zywasmierc Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 Dzień dobry, Jestem w trakcie pisania pracy inżynierskiej, której celem jest zbudowanie modelu konstrukcyjnego motoszybowca klasy F5J. Model ma mieć skrzydło trójdzielne - metrowy prostokątny centropłat (205x1000mm) oraz dwoje uszu (205-150x1000mm). Szukam względnie prostego i trwałego sposobu na połączenie uszu do centropłata pod kątem. Dźwigary będą wykonane z okrągłej rurki węglowej, prawdopodobnie 12mm. Za wszelkie rady dziękuje 'from the mountain'.
Krzys20000 Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 trochę mały ten model w F5J masz max rozpiętość 4,0 m a u Ciebie tylko 3,0 to zdecydowanie mało Najprostszym i bardzo trwałym sposobem jest klejenie , no chyba że ma być rozłącznie ale o tym nie piszesz Dźwigar z rury, przy projekcie na inżyniera też słabo wygląda
Patryk Sokol Opublikowano 17 Maja 2021 Opublikowano 17 Maja 2021 51 minut temu, zywasmierc napisał: Dzień dobry, Jestem w trakcie pisania pracy inżynierskiej, której celem jest zbudowanie modelu konstrukcyjnego motoszybowca klasy F5J. Model ma mieć skrzydło trójdzielne - metrowy prostokątny centropłat (205x1000mm) oraz dwoje uszu (205-150x1000mm). Szukam względnie prostego i trwałego sposobu na połączenie uszu do centropłata pod kątem. Dźwigary będą wykonane z okrągłej rurki węglowej, prawdopodobnie 12mm. Za wszelkie rady dziękuje 'from the mountain'. Wygięty pręt wchodzący w rurę która jest dźwigarem? Prościej się nie da... Acz z rury węglowej taki dźwigar jak ze mnie baletnica... A i jeszcze jedna rzecz. Przy 12mm na końcówce grubości będziesz miał profil o grubości co najmniej 8%. Takie profile nie latają w F5J na końcówce, bo są zwyczajnie za grube . W sumie to jesteś pewny, że wiesz co robisz z tym modelem F5J?
zywasmierc Opublikowano 18 Maja 2021 Autor Opublikowano 18 Maja 2021 12 godzin temu, Patryk Sokol napisał: Wygięty pręt wchodzący w rurę która jest dźwigarem? Prościej się nie da... Acz z rury węglowej taki dźwigar jak ze mnie baletnica... A i jeszcze jedna rzecz. Przy 12mm na końcówce grubości będziesz miał profil o grubości co najmniej 8%. Takie profile nie latają w F5J na końcówce, bo są zwyczajnie za grube . W sumie to jesteś pewny, że wiesz co robisz z tym modelem F5J? Do końca jeszcze nie jestem właśnie pewny, ale widzę i słyszę, że moje wstępne założenia nie mają dużego sensu. Dzwigar z rurku zauważyłem, że jest w modelach TopModel, ale i na stronie Hyperflight.co.uk w niektórych modelach. Na co lepiej w takim wypadku zamienić dźwigar, aby wszystko miało ręce i nogi? Płaskowniki węglowe, listewki sosnowe? 13 godzin temu, Krzys20000 napisał: trochę mały ten model w F5J masz max rozpiętość 4,0 m a u Ciebie tylko 3,0 to zdecydowanie mało Najprostszym i bardzo trwałym sposobem jest klejenie , no chyba że ma być rozłącznie ale o tym nie piszesz Dźwigar z rury, przy projekcie na inżyniera też słabo wygląda Zależy mi, żeby skrzydło dzieliło się na 3 cześci.
Patryk Sokol Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 To, że TopModel robi cokolwiek, nie jest wyznacznikiem czegokolwiek, niestety Zróbmy może inaczej - napisz może w ogóle co chcesz zrobić i na czym ma polegać ta praca inżynierska, na razie zadałeś pytanie totalnie ze środka zagadnienia i musiałbyś w pójść we dwie strony na raz z tego punktu. A tak to można najwyżej szpagat zrobić. 1
tytan12 Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 30 minut temu, zywasmierc napisał: Do końca jeszcze nie jestem właśnie pewny, ale widzę i słyszę, że moje wstępne założenia nie mają dużego sensu. Dzwigar z rurku zauważyłem, że jest w modelach TopModel, ale i na stronie Hyperflight.co.uk w niektórych modelach. Na co lepiej w takim wypadku zamienić dźwigar, aby wszystko miało ręce i nogi? Płaskowniki węglowe, listewki sosno Przy 3m wystarczą dżwigary z sosny,jak masz już dobrany profil to sobie policzysz przekrój dżwigarów.Do połączenia centropłata z uchem płaskownik węglowy zrobiony w formie ,kieszenie wg.uznania,mogą być ze sklejki albo z tkaniny szklanej (lepsze). 1
Patryk Sokol Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 8 minut temu, tytan12 napisał: Przy 3m wystarczą dżwigary z sosny,jak masz już dobrany profil to sobie policzysz przekrój dżwigarów.Do połączenia centropłata z uchem płaskownik węglowy zrobiony w formie ,kieszenie wg.uznania,mogą być ze sklejki albo z tkaniny szklanej (lepsze). Dźwigarów z sosny nie wepchasz do profilu który pasuje do F5J, szczególnie na końcówce. Zobacz np. klasycznego BubbleDancera:http://charlesriverrc.org/articles/bubbledancer/PDFs/wing_plan_V2b.pdf Tam na końcówce już nie wepchasz dźwigara z sosny, a to już nie są profile obecnie stosowane w F5J. Dodaj do tego pytanie o łączenie płatów ze sobą i ja zaryzykuje, że lepiej się wstrzymać z poradami, aż kolega określi dokładnie co chce zrobić od początku i jaki ma cel w tym przedsięwzięciu. 1
Francka Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Godzinę temu, Patryk Sokol napisał: Zróbmy może inaczej - napisz może w ogóle co chcesz zrobić i na czym ma polegać ta praca inżynierska, na razie zadałeś pytanie totalnie ze środka zagadnienia i musiałbyś w pójść we dwie strony na raz z tego punktu. Kieruj się radami Patryka , a będzie dobrze. On wie jak to się robi
samolocik Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 Ale bagnety łączące nie muszą być przecież wygięte, można je wykonać wyłącznie w części płaskiej centropłatu. Patrz zdjęcie z planem modelu w linku http://www.arthobby.pl/szybowce/product/endura-e-2-5m-2/ ale to już kandydat na inżyniera powinien sobie przemyśleć i policzyć.
tytan12 Opublikowano 18 Maja 2021 Opublikowano 18 Maja 2021 50 minut temu, Patryk Sokol napisał: Dodaj do tego pytanie o łączenie płatów ze sobą i ja zaryzykuje, że lepiej się wstrzymać z poradami, aż kolega określi dokładnie co chce zrobić od początku i jaki ma cel w tym przedsięwzięciu I,tu masz rację,bo znowu zacznie się bicie piany?.
Rekomendowane odpowiedzi