enter1978 Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2021 Mam prośbę do speców od regulacji gaźnika. Ogólnie to silnik chodził od początku nie do końca tak jak bym sobie tego życzył , więc jego regulacja to był taki kompromis pomiędzy dobrą dynamiką a łatwym rozruchem. Nie najgorzej pracował ale..... po pierwsze wolne obroty nie były wcale takie wolne jak bym chciał , ale na wolnych obrotach takich jak bym chciał mieć silnik nie za bardzo budził zaufanie , pracował niestabilnie i wolałem mieć lekko podwyższone wolne obroty , słabe to było do lądowania ale przynajmniej pewnie pracował. Po drugie od czasu do czasu sie dławił , ale na to dławienie nie było reguły , zrobił dwa loty fajnie aby np w trzecim się zdławić. Marcin podregulował gaźnik na pikniku , ale dziś zrobiłem dopiero test ustawień. Finalnie śruba L została wkręcona o około 5 min w porównaniu do tego co było przed regulacją, efekt był taki że silnik pracował stabilnie na dość wolnych obrotach , dokładnie jak potrzeba. Ale po pierwszym locie nie dawał się uruchomić , kilka razy burknął i później ani be ani me ani kukuryku , odpalił dopiero po włączeniu ssania. Później zrobiłem jeszcze kilka lotów i niby zapalał za pierwszym razem , za to wolne obroty przestały być wolne i zwiększył wolne obroty zauważalnie. Ale znowu zdarzyło się zdławienie a to mi sie bardzo nie podoba. Pracuje fajnie i dynamicznie się zbiera , z odpalaniem byc może to jednorazowy epizod dziś się zdarzył , wzrost wolnych obrotów mógł być spowodowany odkręceniem sie jednego kolana wydechowego od cylindra. Ale tego dławienia mu nie odpuszczę , w 99% ma to miejsce podczas kręcenia korkociągu , czasem w połowie a czasem pod koniec kręcenia zaczyna się dławić jak by paliwo się kończyło, by po przejściu do normalnego lotu i kilku przygazowaniach wrócić do normalnej pracy jak by nigdy się nic nie stało. I na filmie z pikniku ta sytuacja jest nagrana , dokładnie jak pisałem model sie kręci by nagle opaść z sił , utrata obrotów i mocy i silnik ledwo człapie dławiąc się mimo że otwieram w pełni przepustnicę, wygląda to jak bym ujął gaz ale ja nic nie ujmowałem , zmusił mnie do przestania obracania modelem , i zacząłem nabierać prędkości w razie całkowitego zgaśnięcia , najlepiej odsłuchać na jakiś słuchawkach co on to odwala , no ja mocy wtedy nie redukowałem Ma to miejsce w 5:15 , a silnik jest fabrycznie wyposażony w gaźnik DLE a nie Walbro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nastin Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Jeśli to nie silnik sam robi to proponuje rozebrać gaźnik i wyczyścić, wymienić membrany. Druga sprawa czy gaźnik jest dokręcony dobrze i czy w kanale podciśnienia do pompy gaźnika nie ma śmieci to też czasem powodowało dziwną pracę, raz uszczelka się lekko przekręciła i blokowała dziurkę. I tez wtedy są jaja.D: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Godzinę temu, Nastin napisał: Jeśli to nie silnik sam robi to proponuje rozebrać gaźnik i wyczyścić, wymienić membrany Silnik jest nowiutki , ma dopiero wypalone 16L paliwa , co daje jakieś 6 godzin w powietrzu, paliwo tankuje filtrowane podczas tankowania , do tego jest zamontowany w modelu filtr z sitkiem, to raczej zatkanie gaźnika jest mało prawdopodobne. Chodziło mi tez po głowie że gdzieś powstaje jakieś zawirowanie które generuje ciśnienie na króćcu membrany pompy paliwa , bo w tym gaźniku ten króciec jest z przodu gaźnika czyli centralnie w strumieniu za śmigłem , tyle że króciec jest kolankiem i jest skierowany do dołu. Jeszcze przed oblotem nałożyłem wężyk na ten króciec , wężyk nie jest za długi z 4cm ale jest skierowany do tyłu aby śmigło nie dmuchało w ten króciec, czy coś to dało? nie wiem , a może zaszkodziło? ale wiem że silnik nie jest pewny. Niby nigdy nie zgasł całkowicie , ale wyłapanie usterki jest trudne bo ma miejsce raz na jakiś czas i nigdy nie wiadomo kiedy, to co wskazałem na filmie to był chyba piąty lot modelu tego dnia i do czasu wskazanego na filmie nie kaprysił i szedł jak dziki , wczoraj mi tak zrobił w trzecim locie , no nie ma reguły na chwilę się zdławi i straci moc by po kilku sekundach wrócić do normalnej pracy jak by nigdy nic się nie stało. No nic może ktoś się odezwie kto się z tym spotkał i rozpozna takie zachowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Zrób ten wężyk dłuższy i wprowadź go do kadłuba. Np mvvs zaleca coś takiego w swoich silnikach przy akrobacyjnym lataniu. Wykluczysz najłatwiej ew. jedną z przyczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 https://www.ef3m.pl/pl/n/Tuning-gaznika-silnika-rc-DLE-55-i-DA-50/34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 No tu mam łatwiej niz w Erwina linku, bo gaźnik ma juz króciec zamontowany fabrycznie. Zdjęcie kolegi ale mam ten sam silnik z tym samym gaźnikiem , model z resztą też jest ten sam. No i kolega nie ma na tym króćcu nic , jest goły jak na zdjęciu i nic się u niego nie dzieje. Ale z drugiej strony patrząc to maski mamy na pewno nie tak samo ponacinane , symboliczne różnice by się znalazły od przodu , a od spodu wentylacyjne otwory to jego nie będą miały kompletnie nic wspólnego z moimi. No nic , może i to jest jakiś trop, i tak muszę zrzucić maskę bo jedno kolano się poluzowało i trzeba je dokręcić , wężyk mam to go zamontuję i poprowadzę do wnętrza kadłuba. Bo obecny jest bardzo krótki wystaje nie wiele po za gaźnik a jest jedynie ścięty tak że śmigło nie ma jak w niego dmuchać, ale to teoria i na postoju bo wężyk jest sylikonowy i miękki i ciekawe czy nie mała struga powietrza która wpada otworem w masce nie podwija jakoś niekorzystnie tego mojego wężyka. Tak wygląda ten gaźnik z tym króćcem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2021 Zdejmij maske, daj obciazenie i zobacz w powietrzu czy cos da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi