Skocz do zawartości

Spitfire 1:10 z gazety DeAGOSTINI - relacja z budowy


Ładziak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 489
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Żeberka dostarczone z DA są z trójwarstwowej sklejki balsowo-lipowej.

Ja te trzy żeberka mam wycięte ze sklejki brzozowej ale do wersji tuningowanej tego modelu. Pozostałe żeberka wycinam z balsy 3mm zamiast sklejki przy czym cały płat będzie pokryty w całości balsą.

Jak będę miał wszystko poskładane na sucho to będą fotki i pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod
Do ustawienia kątów pomiędzy statecznikami użyj ekierki ze ściętym rogiem.Wtedy ustawisz wszystko pod kątem prostym.

 

Dobry patent modelarski :)

 

Rzekłbym że to była potrzeba chwili a nie patent :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ustawienia kątów pomiędzy statecznikami użyj ekierki ze ściętym rogiem.Wtedy ustawisz wszystko pod kątem prostym.

 

Dobry patent modelarski :)

 

Rzekłbym że to była potrzeba chwili a nie patent :D

 

No coż :) potrzeba matką wynalazków :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a do ustawienie skrętu statecznika 3 szpilek i nitki :D

 

Marcin możesz jaśniej opisać o co chodzi z tym ustawieniem, żebym czegoś nie zchrzanił przy moim spitfire. Po dwudziestu paru latach przerwy w modelarstwie wolę się zapytać więc proszę o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitka:

 

Ze szpulki nitki odcinamy 2 kawałki stosownej długości w zależności od rozmiarów kadłuba.

Na jednym końcu każdej z nich wiążemy pętelkę.

Wieszamy nitki za pętelki na jednym wspólnym haczyku i ładnie prostujemy i delikatnie naciągamy nitki, po czym na drugim końcu wiążemy wspólną pętelkę na obydwu nitkach jednocześnie.

 

i takim to sposobem otrzymaliśmy 2 połączone nitki z 3 pętelkami.

 

 

Szpilki:

 

Zwykłe krawieckie lub modelarskie sztuk 3

 

Uzycie:

 

W końcówki statecznika poziomego wbijamy 2 szpilki, tak aby były symetrycznie względem osi podłużnej (np. prawy i lewy koniec krawędzi natarcia statecznika). Na te dwie szpilki zakładamy po jednej pętelce z każdej nitki.

 

Trzecią szpilkę przekładamy przez trzecią wspólną pętelkę i naprężamy lekko nitki, a szpilkę wbijamy w kadłub w jego osi podłużnej :D

 

nitki utworzą nam stosowny trójkąt równoramienny.

 

Aby było jeszcze łatwiej przed włożeniem statecznika poziomego w kadłub dobrze jest na krawędzi spływy wyznaczyć środek, a po włożeniu wbić 1 szpilkę przez statecznik w wyznaczonym do kadłuba, tak aby szpilka utworzyła stosowna oś obrotu przy ustawianiu skrętu.

 

Chyba jasno opisałem :]

 

 

Podobnym sposobem ustawiałem i kąt między statecznikiem poziomym i pionowym. tylko wtedy zamiast trzeciej szpilki używałem kawałka listewki aby wyprzeć wspólną pętelkę o statecznik pionowy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.