Skocz do zawartości

Moje "gierki"


czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, różne tamaty tutaj obgadujemy, więc może pokażę swoje małe zmagania z tworzeniem prostych gierek, a właściwie ich efekty. Nie są to jakieś perełki, bo gry proste (ja raczej talentu twórczego nie mam, może kiedyś jakiś fajny pomysł wpadnie) i raczej w ramach nauki pisania kodu. Kiedyś w statusach pokazywałem dwa poprzednie "dzieła" po części będące na zaliczenia, po części zrobione dość mocno ponad wymagania i z dużą przyejemnością :). Może ktoś coś też dłubie i się pogada, a może usłyszę jakieś cenne uwagi, albo ktoś pogra chwilę w Tetrisa :D.

Tutaj moje pierwsze starcie z jakąś grą, a nie aplikacją, miało za zadanie ogarnąć wielowątkowość i komunikację pomiędzy programami (procesami) w moim ulubionym "C", nie wrzucam plików, bo jest to raczej coś niewygodnego, tak do grania jak i odpalania :D. Ale 
wyglądało to tak, maksymalnie 4 graczy, mogli dołączać, wychodzić, były boty i to wszystko nawet działało, łącznie z zasadami - oczywiście pisane od zera :). Łącznie około 2300 linii kodu :).

image.png.55b4a46a7f5de18d0dd48c6b2194c156.png

 

Działanie widać tutaj:

 

Kolejną "grę" już możecie sobie wypróbować, za pierwszym razem istnieje szansa, że nie będzie widać dziur czy przeszkód na drodze, ale po przeładowaniu powinno wszystko działać - przynajmniej na Chrome, Edge i Firefoxie - u mnie :P. Tym razem język za którym nie przepadam, ale znając w miarę C i w nim idzie dość gładko. 

Link do pogrania:

https://cezaryhanczak.github.io/First3DGame/

 

A tak to wygląda:
image.thumb.png.32470f82b9d9cf7fcb9d4835ae64763c.png

 

No i to co skłoniło mnie do napisania posta, czyli najnowsza gra napisana w Javie, która już leży mi tak jak i C :). Jak wcześniej napisane zupełnie od zera, łącznie z wszystkimi pomysłami na obsługę obracania bloków, kolizje czy grawitację itp. Starałem się pisać porządnie, więc można bez większych problemów dodawać nowe bloki nie dopisując praktycznie nowego kodu, bo wszystko się dostosuje - z tego jestem zadowolony :).  Dodatkowo jest troszkę zmian w stosunku do normalnego Tetrisa, jak chociażby działająca grawitacja (starałem się pokazać na filmie), do tego wyniki zapisywane są online i są dźwięki, obraz jest napisany w miarę rezponsywnie więc można grać w oknie jak i na pełnym ekranie - klawiszologia do zmiany jest w grze ;).  To zajęło mi jakieś 2600 linii kodu :).


Można w Jetris'a zagrać pobierając oczywiście za darmo plik .jar stąd - https://cezaryhanczak.itch.io/jetris .

Wystarczy mieć na komputerze Javę, na Windowsie działa dobrze, na Linuxie również chodzi, ale nie chciała się prawidłowo dodać czcionka (tzn. pewnie do końca nie umiem) więc jest jeszcze problem z wyświetlaniem jeśli takowej nie ma w systemie - a pewnie nie ma. 


Krótka prezentacja z gry jest tu:

 

Wiem, forum nie to, ale jest to takie moje inne zainteresowanie, a jak pisałem wyżej, może coś tutaj się rozwinie w temacie i czegoś się nauczę :). A że czuję się tu na forum jak w domu to się dzielę tym co robię :D.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie było jeszcze zanim na świecie byłem :D, zawsze się zastanawiam skąd wtedy braliście/brano wiedzę na takie tematy - bo teraz wpisuję zapytanie i mam gotowy program do tworzenia poziomów czy choćby tutoriale do programowania. Choć jeśli o naukę z internetu to sam teraz widzę, że jest to fajne, ale często ma sporo niedobrych praktyk i nie zawsze uczy pisać czysto, optymalnie i zgodnie ze sztuką, choć oczywiście da się znaleźć i nauczyć tak jak należy - jak ze wszystkim w internecie :).

Tak jeszcze dodam, gdyby ktoś pobrał Jetris'a to dajcie znać gdyby coś nie działało itp.. Fajnie by wiedzieć, bo sam nie jestem w stanie przetestować wszystkiego na wielu komputerach :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem Jetrisa i u mnie jak na razie działa bez zarzutu (Win7 Home Premium 64-bit). Gratuluję umiejętności! Te zawsze się mogą przydać. Ja dla własnych potrzeb korzystam z Visual Basic bo prosty, darmowy i szybki w realizacji pomysłów.

A co do Duke Nukem 3D: jak kupiłem mój pierwszy komputer to w gratisie oprócz Windows 95 była też tam ta gra. Ta radość z ustawiania przerwań w Dosie dla karty dźwiękowej, żeby chodziła w MIDI, powalająca na te czasy grafika... i TEN klimat! Przeszedłem całość bez Godmode! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, e-mir napisał:

Zainstalowałem Jetrisa i u mnie jak na razie działa bez zarzutu (Win7 Home Premium 64-bit). Gratuluję umiejętności! Te zawsze się mogą przydać. Ja dla własnych potrzeb korzystam z Visual Basic bo prosty, darmowy i szybki w realizacji pomysłów.

A co do Duke Nukem 3D: jak kupiłem mój pierwszy komputer to w gratisie oprócz Windows 95 była też tam ta gra. Ta radość z ustawiania przerwań w Dosie dla karty dźwiękowej, żeby chodziła w MIDI, powalająca na te czasy grafika... i TEN klimat! Przeszedłem całość bez Godmode! 

 

Dzięki za informacje, cieszę się :). Dzięki za gratulacje, ale to nic takiego :). Chciałbym, żeby się przydawało - w zawodzie :P, ale i chociażby w modelarstwie jest to przydatna sprawa. 
Przyznam się, że nie lubię języków takich jak Visual Basic (co prawda w nim nie pisałem, ale coś tam zdarzyło się w VBA który się na nim opiera) - lepiej się czuję z klamerkami :P - ale i w Pythonie coś się zdarzy zrobić.

 

48 minut temu, pjk11 napisał:

Do kompilacji uzywasz cmake? Czemu?

Używałem środowiska Clion, on automatycznie tworzy plik CMakeLists i podczas kompilacji w nim, używa CMake domyślnie. Stąd i znalazło się to w takim folderze - bo zapewne o ten film Ci chodzi :).

Do tego przydało się to do łatwego linkowania odpowiednich rzeczy potrzebnych np. do obsługi wątków itp.
A także przydawało się to do innych projektów, do których mieliśmy przygotowane testy jednostkowe i potrzebne było dużo flag (za to, za naszego prowadzącego i cały projekt "Dante" bardzo chwalę sobię tę uczelnię :D - choć ponad połowa osób u nas ma właśnie to do poprawki i ogólnie wszyscy na to narzekają - nieliczny jestem który to lubi :P, a niestety prowadzący już podobno odszedł gdzie indziej - coś mi się wydaję, że trochę przez spotkania z władzami, że niby za trudny przedmiot i to narzekanie :(. A wystrczało tylko siedzieć dziesiątki godzin i pisać dziesiątki programów :D, najfaniejsze było pisanie własnego systemu plików który miał otworzyć wolumin FAT (w moim przypadku 12), własnego alokatora pamięci (dla "wtajemniczonych" - własny malloc, realloc, free), no i tej gry, która już była bardziej "otwarta" i bez testów.). Sorry za rozpisanie się trochę poza temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.