Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A po co ci to ? Interesuje mnie stan tego silnika bo w hondzie Wankle wytrzymywały tak około 100kkm i niestety się wycierały. Jeżeli zużyły się uszczelniacze to pół biedy gorzej jak gładzie cylindra tak że czasem lepiej było kupić nowy silnik który chyba jeszcze produkują.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 minut temu, Marek_Spy napisał:

bo w hondzie Wankle

chyba w Mazdzie :)

co do listew uszczelniających to nie mam obaw, prawdopodobnie  sa z węglika tytanu,  udoskonalone silniki z RO robiły przebiegi po 200k .Główny problem uzytkowników  tych aut polegał na tym  , że zapominali o kontroli poziomu oleju a ten silnik  ma wpisane w eksploatację zużycie na poziomie 1-2 l / 1000km....podobnie jak silniki Jaguara....

 

a teraz po co ???

benzyny  sprzedawane  50 lat temu w istotny sposób  rózniły się od paliwa sprzedawanego obecnie pod nazwą "benzyna".

temat  przerobiony gruntownie  przeze mnie i moich kolegów, zapewniam Cię, że warto is w taką konwersję. Wszystkie auta które miałem czy mam  miały zakładane  elektryczne pompy paliwa ( regulator cisnienia  niezbędny)

cdn

21 minut temu, Marek_Spy napisał:

lepiej było kupić nowy silnik......

są komplety naprawcze

Opublikowano

Są, tak były z dodatkiem ołowiu i są do tego preparaty, miało to zabezpieczyć zawory przed wypalaniem. Chyba tam była pompa orginalna. I masz racje pomyliłem Japończyka. Stabilne zasilanie jest ważne. A komplety naprawcze o ile jest dobra gładź cylindra. Nie robiłem Wankla nie trafiło się a osobliwy jest pomiar ciśnienia bo trzeba mieć specjalny manometr.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka







Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Marek_Spy napisał:

są do tego preparaty, miało to zabezpieczyć zawory przed wypalaniem

no tak, ale  rozwiazaniem  była , ( tak robiłem ) wymiana  gniazd zaworowych na twarde + brązowe prowadnice zaworów. ale z tzw wspóczesna benzyna jest taki problem ,że  składa sie ona  w sumie z niewielkiej ilości węglowodorów, głownie to kompozycje alkoholi i innych środków. Generalnie temperatura parowania dużo niższa  niż klasycznego paliwa. I co się  dzieje?  mimo podkładki termoizolującej między pompa paliwa a karterem silnika paliwo  intensywnie odparowywuje już w pompie,  tworza się korki gazowe  no i ogólnie kicha. Pomaga mokra szmata na pompę ale to mało estetyczne mimo , że skuteczne...Co do osobliwości związanych  z WAnklem  , to jeszcze można dodać świece  zapłonowe....tylko BOSCH i BERU....o cenie których nie warto wspominac  przy żonie ??

 

edit

no i oleje 5W30 lub 10W40  tylko mineralne żadne syntetyki

Edytowane przez d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
Opublikowano

A o tym nie wiedziałem że w pompie odparowuje a co się dzieje w gaźniku ? Idąc za nowoczesnością to ogniwo Peltiera na pompę oczywiście żartuje. Widzę że bawisz się różnymi weteranami. Musimy kiedyś pogadać na te tematy.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
11 minut temu, Marek_Spy napisał:

A o tym nie wiedziałem że w pompie odparowuje a co się dzieje w gaźniku......

no jeżeli masz pompe mechaniczną  a za pompą  , na odcinku pompa - gaznik korki gazowe, to możesz sobie wyobrazic  co sie dzieje  w gazniku z klasyczna komora pływakową:)...generalnie  to chooynia?...

dlatego albo pompe demontujesz i deklujesz  otwór, albo pompe zostawiaśz  łacząc  wlot i wylot U przewodem.

Problemem jest równiez to ze wspołczesne  paliwo rozpuszcza O-ringi ( mimo ,ze olejoodporne ) , a te są  i w gaznikach SU czy Stromberg

11 minut temu, Marek_Spy napisał:

Musimy kiedyś pogadać na te tematy.

oczywiscie  możemy:)

 

edit

a wracając do elektrycznej pompy paliwa ,  powinna być stosowana z regulatorem ciśnienia  aby precyzyjnie wyregulowac  cisnienie paliwa idącego do gaznika, bo inaczej też można się cudów spodziewać.

Filtr  przed pompa  jest niezbędny?

Opublikowano

Oj stombergi pamiętam i je regulowałem robiłem kiedyś BMW czteroma gaźnikami stromberga obłęd ale to było bardzo dawno. Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
7 minut temu, Marek_Spy napisał:

Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.

normalnie, włóz O-ringi  olejoodporne  do benzyny to zobaczysz....rozpusciło mi po 2 latach  O-ringi w Strombergach CD175, a komplet naprawczy był oryginalny od Mossa

Opublikowano
3 minuty temu, Marek_Spy napisał:

Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.

 

Te szczyny paliwopodobne co teraz z instrybutorów się nalewa to rozpuszcza wszystko po drodze w starszych pojazdach... oringi, pływaki, czujniki poziomu paliwa, pompy... To nie jest teoria spiskowa tylko fakt... Do tego spala sie go dużo więcej niż takiej obecnie niby najgorszej i najtańszej benzyny 92 oktany od naszych braci z obwodu... sprawdzone na kilku samochodach i motocyklach na długich odcinkach... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
13 minut temu, Marek_Spy napisał:

gaźnikami stromberga obłęd.......

wole Strombergi czy SU  od WEBERÓw , DelOrtto  czy Solexów z nimi jest dopiero zabawa

4 minuty temu, Granacik napisał:

Te szczyny paliwopodobne co teraz z instrybutorów się nalewa to rozpuszcza wszystko po drodze w starszych pojazdach.

nooo...a jeżeli masz jeszcze mechaniczny układ wtryskowy  typ LUCAS czy KUGELFISCHER to wtedy  dopiero zaczyna sie jazda z finansami w tle....

Opublikowano

Czy ja wiem? Musiałbyś zobaczyć gaźnik austina z 1927 roku tam to dobierałem dysze, ale ogólnie dał bym radę z czymś takim mysle

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 minutę temu, Marek_Spy napisał:

gaźnik austina z 1927 roku tam to dobierałem dysze,

tak wiekowych to nie robiłęm ale sądzę ,że zasada taka sama

jada do mnie  SOLEX-y 40 DDH x2, zobaczymy co to za zabawka:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 3.07.2021 o 10:04, d9Jacek napisał:

lecą z Hongkongu takie cuda

doleciały...trafiły na Łączyny 13.07 a  14.07 były już u mnie...bez żadnych dodatkowych opłat

Opublikowano

$_59 (82).jpg 

 

Miałem taką w latach 80 tych , nawet kolor taki sam ?.

Zamieniłem ją na Warszawę M20 pic-up (200P)

  • 4 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.