Jump to content

Lodołamacz typ L-500 Rosomak ( ŻUBR )


Recommended Posts

Cześć

W ramach jednego z projektów dla młodzieńca z naszego klubu poszukuję wszelkich materiałów o lodołamaczu typ L-500.
W modelarzu z 1966 numer 5 na stronach 14 do 17 są plany jednostki z tej serii ŻUBR - posiadamy je.

jeżeli ktokolwiek coś wie i może pomóc proszony jest o kontakt z najbliższym telefonem do mnie - 505 208 726 lub email rconline@rc.edu.pl

pomóżcie będziemy dzwięczni

Maciej Kozłowski

Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, Konrad_P napisał:

Pogadaj tu

 

 

Dzięki ale oni tam rozmawiają o L-1000 i plany do niego też są z Modelarza...

Właśnie czytając kolegę który tam pisze o swoich rozważaniach też wspomniał o problemach z planami w modelarza ( z szacunkiem do Modelarza )

Link to comment
Share on other sites

Co tu szukać.....trzeba ustalić czy jeszcze Wody Polskie go eksploatują , po czym ustalić gdzie on odpoczywa po sezonie lodołamania . Widziałem kiedyś jak wyjeżdżałem z Włocławka drogą na Płock , to po prawej stronie jest taka baza - stocznia i tam ich kilka widziałem jak stały wyciągnięte na ląd.....może tam?

Jest taka strona ,,Żegluga Śródlądowa" , i tam jest opis techniczny wspomnianej jednostki , sądząc po latach konstrukcji i budowy to chyba już nie ma go w eksploatacji.

Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, cezar65 napisał:

sądząc po latach konstrukcji i budowy to chyba już nie ma go w eksploatacji.

 

No właśnie dlatego mamy problem z dokumentacją - powolutku zbieram zdjęcia, ekrany z kronik i filmików. Młodzieniec szuka znalazł sam kilka fotek.

Jak ktoś coś ma - jeżeli jest uprzejmy proszę o podzielenie się.... może ktoś jeszcze coś wie...

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, kaszalu napisał:

Na stronie o której pisał Cezary - holownik "Konrad" ex "Żubr" 

 

http://zegluga.szympanstudio.pl/displayimage.php?album=129&pos=1

 

 

Witam

Dzięki - znamy tę stronę i te fotki.

Jest z tym związana dość dziwna informacja. Mianowicie numer tej jednostki w systemie \IMO\ a numer ten bez względu na właściciela, armatora jest ten sam na cały czas istnienia ( 5193163 ) lokalizuje ostatnią znaną pozycję w zatoce Gwinejskiej.....

A numer właśnie jest identyfikowany na KONRAD - jako ex holownik

Link to comment
Share on other sites

Żadna dziwna informacja- taki numer posiadają wszystkie statki świata .System numerów identyfikacyjnych statków IMO został wprowadzony w 1987 r. Poprzez przyjęcie rezolucji A.600 (15) jako środek mający na celu zwiększenie „bezpieczeństwa morskiego i zapobiegania zanieczyszczeniom oraz ułatwienie zapobiegania oszustwom morskim”

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, dziobak napisał:

Żadna dziwna informacja- taki numer posiadają wszystkie statki świata .System numerów identyfikacyjnych statków IMO został wprowadzony w 1987 r. Poprzez przyjęcie rezolucji A.600 (15) jako środek mający na celu zwiększenie „bezpieczeństwa morskiego i zapobiegania zanieczyszczeniom oraz ułatwienie zapobiegania oszustwom morskim”

 

Proszę przeczytaj jeszcze raz co napisałem - napisałem dość wyraźnie - numer Konrada ( ex Zubr ) jest mu przypisany na cały czas żywota. A teraz pływa po zatoce Gwinejskiej... i to mnie dziwi - jego lokalizacja ( chodzi o klasę jednostki, jej wielkość i typ )

Link to comment
Share on other sites

 Sory , źle  zrozumiałem? Nie ma czemu się dziwić, tam pływa wszystko co nie tonie. Pływałem tam na masowcu z cementem, a dokładnie do Lagos. Może on pływa po lagunie  Lagos????Tu jest taka stronka gdzie można znaleźć statek ,ale, Konrad ma wyłączony transponder      https://www.marinetraffic.com/ar/ais/home/centerx:3.519/centery:6.332/zoom:12

Znalazłem taki wpis::  

IMO : 5193163
Nazwisko : KONRAD
Typ statku - Ogólne : Holownik
Typ statku - dane szczegółowe : holownik
Status : wycofany z eksploatacji lub utracony
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.