Skocz do zawartości

Extra 300 z Extreme flight


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 224
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam,

Jako dystrybutor skoryguję tu pewne kwestie. Prawda jak zwykle jest po środku.

Elektronika Digi Switch jest zaprojektowana do pracy z obciążeniem nawet 12A.Takich prądów nie przeniosą zastosowane przewody, jak również zastosowany radiator nie odda tyle ciepła. Producent określa,że można zastosować do 5 serw standard. Faktyczne obciążenie należy sprawdzić już w konkretnym modelu. Jeśli radiator nie grzeje się zbytnio (poniżej 60st.) wszystko jest ok. O ile zauważymy ,że osiąga zbyt wysoką temperaturę , pierwszą możliwą zminą jest przeniesienie Digi Switcha w inne lepiej chłodzone miejsce. Jeśli to nie przynosi efektu, należy zmienić urządzenie na Sensor, który z powodzeniem stosuje się w modelach 2m do zasilania 5 serw cyfrowych (hi torque) i 1 analogowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dobrze umiem czytac po angielsku :) tak jak pisalem, u mnie w modelu po locie przy 5 serwach cyfrowych i jednym analogowym radiator jest lekko letni. Czas lotu 9-10min (acro)

 

 

PS

 

Jakubie jak juz jestesmy przy powerbox-ach,,,,, wyczytalem ze ROYAL jest przystosowany do PPM, IPD, PCM, SPCM, A-SPCM. Ja posiadam odbiorniki PCM G3 2048. Czy bedzie dzialalo to prawidlowo (bez straty na szybkosci i dokladnosci odbiornika)??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując w Polsce sugeruje sie Polską instrukcją

 

* zasilanie - 2 pakiety Lipo max 8,4V lub 5 cel NimH NICd 2

* napięcie wyjściowe 5,5V

* prąd obciążenia do 1-3 A (w zależności od chłodzenia)

* wskażnik napięcia pakietu

* waga z przewodami tylko 15g

* zastosowanie - do średnich modeli spalinowych gdzie użyto

do 6 serw analogowych, modele F3A, modele samochodów i łodzi

oraz do zasilania zapłonu silników benzynowych np. Desert Aircraft DA

 

Z tej instrukcji wynika, że nie można zastosowac nawet 5 serw HS 635 bo jedno przy obciązeniu pobiera około 1A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisał Jeśli radiator nie grzeje się zbytnio (poniżej 60st.) wszystko jest ok.

 

PS no oby sie nie sprawdziło chociaz 2048 transmisja najszybsza SPCM QPCM PCM są w transmisji 1024 i nie umywają sie do G3 nie dziwie sie, że chcesz aby to działało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam elektronikiem nie jestem ani tworca tych odbiornikow ale.....

moze zbytniej roznicy nie ma dla powerboxa. Skoro obsluguje PCM, a cala reszta lezy w odbiorniku i tylko dla niego wazne sa te parametry. W koncu to G3 sluzy do szybszej transmisji i dokladnosci miedzy nadajnikiem a odbiornikiem. A caly koncowy sygnal sterujacy juz samym serwem jest ogolnie systemem PCM...... od razu pisze ze reki czy nogi nie dam sobie odciac za zle rozumowanie :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakubie jak juz jestesmy przy powerbox-ach,,,,, wyczytalem ze ROYAL jest przystosowany do PPM, IPD, PCM, SPCM, A-SPCM. Ja posiadam odbiorniki PCM G3 2048. Czy bedzie dzialalo to prawidlowo (bez straty na szybkosci i dokladnosci odbiornika)??
Wprawdzie nie jestem Jakubem, ale instalowałem podbne systemy Power Boxa więc może spróbuję wyjaśnić.

Mówimy tu zapewne o Power Box przystosowanym do zasilania z 2 odbiorników z możliwością przełączania obiornika w przypadku stwierdzenia zakłoceń na jednym z nich. W takim przypadku sytem PCM jest obojętny. Powyższa funkcja jest realizowana w ten sposób, że w każdym z odbiorników wydzielamy wolny kanał, który specjalnie programujemy, tak, aby w przypadku zadziałania funcji FS nastąpiła zmiana sygnału wyjściowego z minimum na maks. (odpowiednik pełnego wychylenia serwa). Tak zaprogramowane kanały podawane są na specjalne wejścia Power Boxa, który na bieżąco śledzi na nich zmianę sygnału. W przypadku zadziałania w jednym z odbiorników funkcji FS, nastąpi zmiana sygnału na naszym specjalnie zaprogramowanym wyjściu. Power Box w tym momencie przełączy odbiór na odbiornik rezerwowy. Jeśli na nim pojawi się sygnał FS, nastąpi ponowne przełączenie na odbiornik podstawowy. Po locie mamy możliwość odczytania z pamięci Power Boxa ile było takich przełaczeń i jaki był udział czasu pracy poszczególnych odbiorników w locie. Na tej podstawie możemy określić jak w danych warunkach sprawuje się nasza instalacja odbiorcza w modelu. W przypadku zbyt dużej ilości przełączeń trzeba przyjrzeć się instalacji (mogą być zakłocenia) lub zmienić prowadzenie anten. Bardzo fajna rzecz, znacznie poprawiająca bezpieczeństwo lotu. Szkoda tylko, że taka kosztowna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Radku, dziękuję za Twoje uwagi odnośnie instrukcji i na pewno wezmę je pod uwagę przy konstruowaniu kolejnych opisów.

Każde z urządzeń PowerBoxa ma jak widać duży zapas możliwości , by radzić sobie w różnych ekstremalnych sytuacjach, np. duże chwilowe przeciążenia.Dlatego zapewne są takie niezawodne. Producent podając mniejsze nominalne obciążenie pozostawia właśnie ten margines bezpieczeństwa.

 

Jeśli chodzi o system RRS to jego funkcjonowanie doskonale opisał już Marek (dzięki Marku).

Kanałem przełączającym jest FS , a przełączanie pozostałych sygnałów to już czysta formalność, plus bardzo dobra informacja o tym co działo się w trakcie lotu.

Odnośnie ceny , no cóż jak zwykle jest ona względna. Dostępna jest też niezależna wersja RRS.

Dziękuję Kolegom za zainteresowanie urządzeniami PowerBox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakub warto doprecyzować instrukcje bo faktycznie jest pewna rozbieżność między tą w języku Polskim a Angielskim nie ukrywam, że chciałem kupić ten wyłącznik z reglem, ale bałem się, że jak max 5 standardów w tym cyfrowe 11kg, to nie będę ryzykować zamówiłem regulator Dualsky VR5 i do tego pakiet lipo Dualsky dedykowany do odbiorników. Serwa to 3x HS 635HB 1x HS5625MG i 1x HS 81 teraz już wiem, że ten wyłącznik power box by sobie poradził no, ale mogłem mailowć, pytać trudno się mówi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chwile mnie tu nie było i widzę że wybuchła konkretna rozmowa :)

 

Niestety w budowie się nic nie ruszyło :/ Brak funduszy nakazuje czekać. Z drugiej strony ceny powiązane z rosnącym dolarem, spowodowały że zastanawiam się nad używanym Saito :)

Zobaczymy......

 

 

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.