Skocz do zawartości

Spitfire 1:10 z gazety DeAGOSTINI - relacja z budowy


Ładziak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 489
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Śmieszna, to jest twoja reakcja i brak pojęcia. Lalki to bardzo często wykorzystywany półprodukt do robienia figurek pilotów.

 

Nie tylko półprodukt. W paru makietach latają Barbie z Kenem, wprost z pudełka. :wink:

Wszystko zależy od skali. Figurki jakiś GI.JOE czy podobne, mogłyby pasować skalą.

Wystarczy je tylko ubrać w pilotkę i kurteczkę z barankiem i masz Pilota z Bitwy o Anglię.

A jak wybierzesz postać z maską gazową na twarzy, to jeszcze większy realizm. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z figurką czy bez ważne żeby model latał. Ja trochę po pracowałem i skleiłem statecznik poziomy i wpasowałem na sucho do kadłuba. Dzisiaj mam zamiar skleić ster kierunku i obie połówki steru wysokości.

ff4aaa.jpg

ff1aaa.jpg

ff3aaa.jpg

W tym modelu są zastosowane popychacze listewkowe a na końcu w kadłubie są wycinane dwie dość duże szczeliny. Ja chciałbym coś zmienić żeby nie robić takich wielkich dziur. Możecie coś doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie figurki jaknajbardziej można kupić. Mówię oczywiście o tych makietowych - są one jednak drogie i raczej do większych modeli.

 

EDIT; http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopdisplayproducts.asp?Search=Yes&sppp=12

 

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=1464

 

http://www.sussex-model-centre.co.uk/shopexd.asp?id=24492

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że w prawie rok dotarliście do tego co chłopaki budują w tydzień

 

Puść normalne bowdeny ... Co do budowy - widać idzie ci super, proponuje nastepny model z zestawu zrobic albo wycinac recznie.

Dzięki, ponoć w modelarstwie pośpiech nie popłaca.

No właśnie normalnie ale jak?

Mają być zamocowane , jeżeli tak to w jaki sposób. Jeszcze nie korzystałem z bowdenów więc chciałbym się nauczyc je stosować bo ponoć nie do wszystkich modeli się nadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że w prawie rok dotarliście do tego co chłopaki budują w tydzień

 

Puść normalne bowdeny ... Co do budowy - widać idzie ci super, proponuje nastepny model z zestawu zrobic albo wycinac recznie.

Dzięki, ponoć w modelarstwie pośpiech nie popłaca.

No właśnie normalnie ale jak?

Mają być zamocowane , jeżeli tak to w jaki sposób. Jeszcze nie korzystałem z bowdenów więc chciałbym się nauczyc je stosować bo ponoć nie do wszystkich modeli się nadają.

 

Dzisiejsze moje postępy przy części ogonowej, jutro robię ster kierunku.

fgaa.jpg

fg9aa.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się tyczy bowdenów to ja od strony serw daję poprzeczkę i tam mocuję jeden koniec osłony bowdena a przy ogonie wykonuję cienkim wiertłem otworek pod niewielkim kątem do płaszczyzny a potem okrągłym pilnikiem poprawiam wylot bowdena tak aby celował wprost na miejsce , gdzie zamocowana będzie dźwigienka steru. Przyklejam końce żywicą dwuskładnikową ale pewnie można i CA i innymi. Trzeba pamiętać aby koniec osłonki był umiejscowiony odpowiednio daleko dżwigienki czy serwa aby się jeszcze zmieścił snap (jeśli się go stosuje) i aby nie ograniczał całego zakresu ruchu steru. Pomiędzy końcami też staram się zamocować osłonkę bowdenu aby nie latała swobodnie po kadłubie. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spitfire ma 1600 mm rozpiętości ok 900 mm długości

 

To rozrósł się w cudowny sposób? Z podawanych danych wychodziło, że rozp. to niecałe 140cm. Teraz już 1,6m? W takim razie i ten Twój 10cm silnik może być przy mały.

Wystarczy bowden 3mm śe. zewn. i 2mm wewnętrznej ale... usuń z niego biały rdeń i zamiast tego wstaw pręt stalowy 2mm. Będzie pewniejsze i łatwiej zamocujesz końcówki snapów - lutowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pręty zamiast rdzeni brałem z drutów do migomatu.Można też użyć sprężystych drutów Graupnera.Dobrze jest osłonkę bowdenu przykleić w dwóch /trzech miejscach w kadłubie.Wtedy napęd sterów jest sztywniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spitfire ma 1600 mm rozpiętości ok 900 mm długości

 

To zozrósł się w cudowny sposób? Z podawanych danych wychodziło, że rozp. to niecałe 140cm. Teraz już 1,6m? W takim razie i ten Twój 10cm silnik może być przy mały.

Wystarczy bowden 3mm śe. zewn. i 2mm wewnętrznej ale... usuń z niego biały rdeń i zamiast tego wstaw pręt stalowy 2mm. Będzie pewniejsze i łatwiej zamocujesz końcówki snapów - lutowanie.

 

Nie rozrósł się tylko ja źle przeczytałem, Dokładnie to ma 1430 mm rozpiętość skrzydeł i 1150 mm długości. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Co do bowdenów to czy wykonanie może być takie jak na tej fotce?img0003xa.jpg

Dziękuję wszystkim za udzielone rady myslę ze do końca budowy jeszcze nie raz skorzystam z Waszej pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równocześnie z budową spitfire z zestawy DA sklejam drugi model ale już wprowadzając poprawki dotyczące wykonania co niektórych elementów jak i pokrycia kadłuba. Mam natomiast pytanie jaką sklejkę wykorzystać na żeberka i dźwigary skrzydła balsowo-lipową, topolową a może brzozową. Ten drugi jest wycinany samodzielnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dalszy ciąg prac po sporej przerwie, oklejanie folią kadłuba, skończenie chowanego podwozia, i początek montażu klap.

96a8208e40.JPG

 

889847f14a.JPG

Klapa,narazie nie zamontowana, dopiero jak okleję dół skrzydła

d86196b780.JPG

i podwozie

e21afb8dda.JPG

Pomysł i wykonanie własne, jak na pierwszy raz chyba źle nie jest, ale jak coś poprawić to napiszcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.