Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Autsajder1983 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 12 Grudnia 2021 Przemek zaprojektował kolejny polski model. PZL 50 "Jastrząb" Więcej o pierwowzorze: https://pl.wikipedia.org/wiki/PZL.50_Jastrząb Model wydrukowany z Impact PLA (bardzo wytrzymały materiał do druku) oraz lekkiego LWPLA. Części dzięki zastosowaniu lwpla ważą 406 gr. Kilka zdjęć z montażu: Po wizycie w lakierni prezentuje się następująco : W obstawie Jastrzębia w skali 1:72 Oraz innych polskich konstrukcji Przemka Trochę danych: Rozpiętość: 86,5 cm Długość: 73 cm Waga z wyposażeniem bez pakietów: 700gr Wyposażenie: - silnik Br4108 600kv - serwa S90Mg - regulator Mystery 40A - odbiornik FrSky v8r7-II 5
japim Opublikowano 12 Grudnia 2021 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Wyszedł super. Dzięki za kolejny świetnie wykonany model. Aż miło patrzeć jak rosną w Twoich rękach. 1
Autsajder1983 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 16 Stycznia 2022 Tak wygląda projektant przed oblotem: Po oblocie, no cóż chyba jeszcze bardziej się uśmiechał Start z ręki bez najmniejszych problemów. Mocy ma aż za dużo Bardzo dobrze reaguje na ster wysokości, nie jest nerwowy i bez problemu można ćwiczyć niskie przeloty. Lotki są odpowiedniej wysokości przez co jest bardzo zwrotny. Ma mniejszą prędkość do lądowania niż np KI61 (zasługa silnika gwiazdowego :)) Zaproponowane zmiany: - Wsporniki steru wysokości, takie jak w oryginale. Dzięki czemu ogon zyska na sztywności. - Lotki mocowane na górnej powierzchni skrzydła. (teraz troche trawy zebrały przy lądowaniu) - Przedłużona półka na pakiety. 3
japim Opublikowano 17 Stycznia 2022 Opublikowano 17 Stycznia 2022 20 godzin temu, Autsajder1983 napisał: Tak wygląda projektant przed oblotem: Po oblocie, no cóż chyba jeszcze bardziej się uśmiechał Start z ręki bez najmniejszych problemów. Mocy ma aż za dużo Bardzo dobrze reaguje na ster wysokości, nie jest nerwowy i bez problemu można ćwiczyć niskie przeloty. Lotki są odpowiedniej wysokości przez co jest bardzo zwrotny. Ma mniejszą prędkość do lądowania niż np KI61 (zasługa silnika gwiazdowego :)) Zaproponowane zmiany: - Wsporniki steru wysokości, takie jak w oryginale. Dzięki czemu ogon zyska na sztywności. - Lotki mocowane na górnej powierzchni skrzydła. (teraz troche trawy zebrały przy lądowaniu) - Przedłużona półka na pakiety. Oj - tak po oblocie uśmiechnięty od ucha do ucha. Na żywo prezentuje się świetnie. Silnik, karabiny - miodzio. Do listy zmian dodam jeszcze: - linie podziału blach na skrzydle + dodatkowe użebrowanie w połowie rozpiętości - poprawić zamkniecie klapki na baterie żeby nie posiłkować się taśmą Filmy są - coś się zmontuje. I jeszcze screen z filmu w locie 2
Jerzy Markiton Opublikowano 19 Stycznia 2022 Opublikowano 19 Stycznia 2022 Ośmielę się wrzucić swoje 3 grosze... Jeśli w szczelinie lotek chcesz mniej trawska, to dałbym zawias na dolnej powierzchni ? I zmniejszyłbym szczelinę pomiędzy lotką i skrzydłem... - tak mi się nasunęło montując Ki-61. Pozdrawiam - Jurek
japim Opublikowano 31 Stycznia 2022 Opublikowano 31 Stycznia 2022 Jest i film: W dniu 19.01.2022 o 23:03, Jerzy Markiton napisał: Ośmielę się wrzucić swoje 3 grosze... Jeśli w szczelinie lotek chcesz mniej trawska, to dałbym zawias na dolnej powierzchni ? I zmniejszyłbym szczelinę pomiędzy lotką i skrzydłem... - tak mi się nasunęło montując Ki-61. Pozdrawiam - Jurek Nie chodzi o szczelinę - ta ma 1mm. Ale o mocowanie serw, które w Jastrzębiu powodują, że dźwignia będąc na samym początku wzniosu ryje trochę w ziemi. W pierwszym P55 dałem serwa na górnej powierzchni i tam pomimo płaskich skrzydeł problemu nie było.
Jerzy Markiton Opublikowano 31 Stycznia 2022 Opublikowano 31 Stycznia 2022 Dzięki Przemku ! Źle skojarzyłem wcześniejszą informację. Można luk na serwa zostawić z dołu i tylko popychacz wyprowadzić na górę ? Przy "Z-ce" lub tak, jak zrobiłem w Tonym można popychacz zaczepić na 1-szym otworze serwa od osi i długość dźwigni na lotce dopasować do maks. wychyleń. Mam wrażenie, że długość dźwigni uległaby znacznemu skróceniu. Gdyby oś otworu dźwigni przesunąć o 2-3mm w kierunku spływu względem osi zawiasu to dostanie się jeszcze trochę prawidłowego, mechanicznego dyferencjału ? Ale co tam będę uczył wróbla ćwierkać ? Pozdrawiam - Jurek
japim Opublikowano 6 Lutego 2022 Opublikowano 6 Lutego 2022 Poprawki wprowadzone (tylko serw nie przerzuciłem) - tak więc pliki dostępne dla chętnych albo na Cults3d 1
japim Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 Więcej jastrzębi się buduje na świecie. I walczy tez - tu po tym jak stracił ogon w kolizji 1
Hammer72 Opublikowano 25 Lipca 2023 Opublikowano 25 Lipca 2023 To jeszcze powtórzony pomiar prędkości, czyli ile idzie na maxa :). 3
Rekomendowane odpowiedzi