Skocz do zawartości

Spitfire 1:10 z gazety DeAGOSTINI - relacja z budowy


Ładziak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 489
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Sławek to jest miedzy innymi dzięki Twojej radzie odnośnie wyginania balsy.

Myslę że mój powrót do modelarstwa będzie udany.

Opublikowano

Jako ze pośpiech przy budowie modeli nie jest wskazany i nie popłaca dzisiaj wkleiłem tylko klocki w przedniej części kadłuba. Kleiłem to wikolem.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz po co są zostawione te dwa otwory. Może ma ktoś na to jakieś wytłumaczenie.

img0089ah.jpg

img0090a.jpg

 

No i postanowiłem że po oszlifowaniu te otwory zaślepię balsą 2 mm. Tak to wygląda od spodu i z boku. Będzie łatwiej oklejać folią.

img0093aw.jpg

img0095an.jpg

Opublikowano

Przepraszam za post pod postem ale przy edycji nie zmienia się data.

Mój postęp prac przy wykonywaniu poszycia balsowego kadłuba wygląda tak:

e11a.jpg

e12a.jpg

e14a.jpg

Mam również pewną obawę w tym modelu co do położenia zbiornika względem silnika.

Przednia wręga silnikowa wygląda tak:

img0093a.jpg

Cztery otwory są do zamocowania łoża a ten jeden wielki na wyjście zbiornika. Dedukując to oś zbiornika jest niżej od gaźnika.

Z tego co wyczytałem na forum odnośnie instalacji paliwowych to mam wrażenie że zaplanowano zbiornik za nisko względem silnika. Co o tym sadzicie? Na co ma zwrócić szczególną uwagę żeby później nie mieć problemów z prawidłową pracą silnika.

Opublikowano
Dedukując to oś zbiornika jest niżej od gaźnika.

 

Jeżeli ja dobrze dedukuję ;-) to silnik w tym modelu będzie zamontowany głowicą w dół. W związku z tym jest szansa, że gaźnik będzie na wysokości tego otworu.

Opublikowano

Też tak myślałem ale przymierzając mojego OS MAXA 61FX dolot do gaźnika będzie na wysokości górnej krawędzi tego dużego otworu, co daje mi różnicę ok 5mm za nisko zbiornik.

Opublikowano

chodzilo mi o to czy w osi pionowej. czy otwory łoża nie powinny byc ułożone w równej odległości od prawej i lewej ściany bocznej. obecnie silnik bedzie przesunięty w lewo patrząc od tyłu, czyli śmigło tez..

Opublikowano
chodzilo mi o to czy w osi pionowej. czy otwory łoża nie powinny byc ułożone w równej odległości od prawej i lewej ściany bocznej. obecnie silnik bedzie przesunięty w lewo patrząc od tyłu, czyli śmigło tez..

 

No właśnie i to mnie zastanowiło, dlatego zadałem to pytanie, ponieważ po dość długiej przerwie wróciłem do modelarstwa a wyposażenie i technologie poszły do przodu wiec wolę zapytać niż coś popsuć lub rozwalic.

Opublikowano

usytuowanie zbiornika może tak zostać pod warunkiem ze nie będziesz latał modelem na plecach :]

 

W przeciwnym wypadku do poprawki bo na plecach będzie się zalewał.

Opublikowano

Karol zgadza się wręga silnikowa jest pochylona do przodu i odchylona patrząc z przodu w prawą stronę. Postaram się zrobić fotkę żeby to zobrazować.

 

Marcin z doświadczenia pewnie wiesz ze to samolot myśliwski i dość szybki więc na pewno będzie latała na plecach więc mile będą widziane każde rady.

 

Do tego samolotu DA przewidziało taki silnik

http://www.rcspitfire.pl/nowy_silnik.html

Opublikowano
wręga silnikowa jest pochylona do przodu i odchylona patrząc z przodu w prawą stronę.

 

Albo źle złożyłeś, albo źle pamiętasz patrząc z przodu powinna być odchylona w lewą stronę.

 

Co do silnika, najprościej kup łoże silnik i przymierz jak to wychodzi, zasada jest że 1/3 wysokości zbiornika od gór ma być w osi rozpylacza ( osi obrotu przepustnicy) ja osobiście robiłem rozpylacz na 1/2 zbiornika.

 

Jeśli będziesz mocował silnik głowicą w dół, to powinno wyjść mniej więcej dobrze wszystko zależy jaki zbiornik będzie zastosowany.

Opublikowano
wręga silnikowa jest pochylona do przodu i odchylona patrząc z przodu w prawą stronę.

 

Albo źle złożyłeś, albo źle pamiętasz patrząc z przodu powinna być odchylona w lewą stronę.

 

Co do silnika, najprościej kup łoże silnik i przymierz jak to wychodzi, zasada jest że 1/3 wysokości zbiornika od gór ma być w osi rozpylacza ( osi obrotu przepustnicy) ja osobiście robiłem rozpylacz na 1/2 zbiornika.

 

Jeśli będziesz mocował silnik głowicą w dół, to powinno wyjść mniej więcej dobrze wszystko zależy jaki zbiornik będzie zastosowany.

 

Przepraszam za wprowadzenie w błąd co do odchylenia wręgi jest patrząc od przodu w lewą stronę. Dzięki za rady zwrócę na wszystko uwagę. Jeżeli będą problemy poproszę o waszą Koledzy pomoc. Chciałbym żeby ten model mimo wszystkich przeciwności wzbił się w powietrze i cieszył oko.

Opublikowano

Dzisiaj sklejałem statecznik pionowy, jak już wcześniej wspomniałem , zamiast wykonywać z listewek i balsy 6mm zrobiłem go z balsy 4 mm i pokryłem balsą 1mm.

Tak wygląda przymiarka do kadłuba przed szlifowaniem:

c13a.jpg

Opublikowano
tylko przyjmij jeszcze pochylenie silnika w bok, śmigło się w tedy przesunie :)

 

Wszystko już jest wyjaśnione, silnik będzie pochylony do przodu i w bok.

Tylko w zależności od zastosowanego silnika trzeba będzie odpowiednio zamocować łoże.

Opublikowano

Dzisiaj zrobiłem drugi statecznik pionowy lecz pokryty balsą słojami pionowo względem kadłuba.

Myślałem ze jak listwy w środku są słojami pionowo to poziome oklejenie je wzmocni ale nie podobało mi się to wizualnie wiec zrobiłem drugi.

Który jest prawidłowy? i byście wybrali.

bb1aaa.jpg

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.