Skocz do zawartości

Dobór napędu do Pylon Racera 1000mm


Tender79

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie odnośnie setup’u napędu posiadam silnik RAY 3536-1250kv wg danych ma on następujące parametry:

zalecane śmigła: 3S Li-pol 11x5, 4S Li-pol 9x5

moc max: do 420W (3S)

obiążenie max: 38A/30s


znalazłem w sieci testy obciążeniowe silnika tej klasy (produkcji HK)
9x6: (3s) 28a 1200g, (4s) 34a, 1400g
10x6: (3s) 32a 1450g (ja latam na 11x5,5)

 

Mam na razie pakiety 3s waga około 190g i regulator 40A waga 50g,  co daje łącznie 102+190+50 = 342g. Model z serwami waży około 500g.  

Buduję szybki model dlatego zależy mi na jak najwyższej liczbie obrotów stąd chęć przejścia na 4s,  Ostatnio poczytałem trochę na temat pakietów li-Ion i widzę tu spore możliwości redukcji wagi (przy posiadanym zestawie napędowym wychodzi mi około 55g/dm3) i możliwość taniego przejścia na 4s. Li-ion – znalazłem takie prawie gotowe pakiety

https://allegro.pl/oferta/4-ogniw-li-ion-sony-vtc4-18650-4s1p-14-4v-2-1ah-7915456731?fromVariant=7915303684

Robiąc je samemu wyjdzie jeszcze taniej. Mają wydajność 30A więc powinny dać radę, macie jakieś doświadczenia z Li-Ion w swoich modelach?  

 

Wszelkie inne sugestie co do napędu mile widziane

IMG_1078.jpg

IMG_1079.jpg

IMG_1080.jpg

IMG_1081.jpg

IMG_1085.jpg

IMG_1086.jpg

IMG_1087.jpg

IMG_1088.jpg

IMG_1089.jpg

IMG_1090.jpg

IMG_1091.jpg

IMG_1092.jpg

IMG_1093.jpg

IMG_1094.jpg

pylon1.jpg

pylon2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, japim napisał:

Czy skrzydła mają dźwigar? Chcesz zrobić szybki model na profilu KFM?

Te ogniwa przy ciągłym poborze 20A mają napięcie ok 3.3V (a nawet mniej) - więc z pakietu 4S robi się pod obciążeniem ledwo 3S...

https://secondlifestorage.com/showthread.php?tid=5862

 

Tak skrzydła mają dźwigar z profilu węglowego 6x6 plus wzmocnienia z listw węglowych 1x5mm, schodki KFM są zrobione z 4mm podkładów także nie jest to gruby profil. Pytania odnośnie Li-ion myślisz, że jest to cecha ogólnie dla ogniw Ion czy tego konkretnego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, Tender79 napisał:

 

Tak skrzydła mają dźwigar z profilu węglowego 6x6 plus wzmocnienia z listw węglowych 1x5mm, schodki KFM są zrobione z 4mm podkładów także nie jest to gruby profil. Pytania odnośnie Li-ion myślisz, że jest to cecha ogólnie dla ogniw Ion czy tego konkretnego modelu?

 

Jeden środkowy "dźwigar" jest nieodporny na skręcanie. Gdybyś pokrył to skrzydło jeszcze papierem dookoła to może to miałoby jakąś sztywność.

 

Ten 4mm schodek w profilu - to hamulec... on dobrze działa jak chcesz latać wolno na dużych kątach natarcia, ale nie gdy chcesz latać szybko.

 

Piszesz ze czytałeś o Liionach, ale chyba już nie zglebiłeś tematu jak one pracują. Wystarczy w google wpisać nazwę dowolnego typu ogniwa lion z dopiskiem "discharge curve" i zobaczyć jak one pracują w rzeczywistości.

Wszystkie ogniwa LiIon tak pracują - a VTC4, 5 czy 6, czy R25, R30 po prostu mogą być trwale obciążane takim prądem. Starsze modele miały może 5-10A i to jest jedyna różnica. Znaczny spadek napięcia na pakietach LiIon i tak występuje. Jak chcesz mieć dobrą wydajność pakietów LiIon (bez tego znacznego spadku napięcia) to obciążasz je małym prądem lub robisz pakiety z równolegle połączonymi ogniwami, aby jednostkowy pobór prądu był właśnie na poziomie 5-10A. Czyli pakiety 2P, 3P minimum. Inaczej zysk jest żaden. Albo właściwie zyskujesz większą gęstość energii przy znacznym wzroście masy pakietu.

Inaczej pozostają Ci ogniwa LiPo o realnej obciążalności minimum 50-60C czyli takie, które bez znacznego spadku napięcia mogą oddać nawet 100A.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Tender79 napisał:

Mają wydajność 30A więc powinny dać radę, macie jakieś doświadczenia z Li-Ion w swoich modelach?  

tak mamy. nie dadzą rady.

 

do modelu około 700g wagi i jakieś 100-150W li-ion wielkości 18650 wysokoprądowe  są ok.

 

do napędu jaki planujesz -układ po 2 cele równolegle... czyli 4s2p. 8 ogniw  ciężkie to będzie. 

w układzie 4s i tylko jedno równolegle -nie dadzą rady. - to ich max i się grzeją, duże straty mocy i szybko padną...  w praktyce w pakiecie  i w kadłubie 10A poboru na ogniwo to max. te 30A katalogowo to tylko dla  pojedynczego  ogniwa "luzem" dobrze chłodzonego -i bez patrzenia, że napięcie "klęka" -połowa "pary idzie w gwizdek"

 

 

li-ion mają sens do długiego latania przy względnie małej mocy. Duża moc, szybki model -to jednak li-polki i to dobrej firmy i wydajności 50C lub więcej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do modelu przyszły już pakiety lipo 4s także potestuję w weekend. Model udało się już oblatać na 3s i jestem mega zadowolony, szybki (tyle na ile pakiet beznadziejny pakiet Redox'a pozwalał) i bardzo, bardzo stabilny. 

 

Model dostał też nowe malowanie i prezentuje się bojowo;), Skrzydła pokryte tkaniną na żywicę w celu usztywnienia

121674349_3696839083672054_865151697280884428_n.jpg

121649017_3696838963672066_490525234042528780_n.jpg

121646491_3696838980338731_3416090660848800274_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.