Skocz do zawartości

Extra 300 z Extreme flight


Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

 

Wiem że na forum jest już chyba kilka opisów tego modelu, jednak chcę się pochwalić ponieważ pod maską znajdzie się ASP FS91AR ;D

 

W roli przypomnienia:

Extra 300

rozpiętość 1,48 m

przewidywana waga ok 2900 - było by miło :D

 

Oto moje maleństwo: ;D

 

gbdfgjn5.th.jpg

 

hpim2118rl9.th.jpg

 

Model raczej znany więc nie będę się zagłębiał w szczegółu "anatomiczne" :) Chciałbym tylko przedstawić jak ja ją zrobiłem. A wiec:

- odbiornik: Hitec HFD-08RO

- aku: Sanyo 4.8V 2700mAh

- serwa:

- lotki: 2x HS-635HB

- wysokość: 2x HS-475HB

- kierunek: HS-635HB

 

Model jest jeszcze w budowie bo jak zwykle brakuje kasy :evil: Jak już wspominałem, planowo chce włożyć pod maskę ASP FS91AR. Zdecydowałem się na silnik spalinowy ponieważ chce mieć duży zapas mocy do 3D :mrgreen:

 

Jeszcze foto wnętrza:

hpim2124nr5.th.jpg

 

I tu chciałem się pochwalić moją głupotą :mrgreen: Wstawiłem dwa serwa na wysokości (jak zobaczyłem ten drewniany łącznik.... taki sam jest w exTRIM'ie czy Katanie mini), połączyłem je przez Y kabel, ale wychylały się przeciwstawnie :D wiec mądry pomyślałem: skoro w serwach są silniki elektryczne, to wystarczy odwrócić bieguny :D Jak pomyślałem tak zrobiłem :crazy: :mrgreen: Skutek ?? Spalony HS-475 :devil: i teraz już wiem, nie wystarczy odwrócić biegunów ;D

 

Kolejny genialny mój pomysł dotyczy kabli :lol2: Denerwowały mnie kable od wysokości, które w trakcje "zabawy" luźno "latały" w kadłubie i non stop leżały na linkach od kierunku. Wiec... poprzyklejałem je CA do kadłuba :devil: Gdy później się dopytałem kolegów.... Teraz mam wszystkie kable do wymiany :devil:

 

W raz z postępami prac będę dokładał nowe fotki :D

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
wiec mądry pomyślałem: skoro w serwach są silniki elektryczne, to wystarczy odwrócić bieguny Jak pomyślałem tak zrobiłem Skutek ?? Spalony HS-475 i teraz już wiem, nie wystarczy odwrócić biegunów

 

Jakbyś zamienił też kable od potencjometru to byłoby wszystko dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam taki model pozwolę sobie skomentować. Po pierwsze do 3D nie potrzebna jest Ci wielka moc tylko niska waga a jak na razie idziesz w zupelnie przeciwnym kierunku - duzy silnik, duzy aku, dwa serwa na wysokosc. Jesli juz masz zamiar wstawiac 2 serwa to dlaczego nie jakies hiteci 85 - zawsze to 40g mniej? Pewnie wyjdzie Ci cos pod 2,9 kg i 3D latwo nie pokrecisz. Ten model swietnie lata klasyczna akrobacje i 3D ale tylko wtedy kiedy jest lekki- ja zszedlem z ok. 2,5kg do 2,3 i widze pewna poprawe jednak wg mnie to wciaz za duzo. W nastepny weekend bede testowal pakiet 6s a123 u siebie, podziele sie wrazeniami, moze skusisz sie wtedy na jakis silniczek z UH i wlasnie taki pakiet. Nie chce Cie tutaj odwodzic od spaliny ale jak na razie robisz duzo aby ten model nie latal dobrze, a szkoda byloby z niego zrobic nielota.

 

Ja kable mocuje klejem na cieplo- wychodzi elegancko i latwo odkleic w razie potrzeby.

 

I nie uzywaj tylu emotek bo ciezko sie czyta ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie gdyby kolega miał kase na napęd elektryczny to juz dawno by zakupił jak wspomniał wyzej brak kasy więc jesli chce 4 suwa do 3D to ASP 91 jest najlepszym wyjscie z tej sytuacji a przy 2.9kg na spalinie ta extra sobie niezle radzi i wiele osób na róznych forach to potwierdza a mocy na pewno nie zabraknie.Producent zaleca Saito 82 i nawet gdzies na you tube jest film gdzie lataja 2 modele extry na spalinie i na elektryku róznicy nie widać.Wiadomo że ASP troszke więcej waży od Saito ale nie na tyle żeby zrobic z modelu cegłe.

 

PS z tą wagą to juz jest brnięcie do nikąd przy 2.3kg ten model już lata jak depron a to wygląda nie najlepiej.Waga w 3D ma kolosalne znaczenie wiem o tym ale bez przesady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisalem ze jedynym rozwiazeniem jest bateryjka. Rownie dobrze mozna zastosowac spaline ale mniejsza - OS55AX dla przykladu. I taniej i lzej. Poza tym to polemizowalbym czy taniej jest kupic asp czy elektryka zrobic. Roznica jest znikoma moim zdaniem.

 

PS z tą wagą to juz jest brnięcie do nikąd przy 2.3kg ten model już lata jak depron a to wygląda nie najlepiej.Waga w 3D ma kolosalne znaczenie wiem o tym ale bez przesady.

 

"Twoja racja, moj spokoj" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na silnik spalinowy ponieważ chce mieć duży zapas mocy do 3D

Moc nie zalezy od tego czy jest to silnik żarowy czy elektryczny, tylko od ich parametrów, to tak dla informacji poczatkujących aby nie pomysleli sobie, że tylko na spalinie ma sie dużą moc...

Akurat z ASP 15ccm miałem doczynienia i napewno jakiegos super zapasu nie będziesz miał przy wadze 2,9kg nawet na 10% nitro którego te silniki nie lubia bo w gorączce puchna...

 

Kolejna sprawa, duze serwa silnik 15ccm masz 2,9kg jak w banku, moja extra wazyła tyle samo na saito dokładnie 2,92 co znajdziesz w opisie pare wątków niżej. Latałem ta extrą z waga 2,9 i 2,5 kg a różnica jest delikatnie mówiąc dużaaaa. Model łatwiej lata na żyletke z mozliwościa do wyjścia w pion, łatwiej opanować w zawisie, nie ma tendencji do "spadania" na harriera itd itd

Cięzko by było nie zgodzic sie z alchemique, no ma rację i basta ! uwierz mi że wie co pisze bo lata naprawde dobrze ;p

 

W modelach 3D liczy sie obciązenie płata, czym lżejszy model tym lepiej, cięzki model i duża moc nie rozwiązuja problemu. Nie chcę ci wmawiać ze model będzie źle latał bo tak nie jest !!! bedzie ok, naprawde model jest dobry i konstrukcja jest udana ale to nie to, co tygryski lubia najbardziej :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się z wami zgadzam Panowie !! :faja:

 

Twierdze tylko że spalinka sobie poradzi :mrgreen: a będzie spalinka bo tak się uparłem :faja:

 

Tyle żę tym Panom chodziło o to ,żę nie ważne czy to spalina czy elektryk , ważne żeby model był jak najlżejszy , lepiej powalczyć z wagą niż wkładać mocniejszy silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrobię ten maszynki pod elektryka :twisted: Uparłem się na spalinę i tak zostanie ;D

 

A co do wagi... Może i ten model lata lepiej przy 2,5 kg czy 2,3 kg, ale ja wiem że moje cudo też sobie poradzi ;D Będzie dobrze :faja:

 

Jeżeli chodzi o zapas mocy DJDIT, to zawsze mi go brakowało w poprzednich modelach.

Teraz nie braknie..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio i ja zostałem szczęśliwym posiadaczem tego modelu. Na początku miał w nim pracować silnik OS Max 55AX, ale ostatecznie postawiłem na Saito 82.

Reszta wyposażenia to:

- odbiornik: JR RD921

- zasilanie Li-pol 3E Model 1200mah

- lotki 2x HS 225 MG

- wysokość 2x HS 85 MG

- kierunek prawdopodobnie HS 5625MG

 

Waga szacunkowo bez paliwa ok. 2,2kg :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem ochotę wsadzić do tej Extry FA 100, ale wydaje mi się, że to już za dużo troszkę, poza tym waga ponad 90g więcej i dodatkowo ponieważ to troche większy silnik to i zużycie paliwa większe :( Saito 82 powinno spokojnie starczyć.

 

A co do oblotów, to mam nadzieje, że w najbliższym czasie, cały sprzęt skompletowany, tylko na silnik czekam. Relacja z oblotów na pewno będzie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości przed chwilą policzyłem teoretyczną wagę modelu :D

i tak:

 

model: 1500 g (dokładnie 1422g )

silnik: 635 g

serwa: 170 g

odbiornik: 38 g

pakiet zasilający: 124 g

 

Całość: 2467 g :faja:

Oczywiście do tego należy doliczyć wagę paliwa, co daje w zaokrągleniu 2,8 kg do lotu !!

 

Teraz sam jestem ciekaw na ile wyjdzie gotowy do lotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.