Jump to content

PS A5-4


witold_pi
 Share

Recommended Posts

Jeśli dobrze dedukuję: Piotr Sornowski, 5Ns (niutonosekund), opóźnienie 4 sek. Czyli raczej do rakietoplanu albo bardzo (!) lekkiej rakiety.  I to raczej "ołówka". Przy dzisiejszych przepisach (średnica korpusu) to raczej do rakietoplanu. Jeżeli masz to jeszcze z czasów PRL-u to bądź bardzo ostrożny - masa prochowa może być zawilgocona lub spękana, a to oznacza nierówną pracę bądź detonację !

Pozdrawiam - Jurek

Link to comment
Share on other sites

A gdzie można poczytać o tych nowych przepisach? W Googlu natrafiłem tylko na dyskusje jak nie dostać bransoletek na koszt państwa. PS to na pewno wytwórnia o jakiej napisałeś. Wielka szkoda że się spaliła. To zresztą uziemiło moje stare rakiety. PS klasy B i C miały 17,2 średnicy a dostępne obecnie Klima 18. Nakład pracy na wymianę komory silnika jest porównywalny ze zrobieniem nowej rakiety.

Link to comment
Share on other sites

Przestałem śledzić przepisy dot. rakietek lata temu.....  Faktycznie, czasami prościej i szybciej zrobić nową o ile nie mówimy o redukcjach. W tych przepisach ewoluowała średnica kadłuba na min. 50 % długości ? Musisz popytać kogoś, kto w tej klasie aktualnie jeszcze startuje. W Aeroklubach czasami jeszcze jest ktoś od modelarstwa, może jest na bieżąco?

- Jurek

Link to comment
Share on other sites

No to na temat: PS to producent Piotr Sornowski. A klasa silnika wg FAI, impuls całkowity do 2,5 Ns, 5 to ciąg maksymalny 5N, -4 opóźnienie po wypaleniu ładunku głównego do odpalenia podsypki prochowej do wyrzucenia spadochronu lub taśmy. Do rakietoplanu się kompletnie nie nadaje. Na sucho, wpisz w Googla Open Rocket.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.