, tylko termin to może z 2-tyg wyprzedzeniem będzie wiadomy... no chyba że uda się coś zaplanować. 1
kwiekjan Opublikowano 14 Marca 2021 Autor Opublikowano 14 Marca 2021 Super byłoby polatać. gdzie będą informacje o finalnej decyzji i terminach?
Elvis Opublikowano 14 Marca 2021 Opublikowano 14 Marca 2021 Pewno pocztą pantoflową jak okoliczności na to nie pozwolą. Myślę że niebawem powinny zapaść ostatecznie decyzje albo ws. pucharu ATTP albo ew. pikników. Jak tylko będę coś wiadomo to pewno pojawi się informacja na forum choć myślę że może to być na zasadzie spontanu np. z 2-tyg wyprzedzeniem. 1
samolocik Opublikowano 14 Marca 2021 Opublikowano 14 Marca 2021 Cześć Janusz, konstrukcja modelu i użyta do niej sklejka wygląda na solidną. Jak sądzisz, czy nadaje się pod silnik benzynowy? Pozdrawiam Piotr
kwiekjan Opublikowano 14 Marca 2021 Autor Opublikowano 14 Marca 2021 Cześć, Nie myślałem o tym nigdy ale wydaje mi się ze spoko. Jak patrzę na lekkość konstrukcji modeli akrobacyjnych to ten jest na pewno mocniejszy jak chodzi o kadłub. Skrzydla tez solidne ale gwałtownej akrobacji boję się robić. Oczywiście pytanie jest tez o wibracje ale myśle ze spoko bo dlaczego miało by być gorzej skoro przeznaczenie po elektryk. Nie wiem jak z miejscem po nie znam wymiarów silników spalinowych. Jak chodzi o samo latanie to ja jestem bardzo zadowolony. Oczywiście muszę dodać to mój pierwszy tak duzy model silnikowy („wieki” temu latałem F3A club ale to było tak koło 1.6 metra). Bardzo stabilny, po kilkunastu lotach opanowałem lądowania i co jest super to te wielkie klapy odchylane do 90 stopni. Można po prostu dać go w pionie i nie rozpędza więcej jak 60-70 km/h. Czyli krótki czas od wyczepienia do ponownego podczepienia. 1
Rekomendowane odpowiedzi