Skocz do zawartości

EcoBoomster lot I budowa


kwiekjan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Już mam trochę polatane wiec mogę bezpiecznie zamieścić filmik pokazujący jaki jest stabilny - lot „bez trzymanki”. ;)
Noe holowałem jeszcze nikogo, chciałem najpierw  nabrać wprawy w lądowaniach. Ale mam nadzieje ze w przyszłym sezonie ktoś się odważy. ?.

 

Wrzucę potem coś z budowy. Było dużo frajdy mimo ze zabrało dużo więcej czasu nic pierwotnie myślałem.

Janusz Kwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Po bardzo długiej przerwie załączam zdjęcia z budowy.

Budowało się super, Jakosc wykonania i dokumentacji bardzo dobra. Instrukcja mówiła o składaniu na sucho i podlewaniu cjonakrylem ale za wskazówkami innego modelarza zrobiłem bardziej klasyczne używając kleju typu „Wikol”.

 

model lata super. Bardzo stabilnie, klapy niesamowicie skuteczne można schodzić w pionie i rozpędza się do jakiś 20 m/s. Oczywiście wymaga to wprawy ale po dziesiątkach lądowań już daje radę. ;)

 

D7CD2A41-D6AA-42CF-93D4-40579862E124.jpeg

723B05EF-A2A5-416E-9F98-118A887E5AC6.jpeg

E4F1EEC9-B4B5-4A9A-935D-14E326200A73.jpeg

F31FBA25-BF8A-4776-9335-1B55F34FE052.jpeg

609EB5FF-8153-4B57-97A3-F31F2FD90E7A.jpeg

5C6A56B5-5230-43C1-AC37-0ABD11175B0D.jpeg

72A69442-8E7B-4D92-B905-16EE97FFC019.jpeg

772188C8-D12D-4930-8387-2BEBDCEE382C.jpeg

6872E496-2D41-47BA-B313-D22EADFED34A.jpeg

5CFA0D29-BF8C-4B7C-A47C-01A3E210BBA2.jpeg

B22B1A28-AA3C-41D7-A9B6-036308F94BCF.jpeg

F767486B-8E94-47D3-94A7-4280AC6760AB.jpeg

68EFF42C-04C5-4BFC-9C21-858519752EC8.jpeg

E3D86223-2711-4590-8913-017A526B54AD.jpeg

21320CFC-4AC0-45F4-A874-33ED1C8B1BDF.jpeg

23082FB1-1FEE-446F-A15C-71275762C055.jpeg

64F3DBC3-C04D-49A9-B817-4DDA695B259E.jpeg

9ACA99D9-9B0F-4016-83C9-9930653FBC3D.jpeg

EEC294EB-3615-4D32-A438-2FF6F1370157.jpeg

C3BB9A84-6E42-42F1-8EBA-7D8EEC271324.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny fajny no i ciekawy ten zwijacz holu. To dedykowane do tego urządzenie czy jakaś adaptacja? Robiłeś jakieś testy? Ile metrów holu tam zmieściłeś i jakiej średnicy? No i na koniec jakie koszty orientacyjne takiej elektrycznej holówki na gotowo z napędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dedykowany, kupiony na:  https://www.schleppseilwinde.ch Jest tam 30 metrów linki według producenta (sam nie mierzyłem). 
nie robiłem jeszcze testów z holowaniem, pandemia. Ale w tym roku może ktoś odważny się do mnie podczepi. :)

 

Jak chodzi o koszty to tutaj oczywiście nie ma górnej granicy bo można wstawiać różne „zabawka” extra a i same koniecznie potrżbne mogą kosztować różnie.

sam zestaw kosztował 400 euro, silnik 580 euro, ta zwijarka holu coś ponad 400. Poza tym serwa akumulatory itd to już według własnego uznania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląd zacnie ta zwijarka no i ciekaw jestem jak z tym dynamicznym naciągiem linki będzie wyglądać holowanie. Wpadłbym do Ciebie na testy gdyby ino było ciut bliżej? Aż prosi się o jakieś video z holowania ?

 

Co do kosztów to jasne że to względna kwestia ale widzę że u Ciebie raczej na bogato - dzięki za info i udanych testów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planujemy dwa spotkania szybowników u nas na śląsku ostani weekend czerwca i połowa września. W zeszłym roku organizowane na szybko spotkanie a mimo to całkiem fajnie wyszło.

Szerokość pasa nie pozwala na zorganizowanie zawodów ale długość 250m jest wystarczająca dla każdego modelu ;)

 

grupa2020.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie "luźne" latanie jak u naszych południowych sąsiadów zdobywa coraz więcej zwolenników. Jeśli okoliczności pozwolą to pewno i w Kurowie lub w Jasiennej zorganizujemy taki spontan ? bo na puchar ATTP chyba nie ma co liczyć, tylko termin to może z 2-tyg wyprzedzeniem będzie wiadomy... no chyba że uda się coś zaplanować.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewno pocztą pantoflową jak okoliczności na to nie pozwolą. Myślę że niebawem powinny zapaść ostatecznie decyzje albo ws. pucharu ATTP albo ew. pikników. Jak tylko będę coś wiadomo to pewno pojawi się informacja na forum choć myślę że może to być na zasadzie spontanu np. z 2-tyg wyprzedzeniem.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

Nie myślałem o tym nigdy ale wydaje mi się ze spoko. Jak patrzę na lekkość konstrukcji modeli akrobacyjnych to ten jest na pewno mocniejszy jak chodzi o kadłub. 
Skrzydla tez solidne ale gwałtownej akrobacji boję się robić. 
 

Oczywiście  pytanie jest tez o wibracje ale myśle ze spoko bo dlaczego miało by być gorzej skoro przeznaczenie po elektryk. Nie wiem jak z miejscem po nie znam wymiarów silników spalinowych.

 

Jak chodzi o samo latanie to ja jestem bardzo zadowolony. Oczywiście muszę dodać to mój pierwszy tak duzy model silnikowy („wieki” temu latałem F3A club ale to było tak koło 1.6 metra).

Bardzo stabilny, po kilkunastu lotach opanowałem lądowania i co jest super to te wielkie klapy odchylane do 90 stopni. Można po prostu dać go w pionie i nie rozpędza więcej jak 60-70 km/h. Czyli krótki czas od wyczepienia do ponownego podczepienia.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.