Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Autsajder1983 Opublikowano 12 Grudnia 2021 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Przemek zaprojektował kolejny polski model. PZL 50 "Jastrząb" Więcej o pierwowzorze: https://pl.wikipedia.org/wiki/PZL.50_Jastrząb Model wydrukowany z Impact PLA (bardzo wytrzymały materiał do druku) oraz lekkiego LWPLA. Części dzięki zastosowaniu lwpla ważą 406 gr. Kilka zdjęć z montażu: Po wizycie w lakierni prezentuje się następująco : W obstawie Jastrzębia w skali 1:72 Oraz innych polskich konstrukcji Przemka Trochę danych: Rozpiętość: 86,5 cm Długość: 73 cm Waga z wyposażeniem bez pakietów: 700gr Wyposażenie: - silnik Br4108 600kv - serwa S90Mg - regulator Mystery 40A - odbiornik FrSky v8r7-II 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 12 Grudnia 2021 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2021 Wyszedł super. Dzięki za kolejny świetnie wykonany model. Aż miło patrzeć jak rosną w Twoich rękach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Autsajder1983 Opublikowano 16 Stycznia 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2022 Tak wygląda projektant przed oblotem: Po oblocie, no cóż chyba jeszcze bardziej się uśmiechał Start z ręki bez najmniejszych problemów. Mocy ma aż za dużo Bardzo dobrze reaguje na ster wysokości, nie jest nerwowy i bez problemu można ćwiczyć niskie przeloty. Lotki są odpowiedniej wysokości przez co jest bardzo zwrotny. Ma mniejszą prędkość do lądowania niż np KI61 (zasługa silnika gwiazdowego :)) Zaproponowane zmiany: - Wsporniki steru wysokości, takie jak w oryginale. Dzięki czemu ogon zyska na sztywności. - Lotki mocowane na górnej powierzchni skrzydła. (teraz troche trawy zebrały przy lądowaniu) - Przedłużona półka na pakiety. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 17 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2022 20 godzin temu, Autsajder1983 napisał: Tak wygląda projektant przed oblotem: Po oblocie, no cóż chyba jeszcze bardziej się uśmiechał Start z ręki bez najmniejszych problemów. Mocy ma aż za dużo Bardzo dobrze reaguje na ster wysokości, nie jest nerwowy i bez problemu można ćwiczyć niskie przeloty. Lotki są odpowiedniej wysokości przez co jest bardzo zwrotny. Ma mniejszą prędkość do lądowania niż np KI61 (zasługa silnika gwiazdowego :)) Zaproponowane zmiany: - Wsporniki steru wysokości, takie jak w oryginale. Dzięki czemu ogon zyska na sztywności. - Lotki mocowane na górnej powierzchni skrzydła. (teraz troche trawy zebrały przy lądowaniu) - Przedłużona półka na pakiety. Oj - tak po oblocie uśmiechnięty od ucha do ucha. Na żywo prezentuje się świetnie. Silnik, karabiny - miodzio. Do listy zmian dodam jeszcze: - linie podziału blach na skrzydle + dodatkowe użebrowanie w połowie rozpiętości - poprawić zamkniecie klapki na baterie żeby nie posiłkować się taśmą Filmy są - coś się zmontuje. I jeszcze screen z filmu w locie 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 19 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2022 Ośmielę się wrzucić swoje 3 grosze... Jeśli w szczelinie lotek chcesz mniej trawska, to dałbym zawias na dolnej powierzchni ? I zmniejszyłbym szczelinę pomiędzy lotką i skrzydłem... - tak mi się nasunęło montując Ki-61. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 Jest i film: W dniu 19.01.2022 o 23:03, Jerzy Markiton napisał: Ośmielę się wrzucić swoje 3 grosze... Jeśli w szczelinie lotek chcesz mniej trawska, to dałbym zawias na dolnej powierzchni ? I zmniejszyłbym szczelinę pomiędzy lotką i skrzydłem... - tak mi się nasunęło montując Ki-61. Pozdrawiam - Jurek Nie chodzi o szczelinę - ta ma 1mm. Ale o mocowanie serw, które w Jastrzębiu powodują, że dźwignia będąc na samym początku wzniosu ryje trochę w ziemi. W pierwszym P55 dałem serwa na górnej powierzchni i tam pomimo płaskich skrzydeł problemu nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 31 Stycznia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2022 Dzięki Przemku ! Źle skojarzyłem wcześniejszą informację. Można luk na serwa zostawić z dołu i tylko popychacz wyprowadzić na górę ? Przy "Z-ce" lub tak, jak zrobiłem w Tonym można popychacz zaczepić na 1-szym otworze serwa od osi i długość dźwigni na lotce dopasować do maks. wychyleń. Mam wrażenie, że długość dźwigni uległaby znacznemu skróceniu. Gdyby oś otworu dźwigni przesunąć o 2-3mm w kierunku spływu względem osi zawiasu to dostanie się jeszcze trochę prawidłowego, mechanicznego dyferencjału ? Ale co tam będę uczył wróbla ćwierkać ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 6 Lutego 2022 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2022 Poprawki wprowadzone (tylko serw nie przerzuciłem) - tak więc pliki dostępne dla chętnych albo na Cults3d 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Maja 2022 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2022 Więcej jastrzębi się buduje na świecie. I walczy tez - tu po tym jak stracił ogon w kolizji 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 26 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2023 Taki oto filmik z Jastrzebiem: 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hammer72 Opublikowano 25 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2023 To jeszcze powtórzony pomiar prędkości, czyli ile idzie na maxa :). 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi