Skocz do zawartości

paliwo do super tigre 7,5


szirokez

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie paliwo będzie najleprze do super tigre 7,5? Dysponuje mieszanką metanol i rycyna 80\20. Jestem troche zielony w spalinach bo duzo szybowczykami latałem ale chce spróbować czegoś co troszke pohałasuje:) Modelik pod ten silnik to Super Air

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używam Model Technics Sport 5 Olej w tym paliwie jest mieszaniną syntetyku i rycyny (20% rycyny). Latałem też na Model Technics Contest 10 (różnica w zawartości nitro) lecz nie zauważyłem istotnych różnic chodź jeden z kolegów opisywał że na Contest 10 zauważył większą "żwawość" silnika w stosunku do Sport 5.

 

Czystej rycyny do normalnych lotów można używać chodź licz się z oklejonym (czasem zaklejonym) silnikiem, spore ilości nagaru... jednym słowem - kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok czyli juz wiem ze moja mieszanka nie zaszkodzi po za ewentualnym zaklejeniem silnika, jeszcze pytanko o rycynę bo była wzmianka na forum o rycynie z apteki czy nadaje sie taka do mieszania? pytam bo mam dostęp do metanolu a nie wiem gdzie rycyne dobrą dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, apteczna się nie nadaje

w nastiku i innych sklepach możesz kupić specjalną rycynę modelarską, specjalną tzn. odgumioną. Przy okazji zajrzyj do podręcznika chemii w kwestii mieszania. 20% oleju, to oznacza że w 1 dm3 MIESZANKI ma być 0,20 dm3 OLEJU. Czyli lejesz 1 część oleju na 4 części metanolu, nie 1:5 bo wtedy będziesz miał 16,6%.

BTW- sprawdź czy ten metanol jest bezwodny, nawet niewielka ilośc wody sprawia że paliwo się warzy.

A dobre masz to źródło? bo potrzebowałbym trochę metanolu do rozcieńczenia paliwa, bo dla mojego silnika ST3000 powinno być 12% oleju a takich paliw nie ma w sprzedaży, to bym trochę od Cię odkupił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawek_9000 , opowiadasz głupoty, że rycyna apteczna się nie nadaje.