Skocz do zawartości

NSU RO 80- Auto które wyprzedziło swoją epokę


d9Jacek

Rekomendowane odpowiedzi

widocznie dużo ostatnio rowerem  jezdziłeś i co innego tankowałes :)

10 minut temu, Granacik napisał:

To nie istotne.

no  może jest tak jak piszesz  ale gdyby było to nieistotne to Niemcy jako naród oszczędny kupowali by polonezowskie za 260 zeta a nie  regenerowane Boscha

34 minuty temu, jarek996 napisał:

 Jakos sie cholera zamyslilem

napisałem Ci powyżej , ale zjadło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, d9Jacek napisał:

Niemcy jako naród oszczędny kupowali by polonezowskie za 260 zeta a nie  regenerowane Boscha

 

Bo Polak potrafi. :) Elektronikę miałem dawno ale patrząc na ten schemat nie widzę tam nic zaawansowanego. Ot odpalanie tyrystora. Teraz to można prościej na MOSFET'ach i oddzielnych cewkach dwuobwodowych zrobić.

A ci co naprawiają oryginały może walczą o wyższą waloryzację. 100% oryginału. Albo nie wiedzą, że się da inaczej. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic osobliwego w tym układzie nie ma to fakt, kiedyś była moda na układy tyrystorowe i nawet taki popełniłem do mojego fiata ale moduł do poldka jest wyzwalany z cewki a nie z Halla tyle na marginesie. Co do genialnego stwierdzenia ze niemcy jako naród oszczędny ... mam ubaw ale oscyloskop nie jest potrzebny wystarczy miernik uniwersalny. Taki moduł odpala się na stole do testów i nie ma znaczenia ile masz cylindrów bo widzę pojedynczą cewkę czyli jest na kopułce rozdzielacz wysokiego napięcia. przywieź go do mnie i za 15 minut będziesz miał diagnozę. ?    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marek_Spy napisał:

stwierdzenia ze niemcy jako naród oszczędny

na priva Ci napisze , bo tu  nie miejsce na takie rozważania :)

6 minut temu, Marek_Spy napisał:

miernik uniwersalny.

miernik mam...stół tez , i to nie jeden...ale do testów ??......no powiem prawdę. nie testowałem na stole...tzn . testowałem  ale to było bardzo dawno temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech Jacku to naprawdę prosty układ i bez problemu możemy go albo naprawić albo przebudować na tranzystorowy. A kompresja jest ? Nie pytam o świece bo te pewnie sprawdziłeś ? Ale swego czasu pisałeś o parowaniu paliwa ale w popularnym maluszku też pompa jest przykręcona do motorka wściekłe gorącego i pompuje do gaźnika.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Marek_Spy napisał:

Taki moduł odpala się na stole do testów i nie ma znaczenia ile masz cylindrów bo

42 minuty temu, Marek_Spy napisał:

bo widzę pojedynczą cewkę czyli jest na kopułce rozdzielacz wysokiego napięcia.. ?    

przywieź go do mnie i za 15 minut będziesz miał diagnozę. 

dzięki, to może być jakieś rożwiązanie ale  co dalej po ew diagnozie

dokładnie tak jest, pojedyncza cewka + rozdzielacz

4 minuty temu, Marek_Spy napisał:

Ale swego czasu pisałeś o parowaniu paliwa a

pompa sprawdzona ....jest elektryczna , podaje paliwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Marek_Spy napisał:

Ok już się nie wtrącam,

ależ zapewniam Cię , że się nie wtrącasz  ?

wszystkie Wasze Panowie uwagi są bardzo cenne ale jezeli moge  prosić  to poprosze w punktach co i jak  pozostając  przy tym HKZ  który jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić czy jest iskra poprzez zdjęcie fajek i włożenie w fajki jakieś świec 

   Tak jest iskra ... szukanie przyczyny gdzieś indziej 

    nie ma iskry :( rozpięcie wtyku w czujnika halla i zmierzenie napięć, powinno być 12 V. masa i impuls, masa odpada wiec pozostały dwa kabelki z napięciem, mierzymy napięcie raz na jednym raz na drugim oczywiście kręcąc silnikiem. 

Na zadnym nie ma zmian napięcia  ..... padnięty czujnik halla 

Jest zmiana napięcia wyraźna ale iskry nie ma dalej ...... uszkodzony moduł, konieczna naprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marek_Spy napisał:

Sprawdzić czy jest iskra poprzez zdjęcie fajek i włożenie w fajki jakieś świec 

   Tak jest iskra ... szukanie przyczyny gdzieś indziej 

    nie ma iskry :( rozpięcie wtyku w czujnika halla i zmierzenie napięć, powinno być 12 V. masa i impuls, masa odpada wiec pozostały dwa kabelki z napięciem, mierzymy napięcie raz na jednym raz na drugim oczywiście kręcąc silnikiem. 

Na zadnym nie ma zmian napięcia  ..... padnięty czujnik halla 

Jest zmiana napięcia wyraźna ale iskry nie ma dalej ...... uszkodzony moduł, konieczna naprawa.

Marku, serdeczne dzięki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.