bojler Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Sławek to jest miedzy innymi dzięki Twojej radzie odnośnie wyginania balsy. Myslę że mój powrót do modelarstwa będzie udany.
KaliN Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Wygląda super... W końcu widzę jak miał wyglądać ten model Czekam na efekt końcowy.
bojler Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Jako ze pośpiech przy budowie modeli nie jest wskazany i nie popłaca dzisiaj wkleiłem tylko klocki w przedniej części kadłuba. Kleiłem to wikolem. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz po co są zostawione te dwa otwory. Może ma ktoś na to jakieś wytłumaczenie. No i postanowiłem że po oszlifowaniu te otwory zaślepię balsą 2 mm. Tak to wygląda od spodu i z boku. Będzie łatwiej oklejać folią.
bojler Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Przepraszam za post pod postem ale przy edycji nie zmienia się data. Mój postęp prac przy wykonywaniu poszycia balsowego kadłuba wygląda tak: Mam również pewną obawę w tym modelu co do położenia zbiornika względem silnika. Przednia wręga silnikowa wygląda tak: Cztery otwory są do zamocowania łoża a ten jeden wielki na wyjście zbiornika. Dedukując to oś zbiornika jest niżej od gaźnika. Z tego co wyczytałem na forum odnośnie instalacji paliwowych to mam wrażenie że zaplanowano zbiornik za nisko względem silnika. Co o tym sadzicie? Na co ma zwrócić szczególną uwagę żeby później nie mieć problemów z prawidłową pracą silnika.
Callab Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Dedukując to oś zbiornika jest niżej od gaźnika. Jeżeli ja dobrze dedukuję ;-) to silnik w tym modelu będzie zamontowany głowicą w dół. W związku z tym jest szansa, że gaźnik będzie na wysokości tego otworu.
bojler Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Też tak myślałem ale przymierzając mojego OS MAXA 61FX dolot do gaźnika będzie na wysokości górnej krawędzi tego dużego otworu, co daje mi różnicę ok 5mm za nisko zbiornik.
Eryk Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 chodzilo mi o to czy w osi pionowej. czy otwory łoża nie powinny byc ułożone w równej odległości od prawej i lewej ściany bocznej. obecnie silnik bedzie przesunięty w lewo patrząc od tyłu, czyli śmigło tez..
bojler Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 chodzilo mi o to czy w osi pionowej. czy otwory łoża nie powinny byc ułożone w równej odległości od prawej i lewej ściany bocznej. obecnie silnik bedzie przesunięty w lewo patrząc od tyłu, czyli śmigło tez.. No właśnie i to mnie zastanowiło, dlatego zadałem to pytanie, ponieważ po dość długiej przerwie wróciłem do modelarstwa a wyposażenie i technologie poszły do przodu wiec wolę zapytać niż coś popsuć lub rozwalic.
karlem Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 ....nie, bo silnik będzie wykłoniony (chyba) :wink:
motyl Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 usytuowanie zbiornika może tak zostać pod warunkiem ze nie będziesz latał modelem na plecach :] W przeciwnym wypadku do poprawki bo na plecach będzie się zalewał.
bojler Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 Karol zgadza się wręga silnikowa jest pochylona do przodu i odchylona patrząc z przodu w prawą stronę. Postaram się zrobić fotkę żeby to zobrazować. Marcin z doświadczenia pewnie wiesz ze to samolot myśliwski i dość szybki więc na pewno będzie latała na plecach więc mile będą widziane każde rady. Do tego samolotu DA przewidziało taki silnik http://www.rcspitfire.pl/nowy_silnik.html
motyl Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 wręga silnikowa jest pochylona do przodu i odchylona patrząc z przodu w prawą stronę. Albo źle złożyłeś, albo źle pamiętasz patrząc z przodu powinna być odchylona w lewą stronę. Co do silnika, najprościej kup łoże silnik i przymierz jak to wychodzi, zasada jest że 1/3 wysokości zbiornika od gór ma być w osi rozpylacza ( osi obrotu przepustnicy) ja osobiście robiłem rozpylacz na 1/2 zbiornika. Jeśli będziesz mocował silnik głowicą w dół, to powinno wyjść mniej więcej dobrze wszystko zależy jaki zbiornik będzie zastosowany.
bojler Opublikowano 1 Listopada 2009 Opublikowano 1 Listopada 2009 wręga silnikowa jest pochylona do przodu i odchylona patrząc z przodu w prawą stronę. Albo źle złożyłeś, albo źle pamiętasz patrząc z przodu powinna być odchylona w lewą stronę. Co do silnika, najprościej kup łoże silnik i przymierz jak to wychodzi, zasada jest że 1/3 wysokości zbiornika od gór ma być w osi rozpylacza ( osi obrotu przepustnicy) ja osobiście robiłem rozpylacz na 1/2 zbiornika. Jeśli będziesz mocował silnik głowicą w dół, to powinno wyjść mniej więcej dobrze wszystko zależy jaki zbiornik będzie zastosowany. Przepraszam za wprowadzenie w błąd co do odchylenia wręgi jest patrząc od przodu w lewą stronę. Dzięki za rady zwrócę na wszystko uwagę. Jeżeli będą problemy poproszę o waszą Koledzy pomoc. Chciałbym żeby ten model mimo wszystkich przeciwności wzbił się w powietrze i cieszył oko.
bojler Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 Dzisiaj sklejałem statecznik pionowy, jak już wcześniej wspomniałem , zamiast wykonywać z listewek i balsy 6mm zrobiłem go z balsy 4 mm i pokryłem balsą 1mm. Tak wygląda przymiarka do kadłuba przed szlifowaniem:
Kwasiu Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 tylko przyjmij jeszcze pochylenie silnika w bok, śmigło się w tedy przesunie
bojler Opublikowano 2 Listopada 2009 Opublikowano 2 Listopada 2009 tylko przyjmij jeszcze pochylenie silnika w bok, śmigło się w tedy przesunie Wszystko już jest wyjaśnione, silnik będzie pochylony do przodu i w bok. Tylko w zależności od zastosowanego silnika trzeba będzie odpowiednio zamocować łoże.
bojler Opublikowano 3 Listopada 2009 Opublikowano 3 Listopada 2009 Dzisiaj zrobiłem drugi statecznik pionowy lecz pokryty balsą słojami pionowo względem kadłuba. Myślałem ze jak listwy w środku są słojami pionowo to poziome oklejenie je wzmocni ale nie podobało mi się to wizualnie wiec zrobiłem drugi. Który jest prawidłowy? i byście wybrali.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.