Marek_Spy Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 A po co ci to ? Interesuje mnie stan tego silnika bo w hondzie Wankle wytrzymywały tak około 100kkm i niestety się wycierały. Jeżeli zużyły się uszczelniacze to pół biedy gorzej jak gładzie cylindra tak że czasem lepiej było kupić nowy silnik który chyba jeszcze produkują. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 9 minut temu, Marek_Spy napisał: bo w hondzie Wankle chyba w Mazdzie co do listew uszczelniających to nie mam obaw, prawdopodobnie sa z węglika tytanu, udoskonalone silniki z RO robiły przebiegi po 200k .Główny problem uzytkowników tych aut polegał na tym , że zapominali o kontroli poziomu oleju a ten silnik ma wpisane w eksploatację zużycie na poziomie 1-2 l / 1000km....podobnie jak silniki Jaguara.... a teraz po co ??? benzyny sprzedawane 50 lat temu w istotny sposób rózniły się od paliwa sprzedawanego obecnie pod nazwą "benzyna". temat przerobiony gruntownie przeze mnie i moich kolegów, zapewniam Cię, że warto is w taką konwersję. Wszystkie auta które miałem czy mam miały zakładane elektryczne pompy paliwa ( regulator cisnienia niezbędny) cdn 21 minut temu, Marek_Spy napisał: lepiej było kupić nowy silnik...... są komplety naprawcze
Marek_Spy Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 Są, tak były z dodatkiem ołowiu i są do tego preparaty, miało to zabezpieczyć zawory przed wypalaniem. Chyba tam była pompa orginalna. I masz racje pomyliłem Japończyka. Stabilne zasilanie jest ważne. A komplety naprawcze o ile jest dobra gładź cylindra. Nie robiłem Wankla nie trafiło się a osobliwy jest pomiar ciśnienia bo trzeba mieć specjalny manometr. Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 (edytowane) 22 minuty temu, Marek_Spy napisał: są do tego preparaty, miało to zabezpieczyć zawory przed wypalaniem no tak, ale rozwiazaniem była , ( tak robiłem ) wymiana gniazd zaworowych na twarde + brązowe prowadnice zaworów. ale z tzw wspóczesna benzyna jest taki problem ,że składa sie ona w sumie z niewielkiej ilości węglowodorów, głownie to kompozycje alkoholi i innych środków. Generalnie temperatura parowania dużo niższa niż klasycznego paliwa. I co się dzieje? mimo podkładki termoizolującej między pompa paliwa a karterem silnika paliwo intensywnie odparowywuje już w pompie, tworza się korki gazowe no i ogólnie kicha. Pomaga mokra szmata na pompę ale to mało estetyczne mimo , że skuteczne...Co do osobliwości związanych z WAnklem , to jeszcze można dodać świece zapłonowe....tylko BOSCH i BERU....o cenie których nie warto wspominac przy żonie ?? edit no i oleje 5W30 lub 10W40 tylko mineralne żadne syntetyki Edytowane 3 Lipca 2021 przez d9Jacek uzupełnienie wiadomości
Marek_Spy Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 A o tym nie wiedziałem że w pompie odparowuje a co się dzieje w gaźniku ? Idąc za nowoczesnością to ogniwo Peltiera na pompę oczywiście żartuje. Widzę że bawisz się różnymi weteranami. Musimy kiedyś pogadać na te tematy.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 11 minut temu, Marek_Spy napisał: A o tym nie wiedziałem że w pompie odparowuje a co się dzieje w gaźniku...... no jeżeli masz pompe mechaniczną a za pompą , na odcinku pompa - gaznik korki gazowe, to możesz sobie wyobrazic co sie dzieje w gazniku z klasyczna komora pływakową...generalnie to chooynia?... dlatego albo pompe demontujesz i deklujesz otwór, albo pompe zostawiaśz łacząc wlot i wylot U przewodem. Problemem jest równiez to ze wspołczesne paliwo rozpuszcza O-ringi ( mimo ,ze olejoodporne ) , a te są i w gaznikach SU czy Stromberg 11 minut temu, Marek_Spy napisał: Musimy kiedyś pogadać na te tematy. oczywiscie możemy edit a wracając do elektrycznej pompy paliwa , powinna być stosowana z regulatorem ciśnienia aby precyzyjnie wyregulowac cisnienie paliwa idącego do gaznika, bo inaczej też można się cudów spodziewać. Filtr przed pompa jest niezbędny?
