Jump to content
Sign in to follow this  
pfm80

Turbo-charged engine

Recommended Posts

Cześć,

Wczoraj znalazłem fajny film jak człowiek zwiększał moc małego modelu silnika benzynowego: tlenem, wodorem i chyba azotem:)

Oczywiście silnik wybuchł na końcu.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wiem czy tak fajnie :). Znaczy jasne, może się podobać, ale gościu w zasadzie tylko wdmuchiwał różne rzeczy w gaźnik (wydaję mi się że nawet zwykłym powietrzem jakby dmuchnął to by zdziałał).

Moim zdaniem duże ciekawszy efekt byłby przy zwiększaniu mocy tego silniczka, ale tak jak się to powinno zrobić czyli z prawdziwym turbo, kompresorem czy np. doładowaniem dynamicznym (ale to pewnie nie do zmierzenia przy takim motorku) albo dorobienie układu z podtlenkiem azotu :P. A i zrobić to tak by silnik działał, bo zniszczenie to raczej marny efekt tuningu ;). No ale wiem, że w sumie rozwalenie (+ogień i wybuchy) nawet w niezbyt mądry sposób podbija wyświetlenia i o to chodzi :).

 

Choćby tutaj jest już przynajmniej "normalnie" zrobiony kompresorek, ale czy coś daje to nie wiem.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, 

 

Też gdzieś na YT widziałem, jak ktoś wstrzykiwał nitro z butli do małego silnika samochodowego ( bodajże toyan), nawet działało?

Albo może takie cos , sprężarka rootsa  już jest założona.

Ale fakt, ogień i wybuchy zawsze ładniej się prezentuja

 

Jd

IMG-20190924-WA0003.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak, ale to raczej zabawa tego gościa niż tuning i fajnie mu zawory wypaliło.

Ten drugi filmik to już nie zabawa typu "zniszczyć ogniem":)

Ciekawe jakby do normalnego spalinowego silnika RC dołączyć mały wentylator 12V z prowadnicą stożkową, która ukierunkowałaby powietrze prosto do wlotu powietrza silnika.

Myślę, że na pewno obroty by skoczyły w górę ale co z smarowaniem, bo wtedy po prostu mieszanka była by uboższa.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

O jak mogłem zapomnieć o tym OSie :D, a nawet kiedyś Jarek @jarek996 mi go podsyłał, ale musiałbym chyba sprzedać nerkę :D. No i przecież mam nawet już dwie Yamady z kolejnym sposobem na doładowanie, o którym nawet nagrałem film i nikt mnie za niego nie powiesił więc może nie taki zły, kto chce znajdzie :P:

YS91AC_07.thumb.jpg.6573839575bc5699576124f0e2cc215f.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na czym polega doładowanie w tym silniku OS?

Z tego co widzę to jest na pewno rura rezonansowa, co zwiększa moc silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

obejrzałem ten  filmik parokrotnie  i co mi się jedynie nasunęło :

1/ nie ma tam ani jednego słowa o zasilaniu silnika  azotem ( sic!!) co sugerował założyciel tematu

2/ przy std paliwie ( benzyna) najlepszy efekt to zwiększenie ilości tlenu w podawanym powietrzu/mieszance paliwowej

3/ dawno ,dawno temu przed wejsciem do warszawskiego Muzeum Techniki stał sobie  silnik gazowy z początków XX wieku ( czyli nic nowego)

4/ last but not least.....paliwa gazowe  to kierunek w którym powinien podążać rozwój silników  wewnętrznego spalania

 

ps.

pierscień silikonowy w silniku spalinowym??...no proszę niee?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już tak dobrze przestudiowałeś ten filmik to mogłeś napisać na czym polegał ostatni test...

 

Faktycznie nie azot a acetylen tlenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, pfm80 napisał:

Ciekawe jakby do normalnego spalinowego silnika RC dołączyć mały wentylator 12V z prowadnicą stożkową, która ukierunkowałaby powietrze prosto do wlotu powietrza silnika.

Myślę, że na pewno obroty by skoczyły w górę ale co z smarowaniem, bo wtedy po prostu mieszanka była by uboższa.

zrób sobie bilans energetyczny takiego zestawu a do własciwych wniosków dojdziesz sam...podpowiem , to trochę tak jakbyś siedział w żaglówce , dmuchał w żagiel i wierzył ,że szybciej popłyniesz 

  • Upvote 1
  • Dzięki 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, pfm80 napisał:

No tak, ale to raczej zabawa tego gościa niż tuning i fajnie mu zawory wypaliło.

Ten drugi filmik to już nie zabawa typu "zniszczyć ogniem":)

Ciekawe jakby do normalnego spalinowego silnika RC dołączyć mały wentylator 12V z prowadnicą stożkową, która ukierunkowałaby powietrze prosto do wlotu powietrza silnika.

Myślę, że na pewno obroty by skoczyły w górę ale co z smarowaniem, bo wtedy po prostu mieszanka była by uboższa.

 

Pozdrawiam

Jasne, po prostu to moja opinia :), ale na kanale też jest sporo filmów które są bardzo fajnie, po prostu ten do mnie nie trafia co nie oznacza że nie ma sensu.

Elektryczne doładowanie chyba dałoby niewspółmierne efekty do potrzebnej masy i włożonej energii (zasilanie itp), musiałoby mieć dodatkowe sterowanie i pewnie wiele innych. Raczej ze smarowaniem nie byłoby problemu, bo i tak taki silnik trzeba by wyregulować i pewnie dodać trochę mieszanki, bo w końcu silnik mógłby spalić jej więcej (pewnie do pewnego stopnia), oczywiście im większe obroty i obciążenie tym pojawiłby się problem z przegrzewaniem, ale ekspertem nie jestem i może coś mieszam więc lepiej niech też inni dopowiedzą :)

 

16 minut temu, pfm80 napisał:

Na czym polega doładowanie w tym silniku OS?

Z tego co widzę to jest na pewno rura rezonansowa, co zwiększa moc silnika.

W zasadzie mechaniczna sprężarka trochę jak w "zwykłym silniku", rura to nie rezonans - to jest czterosuw :). To zdjęcie chyba sporo pokazuje:

FS 120 Supercharged rebuild - RCU Forums

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, pfm80 napisał:

acetylen tlenu

nie ma czegos takiego jak " acetylen tlenu"

tlen to pierwiastek , acetylen to związek chemiczny

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, pfm80 napisał:

Na czym polega doładowanie w tym silniku OS?

Z tego co widzę to jest na pewno rura rezonansowa, co zwiększa moc silnika.

Hej,,

To w pudełku to nie rura rezonansowa, to zwyczajny tłumik.

Rezonans w 4suwie to chyba nie bardzo ma sens ....?

Za zwiększenie mocy odpowiada to, co na plecach silnika zamontowane, czyli prawdziwa  mechaniczna sprężarka rootsa,, tylko w miniaturze.

W porównaniu do zwykłego os max 120 bez takiego doładowania moc rośnie abt 30 procent

Takie silniki byly kiedyś stosowane w f3a, jak istniał limit pojemności dla 4suwa., 20 ccm

Robił to os max i tak jak wyżej w poście kolegi , ale w trochę inny sposób yamada

Nie wiem, czy jeszcze jakiś inny producent seryjnie produkował silniki z doładowaniem turbo bądź kompresorem.

Seryjnie, a nie jako aftermarket.........

Jd

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niezła maszyna z tego silnika OS.

3 minuty temu, d9Jacek napisał:

nie ma czegos takiego jak " acetylen tlenu"

tlen to pierwiastek , acetylen to związek chemiczny

A kolega dalej się mądrzy zamiast napisać konkretnie co to za gaz.

  • Confused 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, pfm80 napisał:

Niezła maszyna z tego silnika OS.

A kolega dalej się mądrzy zamiast napisać konkretnie co to za gaz.

Kolego pfm80...chciałes błysnąc?... to chemia na poziomie klasy VIII szkoły podstawowej

C2H2...zgodnie z nomenklaturą chemiczną etyn

wystarczy ?

uzywany w spawalnictwie, otrzymywany przez rozkład wodny wegliku wapnia czyli karbidu...nigdy nie strzelałeś ?

Edited by d9Jacek
uzupełnienie wiadomości

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, d9Jacek napisał:

Kolego pfm80...chciałes błysnąc?... to chemia na poziomie klasy VIII szkoły podstawowej

C2H2...zgodnie z nomenklaturą chemiczną etyn

wystarczy ?

uzywany w spawalnictwie, otrzymywany przez rozkład wodny wegliku wapnia czyli karbidu...nigdy nie strzelałeś ?

No w końcu..., teraz wiemy co to było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do silników Traxxas były dostępne akcesoryjne kompresory napędzane z wału paskiem zębatym

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, pfm80 napisał:

teraz wiemy co to było.

pluralis maiestatis  ??... czyżby czyżyk   ???? pisz   za siebie, to  Ty teraz wiesz....My wiedzieliśmy to już wczesniej

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, d9Jacek napisał:

pluralis maiestatis  ??... czyżby czyżyk   ???? pisz   za siebie, to  Ty teraz wiesz....My wiedzieliśmy to już wczesniej

Widzę u Ciebie kolego mocą potrzebę wypowiadania się na forum w stylu "jaki ja jestem mądry".

 

Zauważ w końcu, że temat dotyczy doładowania silnika a nie doładowania twojego ego - przecież możesz założyć swój temat na forum i może znajdzie się ktoś kto ci będzie pisał jakie ty do "mądre" odpowiedzi dajesz doładowane wiedzą z "pan google".

11 godzin temu, f-150 napisał:

Do silników Traxxas były dostępne akcesoryjne kompresory napędzane z wału paskiem zębatym

A znajdziesz jakieś foto i wrzucisz? Zdjęcie lepiej zobrazuje temat.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pfm80 napisał:

odpowiedzi dajesz doładowane wiedzą z "pan google".

widzisz Panie Mądry, ja tę wiedzę mam ze studiów...Google akurat do tego  nie jest mi  potrzebne

jak dla nie EOT,  patrz pkt 3  prawa Murphiego

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, pfm80 napisał:

A znajdziesz jakieś foto i wrzucisz? Zdjęcie lepiej zobrazuje temat.

 Może chodziło właśnie między innymi o ten który wrzuciłem w pierwszej odpowiedzi. Tutaj troszkę mają:

https://rbinnovations.com/collections/traxxas

Mają też komplety z wtryskiem podtlenku azotu :D 

https://rbinnovations.com/collections/nitrous-injection

No i może to też Cię zainteresuje (temacik odnośnie tej Yamady i sporo zdjęć ze środka) - https://pfmrc.eu/topic/80153-yamada-f-91ac-parę-zdjęć-ze-środka/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.