Skocz do zawartości

PS A5-4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli dobrze dedukuję: Piotr Sornowski, 5Ns (niutonosekund), opóźnienie 4 sek. Czyli raczej do rakietoplanu albo bardzo (!) lekkiej rakiety.  I to raczej "ołówka". Przy dzisiejszych przepisach (średnica korpusu) to raczej do rakietoplanu. Jeżeli masz to jeszcze z czasów PRL-u to bądź bardzo ostrożny - masa prochowa może być zawilgocona lub spękana, a to oznacza nierówną pracę bądź detonację !

Pozdrawiam - Jurek

Opublikowano

A gdzie można poczytać o tych nowych przepisach? W Googlu natrafiłem tylko na dyskusje jak nie dostać bransoletek na koszt państwa. PS to na pewno wytwórnia o jakiej napisałeś. Wielka szkoda że się spaliła. To zresztą uziemiło moje stare rakiety. PS klasy B i C miały 17,2 średnicy a dostępne obecnie Klima 18. Nakład pracy na wymianę komory silnika jest porównywalny ze zrobieniem nowej rakiety.

Opublikowano

Przestałem śledzić przepisy dot. rakietek lata temu.....  Faktycznie, czasami prościej i szybciej zrobić nową o ile nie mówimy o redukcjach. W tych przepisach ewoluowała średnica kadłuba na min. 50 % długości ? Musisz popytać kogoś, kto w tej klasie aktualnie jeszcze startuje. W Aeroklubach czasami jeszcze jest ktoś od modelarstwa, może jest na bieżąco?

- Jurek

Opublikowano

No to na temat: PS to producent Piotr Sornowski. A klasa silnika wg FAI, impuls całkowity do 2,5 Ns, 5 to ciąg maksymalny 5N, -4 opóźnienie po wypaleniu ładunku głównego do odpalenia podsypki prochowej do wyrzucenia spadochronu lub taśmy. Do rakietoplanu się kompletnie nie nadaje. Na sucho, wpisz w Googla Open Rocket.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.