Marek_Spy Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 Oj stombergi pamiętam i je regulowałem robiłem kiedyś BMW czteroma gaźnikami stromberga obłęd ale to było bardzo dawno. Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 7 minut temu, Marek_Spy napisał: Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy. normalnie, włóz O-ringi olejoodporne do benzyny to zobaczysz....rozpusciło mi po 2 latach O-ringi w Strombergach CD175, a komplet naprawczy był oryginalny od Mossa
Granacik Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 3 minuty temu, Marek_Spy napisał: Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy. Te szczyny paliwopodobne co teraz z instrybutorów się nalewa to rozpuszcza wszystko po drodze w starszych pojazdach... oringi, pływaki, czujniki poziomu paliwa, pompy... To nie jest teoria spiskowa tylko fakt... Do tego spala sie go dużo więcej niż takiej obecnie niby najgorszej i najtańszej benzyny 92 oktany od naszych braci z obwodu... sprawdzone na kilku samochodach i motocyklach na długich odcinkach... 1
d9Jacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 13 minut temu, Marek_Spy napisał: gaźnikami stromberga obłęd....... wole Strombergi czy SU od WEBERÓw , DelOrtto czy Solexów z nimi jest dopiero zabawa 4 minuty temu, Granacik napisał: Te szczyny paliwopodobne co teraz z instrybutorów się nalewa to rozpuszcza wszystko po drodze w starszych pojazdach. nooo...a jeżeli masz jeszcze mechaniczny układ wtryskowy typ LUCAS czy KUGELFISCHER to wtedy dopiero zaczyna sie jazda z finansami w tle....
Marek_Spy Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 Czy ja wiem? Musiałbyś zobaczyć gaźnik austina z 1927 roku tam to dobierałem dysze, ale ogólnie dał bym radę z czymś takim mysleWysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 3 Lipca 2021 Autor Opublikowano 3 Lipca 2021 1 minutę temu, Marek_Spy napisał: gaźnik austina z 1927 roku tam to dobierałem dysze, tak wiekowych to nie robiłęm ale sądzę ,że zasada taka sama jada do mnie SOLEX-y 40 DDH x2, zobaczymy co to za zabawka
Granacik Opublikowano 3 Lipca 2021 Opublikowano 3 Lipca 2021 11 godzin temu, d9Jacek napisał: świece zapłonowe....tylko BOSCH i BERU.... a Brisk nie robił?
d9Jacek Opublikowano 4 Lipca 2021 Autor Opublikowano 4 Lipca 2021 6 godzin temu, Granacik napisał: a Brisk nie robił? nie
Marek_Spy Opublikowano 4 Lipca 2021 Opublikowano 4 Lipca 2021 Fakt wymagały jakiś osobliwości, Wankle są jednak jakieś inne.Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 19 Lipca 2021 Autor Opublikowano 19 Lipca 2021 W dniu 3.07.2021 o 10:04, d9Jacek napisał: lecą z Hongkongu takie cuda doleciały...trafiły na Łączyny 13.07 a 14.07 były już u mnie...bez żadnych dodatkowych opłat
ZKA Opublikowano 23 Lipca 2021 Opublikowano 23 Lipca 2021 Miałem taką w latach 80 tych , nawet kolor taki sam ?. Zamieniłem ją na Warszawę M20 pic-up (200P)
d9Jacek Opublikowano 19 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2021 już dzis ma nastąpić ten moment......czyli pierwsza próba uruchomienia auta będą zdjęcia a może nawet i film
Marek_Spy Opublikowano 22 Sierpnia 2021 Opublikowano 22 Sierpnia 2021 No i nie zapał ? Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi