Skocz do zawartości

Extra 300 z Extreme flight


Rekomendowane odpowiedzi

Pisząc "menadżer" miałem na myśli regla, ale to mój błąd bo się źle wyraziłem :D

Wstępnie zdecydowałem się na tego regla:

http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-p-1194.html

Do tego jakiś pakiecik 1000 mAh lub 1200 mAh i gra gitara :D

 

Z okazji że idę zaraz do wakacyjnej pracy (jak co roku) planuje skończenie mojej Extry w sierpniu :jupi: (trochę mi się to przeciągnęło z własnej głupoty)

Najgorzej będzie z silnikiem bo chce się szarpnąć na Saito 82 w wersji GK :rotfl:

I tu przy okazji tego silnia, chciałbym spytać o paliwo i śmigło. Śmigło prawdopodobnie wstawię największe jakie mogę wiec 14x6, ale paliwo mnie męczy :?

Samo określenie 10-20% nitro + olej syn. nie wiele mi mówi.

Czy ktoś mógłby mi pomóc w doborze paliwa na docierke i eksploatację ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Nie wiem Chomik po co Ci taki drogi bec 5A to juz jest z zapasem do modelu 1,5m a jesli nie widac róznicy to po co przepłacać ? No chyba, że przyszłosciowo myslisz i kiedys zastosujesz do wiekszego modelu

 

Paliwo do Saito na docieranie cos z firmy model technics na oleju klotz lub edl 2 mało nitro czyli paliwko sport 5 potem do lotów 3D od 10% nitro w góre np contest 10 Yamada 20 możesz też spróbowac na paliwie Arcti Glow podobno tez ładnie chodzą chociaz nie sprawdziłem mój FA 100 ładnie pracuje na paliwie Contest 10 i na taki mam zamiar latac az go wykoncze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da radę jak najbardziej :wink: Do docierania silnika będzie idealne, bo ma większą zawartość oleju - 20% (w razie czego możesz dodać jeszcze ze 2% oleju przy pierwszych rozruchach silnika). Później możesz spokojnie latać na 17-18% oleju.

 

Co do samych firm, jedni preferują ModelTechnicsa drudzy Arcticglow jeszcze inni co innego. Ja osobiście latam na paliwie ModelTechnicsa Contest 10. Latałem też na Arcticglow, ale cena przesyłki z nastika mnie zabiła. Ty masz lepiej bo sklep masz pod nosem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś została mi przedstawiona WSPANIAŁA propozycja od mojej jakże ukochanej Mamy (choć i tak dość często denerwującej :devil: ) !! Aż chce się pochwalić :D

 

Dzięki pożyczce planuję skończyć budowę Merry pod koniec lipca :rotfl:

Jeszcze trochę muszę poczekać ale już udało mi się urwać zbędny miesiąc !! Niestety tak to jest że dziś trzeba dużo czekać :D

 

Dodatkowo pochwalę się świeżutkim zdjęciem :D

 

img0626f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No i proszę :jupi: !!

 

W końcu moja Merry jest w całości !!

 

hpim2279.jpg

 

Długo oczekiwanym i jak bardzo wypragniony sercem modelu jest Saito 82aGK ;D

 

hpim2300.jpg

 

 

W modelu dodatkowo wymieniłem zasilanie. Prąd do odbiornika daję regulator MAX BEC z pakiety Li-pol 7,4 V 1000 mAh. Niestety regulator nie może działać w pęłni swojego zakresu napięć prądu wyjściowego. Problem polega na tym, że maksymalny prąd mogę zastosować 5,4 V, ponieważ górna granica napięcia w jakim działa revers jest 5,3 V :?

 

Ale źle nie jest :)

 

Do elektroniki dodałem dodatkowy wskaźnik napięcia (widoczny na zdjęciu, za serwem kierunku) :D Tak na prawdę chyba dla tego że bardzo podoba mi się teki bajer, a waży zaledwie ok 5g.

 

hpim2292i.jpg

 

Kolejną ciekawostka, jest serwo gazu które po wielu rozmowach i przemyśleniach znalazło się w windzie silnika :devil: Przy okazji podpowiedzi kolegi Marcina, cofnięcie zbiornika okazało się tylko miłą pomocą.

 

hpim2302.jpg

 

hpim2297.jpg

 

 

Mam jednak problem z wydechem :? chciałem go mieć w osi, ale dodatkowo musiałbym mieć albo kolanko 90%, albo giętki kolektor.....

I w tedy na moim kompie znalazłem to zdjęcie:

 

foto38150.jpg

 

I uznałem że tak też będzie dobrze :mrgreen:

 

Teraz tylko rozruch silnika i można się cieszyć z możliwościami tej maszyny w powietrzu :D A widziałem co potrafi :D A widziałem już dużo.

 

 

....ach !! zapomniałbym o wadze !! Wiec, zakładałem na samym początku 2900g. A było tak: :devil:

 

zdjcie0173b.jpg

 

i wyszło...: ........2500 g bez paliwa ;D

 

zdjcie0172d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o wskaznik czy jest to wskaznik przystosowany do lipoli i gdzie go masz podłączony bezposrednio pod pakiet czy w kanał odbiornika ?

Na tłumik musisz uważać w takim ustawieniu, a pamietaj, że podwozie fabryczne jest dosyć delikatne nawet jak wzmocnisz to tkaniną, to i tak węgiel jest sztywny i siła jest tak duża, że może wyrwac cały klocek z kadłuba łacznie ze wzmocnieniem no chyba, że masz lotnisko jak stół i ładną miekka trawke jak na górze Żar wtedy fabryczne mocowanie i weglowe podwozie wystarczy.Znasz lotnisko na, którym latam jeśli masz podobne warunki nie minie Cię wymiana na druty 4mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście wskaźnik jest przystosowany do Li-poli :D na odwrocie są dwa przełączniki - zależnie jak się ustawi te przełączniki wybierasz ilość ogniw. Wskaźnik jest podłączony do akumulatora. Kabelki wskaźnika dodatkowo wlutowałem w złączkę z akumulatora do regla.

 

A jeżeli chodzi o podwozie, to już od dawna się nad tym zastanawiam :D Jakoś dam sobie rade :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

planowo miało być HS 81, ale w sklepie dość jasno kolega wyjaśnił mi że lepszy będzie HS 311 :D

Trochę się męczyłem przy wsadzeniu tego serwa bo faktycznie jest trochę duże, ale dałem rade :rotfl:

 

Właśnie kończę wyprowadzenie tłumika, jak tylko zrobię to pokarze jakieś foto.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Piotrku :D i teraz Cie zaskoczę !! Dziś zrobiłem pierwszy rozruch silnika !! Wiec modelik będzie latał :rotfl:

 

W czasie rozruchu pojawił się mały problem. Silnik odpalałem rozrusznikiem i kilka razy śmigło przykręcone do kołpaka się po prostu odkręciło. dociągałem je na prawdę mocno, bałem się jednak żeby nie przekręcić gwintu. było to dość uciążliwe, ponieważ za każdym razem musiałem odkręcać kołpak i dokręcać śmigło. teraz już wiem, kołpak do wymiany...

 

Jak tylko znów będę miał czas to dokończę przepalane silnika i może pierwsze loty.

 

A co do gleby, dalej się będę upierał że nie zrobię :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.