Skocz do zawartości

NSU RO 80- Auto które wyprzedziło swoją epokę


d9Jacek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A po co ci to ? Interesuje mnie stan tego silnika bo w hondzie Wankle wytrzymywały tak około 100kkm i niestety się wycierały. Jeżeli zużyły się uszczelniacze to pół biedy gorzej jak gładzie cylindra tak że czasem lepiej było kupić nowy silnik który chyba jeszcze produkują.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
9 minut temu, Marek_Spy napisał:

bo w hondzie Wankle

chyba w Mazdzie :)

co do listew uszczelniających to nie mam obaw, prawdopodobnie  sa z węglika tytanu,  udoskonalone silniki z RO robiły przebiegi po 200k .Główny problem uzytkowników  tych aut polegał na tym  , że zapominali o kontroli poziomu oleju a ten silnik  ma wpisane w eksploatację zużycie na poziomie 1-2 l / 1000km....podobnie jak silniki Jaguara....

 

a teraz po co ???

benzyny  sprzedawane  50 lat temu w istotny sposób  rózniły się od paliwa sprzedawanego obecnie pod nazwą "benzyna".

temat  przerobiony gruntownie  przeze mnie i moich kolegów, zapewniam Cię, że warto is w taką konwersję. Wszystkie auta które miałem czy mam  miały zakładane  elektryczne pompy paliwa ( regulator cisnienia  niezbędny)

cdn

21 minut temu, Marek_Spy napisał:

lepiej było kupić nowy silnik......

są komplety naprawcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są, tak były z dodatkiem ołowiu i są do tego preparaty, miało to zabezpieczyć zawory przed wypalaniem. Chyba tam była pompa orginalna. I masz racje pomyliłem Japończyka. Stabilne zasilanie jest ważne. A komplety naprawcze o ile jest dobra gładź cylindra. Nie robiłem Wankla nie trafiło się a osobliwy jest pomiar ciśnienia bo trzeba mieć specjalny manometr.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka







Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Marek_Spy napisał:

są do tego preparaty, miało to zabezpieczyć zawory przed wypalaniem

no tak, ale  rozwiazaniem  była , ( tak robiłem ) wymiana  gniazd zaworowych na twarde + brązowe prowadnice zaworów. ale z tzw wspóczesna benzyna jest taki problem ,że  składa sie ona  w sumie z niewielkiej ilości węglowodorów, głownie to kompozycje alkoholi i innych środków. Generalnie temperatura parowania dużo niższa  niż klasycznego paliwa. I co się  dzieje?  mimo podkładki termoizolującej między pompa paliwa a karterem silnika paliwo  intensywnie odparowywuje już w pompie,  tworza się korki gazowe  no i ogólnie kicha. Pomaga mokra szmata na pompę ale to mało estetyczne mimo , że skuteczne...Co do osobliwości związanych  z WAnklem  , to jeszcze można dodać świece  zapłonowe....tylko BOSCH i BERU....o cenie których nie warto wspominac  przy żonie ??

 

edit

no i oleje 5W30 lub 10W40  tylko mineralne żadne syntetyki

Edytowane przez d9Jacek
uzupełnienie wiadomości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o tym nie wiedziałem że w pompie odparowuje a co się dzieje w gaźniku ? Idąc za nowoczesnością to ogniwo Peltiera na pompę oczywiście żartuje. Widzę że bawisz się różnymi weteranami. Musimy kiedyś pogadać na te tematy.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Marek_Spy napisał:

A o tym nie wiedziałem że w pompie odparowuje a co się dzieje w gaźniku......

no jeżeli masz pompe mechaniczną  a za pompą  , na odcinku pompa - gaznik korki gazowe, to możesz sobie wyobrazic  co sie dzieje  w gazniku z klasyczna komora pływakową:)...generalnie  to chooynia?...

dlatego albo pompe demontujesz i deklujesz  otwór, albo pompe zostawiaśz  łacząc  wlot i wylot U przewodem.

Problemem jest równiez to ze wspołczesne  paliwo rozpuszcza O-ringi ( mimo ,ze olejoodporne ) , a te są  i w gaznikach SU czy Stromberg

11 minut temu, Marek_Spy napisał:

Musimy kiedyś pogadać na te tematy.

oczywiscie  możemy:)

 

edit

a wracając do elektrycznej pompy paliwa ,  powinna być stosowana z regulatorem ciśnienia  aby precyzyjnie wyregulowac  cisnienie paliwa idącego do gaznika, bo inaczej też można się cudów spodziewać.

Filtr  przed pompa  jest niezbędny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj stombergi pamiętam i je regulowałem robiłem kiedyś BMW czteroma gaźnikami stromberga obłęd ale to było bardzo dawno. Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Marek_Spy napisał:

Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.

normalnie, włóz O-ringi  olejoodporne  do benzyny to zobaczysz....rozpusciło mi po 2 latach  O-ringi w Strombergach CD175, a komplet naprawczy był oryginalny od Mossa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marek_Spy napisał:

Jak paliwo rozpuszcza przecież uszczelki układów wtryskowych też są z gumy.

 

Te szczyny paliwopodobne co teraz z instrybutorów się nalewa to rozpuszcza wszystko po drodze w starszych pojazdach... oringi, pływaki, czujniki poziomu paliwa, pompy... To nie jest teoria spiskowa tylko fakt... Do tego spala sie go dużo więcej niż takiej obecnie niby najgorszej i najtańszej benzyny 92 oktany od naszych braci z obwodu... sprawdzone na kilku samochodach i motocyklach na długich odcinkach... 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Marek_Spy napisał:

gaźnikami stromberga obłęd.......

wole Strombergi czy SU  od WEBERÓw , DelOrtto  czy Solexów z nimi jest dopiero zabawa

4 minuty temu, Granacik napisał:

Te szczyny paliwopodobne co teraz z instrybutorów się nalewa to rozpuszcza wszystko po drodze w starszych pojazdach.

nooo...a jeżeli masz jeszcze mechaniczny układ wtryskowy  typ LUCAS czy KUGELFISCHER to wtedy  dopiero zaczyna sie jazda z finansami w tle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.