Jump to content

Proszę o diagnozę problemu auta Coyote


Recommended Posts

Kupiłem używane auto takie jak w tym linku :

https://www.modelmotor.pl/coyote-1-18-4wd-desert-buggy-ep-rtr-ripmax.html
niestety okazało się ono popsute, bardzo chciałbym je dziecku naprawić,
ale wymiana aparatury i esc nic nie dały. Obawiam się że kupiłem złe esc
do silnika. Kupiłem z hamulcem z allegro :
https://allegro.pl/oferta/20a-...YjA3NTU1MGRiMTAxOWQwNjU1ZTc%3D
oraz tą aparaturę Fly Sky Fs-gt2g
https://www.morele.net/flysky-...rnik-fs-a3-fs-gt2g-a3-1049875/
Po podłączeniu auto skręcało, ale silnik tylko wydawał dzwięki pikania.
wszystko zdobiłem wg instrukcji:
pod 1 kanał dałem serwo
pod drugi wyjście z esc
Baterię podłączyłem do ESC 7,2V

Dodaje film z zachowania i fotki felernego ESC
 

1 (1).png

1 (2).png

1 (3).png

Link to comment
Share on other sites

To esc jest jednokierunkowe. Standardowo w apce pistoletowej cyngiel jest w połowie zakresu ramki pwm i dla tego nie uzbraja się. Prawdopodobnie jak byś trzymał cyngiel na hamulcu i włączył zasilanie autka to się uzbroi ale jak puścisz to zacznie jeździć. 

Najtańszy regiel dla tego autka to chińczyk 320A. 

pobrane.jpeg.e246f480c58e7fb4d18e91f50757e423.jpeg

 

Szukaj pod hasłem esc 320a. Na alledrogo ok 6 dyszek, u Chińczyka połowę tego.

Link to comment
Share on other sites

Ten regulator jest dwukierunkowy( mam takie ). Ten nadajnik ma trymery pod klapką. Podejrzewam że TRYMER nie jest w pozycji NEUTRM dlatego regulator czeka na impulsy 1,5ms co odpowiada pozycji NEUTRUM. Rusz trymerem od kanału GAZU do pozycji "0" .Silnik powinien wydać szybkie PI PI PI i ruszyć.

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Bodzioch napisał:

Ten regulator jest dwukierunkowy( mam takie )

 

A to przepraszam. Zasugerowałem się tym, że były podobne jednokierunkowe. Ale jak dla mnie to może być trochę za słaby. Te 20A na mosfet P w takiej obudowie przy braku chłodzenia to pobożne życzenia..

Link to comment
Share on other sites

Proszę więc doradzcie który konkretnie wybrać bo jest tego mnóstwo np tu: https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20210908172224&SearchText=esc+320a

Ten który kupiłem miał się nadawać do tego silnika (szczotkowy 370) Wciąż nie wiem czym różni się ESC z hamulcem i bez. (kupiłem z hamulcem) Akumulatory jakie mam to NiMH 7,2 V 1300 mAh

Proszę o link do dobrego ESC do 50zł-60zł pod posiadany silnik i akumulatory.

Mam jeszcze  pytania:

Do czego służy przełącznik na kupionym ESC?

Powodem,że auto nie rusza może mieć wpływ braku kondensatora, który jest tylko na zdjęciu?

Jaki jest czas ładowania NiMH 7,2V 1100mAh i 7,2V 1300mAh NiHM na ładowarce output 9V 250mA (na akumulatorkach pisze tylko że ładować 10-12h na 130mA)

Link to comment
Share on other sites

Esc do silnika 370 jest OK. Będzie sie grzał bo masz największy dopuszczalny silnik, ale powinno być ok. Skoro regulator/silnik wydają dźwięki tzn że tli się w nich życie. Czy poprawiłeś trymery tak jak to było sugerowane? Włącznik włącza całą instalację. Żebyś nie musiał wyciągać pakietu żeby wyłączyć model. Niemniej dziwię się, ze po prostu go nie spróbowałeś użyć.

 

Czas ładowaniapakietów to pojemność/  prąd x wspolczynnik strat (kiedys bylo 1.2).

Czyli 1300 / 250 x 1.2

Link to comment
Share on other sites

Włącznik w regulatorze jest do włączenia/wyłączenia hamulca. Wyłącznik na kabelkach odłącza zasilanie tylko BECa. Hamulec to takie zabezpieczenie aby nie przechodzić na szybko z jazdy do przodu na bieg wsteczny co może skutkować uszkodzeniem silnika lub zębatek. Gdy masz hamulec musisz dwa razy cyngiel w nadajniku odepchnąć aby silnik zmienił obroty:

1- wyhamowanie silnika ( tranzystory zwierają uzwojenie silnika)

2- bieg wsteczny po zatrzymaniu silnika

Regulator wystarczy do tego silnika. Można dołożyć mały radiator na tranzystory mocy. BEC jest marny , można łatwo uszkodzić gdy serwo padnie.

W regulatorze są tranzystory typu P i N typowy mostek "H".

Link to comment
Share on other sites

Właśnie przed chwilą próbowałem ustawić trymery i autko zaskoczyło. Dokładnie ruszyło lekko do przodu, po naciśnięciu cyngla ruszył i nagle wydobył się dym z ESC a jeden z tranzystorów NIKOS MOSFET P2003 ED po prostu sam się odlutował i wypadł.

Wstecz autko nie chciało jechać. Nie wiedziałem o tym że hamulec właśnie za to odpowiada (widocznie miałem go włączonego)

40 minut temu, Bodzioch napisał:

Włącznik w regulatorze jest do włączenia/wyłączenia hamulca. Wyłącznik na kabelkach odłącza zasilanie tylko BECa. Hamulec to takie zabezpieczenie aby nie przechodzić na szybko z jazdy do przodu na bieg wsteczny co może skutkować uszkodzeniem silnika lub zębatek. Gdy masz hamulec musisz dwa razy cyngiel w nadajniku odepchnąć aby silnik zmienił obroty:

1- wyhamowanie silnika ( tranzystory zwierają uzwojenie silnika)

2- bieg wsteczny po zatrzymaniu silnika

Tak czy inaczej ESC grzeje się strasznie.  Jest do wymiany zwłaszcza jak "wylutował" się tranzystor.

Link to comment
Share on other sites

Ten regulator od początku coś dziwnie się zachowywał z tym silnikiem że tak nim szarpał. Ja podłączyłem silnik kl.500 i nic go nie szarpie tylko piszczy uzwojenie silnika.

Nie podłączyłeś wcześniej zamiennie  kabelki od akumulatora i silnika? Tak czy inaczej regulator do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

ech, a nie mówiłem, że za słaby? bałbym się do niego prawilną 280tkę podłączyć. Może do mikro modeli 1/24 czy przerabiania starych zabawek z DDRu z kabla na RC (gdzieś na strychu powinien leżeć wartburg, mirafiori,  steyer-puch  i dwa czołgi)

Kup tego chińczyka o którym napisałem kilka postów wyżej. Mam kilka zabawkowych modeli z tym reglerem i daje rade z mocnymi silnikami na 3s.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Więc obojętnie który kupię z tej strony? https://pl.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_20210908172224&SearchText=esc+320a

Czy może lepiej już kupić jakiś nie chiński tak do 60zł z któregoś ze stron ze sprzętem rc cars. (bo szczerze to nie chce mi się czekać miesiąc na dostawę)

Przewodów raczej nie pomyliłem. Tylko jedna wtyczka pasowała z ESC do gniazda silnika.

Link to comment
Share on other sites

Auto jeżdzi z tym ESC. Ale nie zachowuje się normalnie. Silnik bardzo szybko się grzeje a akumulatorki zużywają. Zle mam ustawione serwo. Auto bez ruchu aparatutą chyba powinno jechać na wprost, a ono jedzie łukiem. Ale największy problem jest z silnikiem. Grzeje się bardzo. Po 10 minutach jazdy zaczyna już padać bateria. Auto nie startuje od razu jak gaz się wezmie od razu na max. Trzeba stopniowo zwiększać gaz, do tyłu jedzie szybciej niż do przodu. Coś jest nie tak.

Link to comment
Share on other sites

1. zamienić kable na silniku

2. włączyć revers na kanale gazu

3. ustawić trymerem gazu aby na neutrum cyngla model stał

4. trymerem kanału skrętu ustawić jazdę na wprost. Jeśli brakuje zakresu ustawić trymer na 0 i przestawić orczyk na serwie jak najbardziej się da i ponownie strymować

5. kupić inny ESC. Ten jest za mały i możliwe, że uszkodzony przez co może szybko rozładowywać pakiet

6. pakiet może być do utylizacji. Jak już ma kilka lat to i na pewno. Nie warto inwestować w nimh do napędu modeli. Taniej się teraz kupi lipola

7. wyposażyć się w ładowarkę imax b6 albo klona. Naładuje w domu i zagrodzie wszystko co ma akumulator.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.