szirokez Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Jakie paliwo będzie najleprze do super tigre 7,5? Dysponuje mieszanką metanol i rycyna 80\20. Jestem troche zielony w spalinach bo duzo szybowczykami latałem ale chce spróbować czegoś co troszke pohałasuje:) Modelik pod ten silnik to Super Air Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jano Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Model bardzo fajny i paliwo odpowiednie.Ale z 5% nitro by nie zaszkodziło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcin133 Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Ja używam Model Technics Sport 5 Olej w tym paliwie jest mieszaniną syntetyku i rycyny (20% rycyny). Latałem też na Model Technics Contest 10 (różnica w zawartości nitro) lecz nie zauważyłem istotnych różnic chodź jeden z kolegów opisywał że na Contest 10 zauważył większą "żwawość" silnika w stosunku do Sport 5. Czystej rycyny do normalnych lotów można używać chodź licz się z oklejonym (czasem zaklejonym) silnikiem, spore ilości nagaru... jednym słowem - kłopot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
instruktor Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Używam co prawda ST.51 czyli 8.3 ccm ale paliwo model technics 5 % (zawartosć nitro) jest dość uniwersalne i posiada dobry stosunek Jakośc -cena. Wraz z ilością nitra rosnie niestety cena . Link to comment Share on other sites More sharing options...
szirokez Posted January 23, 2009 Author Share Posted January 23, 2009 ok czyli juz wiem ze moja mieszanka nie zaszkodzi po za ewentualnym zaklejeniem silnika, jeszcze pytanko o rycynę bo była wzmianka na forum o rycynie z apteki czy nadaje sie taka do mieszania? pytam bo mam dostęp do metanolu a nie wiem gdzie rycyne dobrą dostać. Link to comment Share on other sites More sharing options...