Skocz do zawartości

PZL-50 "Jastrząb" w skali 1/12 drukowany


Autsajder1983

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Tak wygląda projektant przed oblotem:

 

DSC03441.thumb.JPG.e4e404e2426a24dd295d0e220563c096.JPG

 

Po oblocie, no cóż chyba jeszcze bardziej się uśmiechał :)

 

Start z ręki bez najmniejszych problemów.

Mocy ma aż za dużo :)

Bardzo dobrze reaguje na ster wysokości, nie jest nerwowy i bez problemu można ćwiczyć niskie przeloty.

Lotki są odpowiedniej wysokości przez co jest bardzo zwrotny.

Ma mniejszą prędkość do lądowania niż np KI61 (zasługa silnika gwiazdowego :))

Zaproponowane zmiany:

- Wsporniki steru wysokości, takie jak w oryginale. Dzięki czemu ogon zyska na sztywności.

- Lotki mocowane na górnej powierzchni skrzydła. (teraz troche trawy zebrały przy lądowaniu)

- Przedłużona półka na pakiety.

 

IMG_20220116_144941.thumb.jpg.8021bcfeb266943b54e0ad4231c7582d.jpg

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Autsajder1983 napisał:

Tak wygląda projektant przed oblotem:

 

Po oblocie, no cóż chyba jeszcze bardziej się uśmiechał :)

 

Start z ręki bez najmniejszych problemów.

Mocy ma aż za dużo :)

Bardzo dobrze reaguje na ster wysokości, nie jest nerwowy i bez problemu można ćwiczyć niskie przeloty.

Lotki są odpowiedniej wysokości przez co jest bardzo zwrotny.

Ma mniejszą prędkość do lądowania niż np KI61 (zasługa silnika gwiazdowego :))

Zaproponowane zmiany:

- Wsporniki steru wysokości, takie jak w oryginale. Dzięki czemu ogon zyska na sztywności.

- Lotki mocowane na górnej powierzchni skrzydła. (teraz troche trawy zebrały przy lądowaniu)

- Przedłużona półka na pakiety.

 

Oj - tak po oblocie uśmiechnięty od ucha do ucha.

Na żywo prezentuje się świetnie. Silnik, karabiny - miodzio.

 

Do listy zmian dodam jeszcze: 

- linie podziału blach na skrzydle + dodatkowe użebrowanie w połowie rozpiętości

- poprawić zamkniecie klapki na baterie żeby nie posiłkować się taśmą :D 

 

Filmy są - coś się zmontuje.

20220116_111631.jpg

20220116_111354.jpg

I jeszcze screen z filmu w locie

 

Screenshot_20220117-140806_Gallery.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest i film:

 

W dniu 19.01.2022 o 23:03, Jerzy Markiton napisał:

Ośmielę się wrzucić swoje 3 grosze... Jeśli w szczelinie lotek chcesz mniej trawska, to dałbym zawias na dolnej powierzchni ? I zmniejszyłbym szczelinę pomiędzy lotką i skrzydłem...  - tak mi się nasunęło montując Ki-61.

Pozdrawiam - Jurek

 

Nie chodzi o szczelinę - ta ma 1mm.

Ale o mocowanie serw, które w Jastrzębiu powodują, że dźwignia będąc na samym początku wzniosu ryje trochę w ziemi.

W pierwszym P55 dałem serwa na górnej powierzchni i tam pomimo płaskich skrzydeł problemu nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemku !

Źle skojarzyłem  wcześniejszą informację.  Można luk na serwa zostawić z dołu i tylko popychacz wyprowadzić na górę ? Przy "Z-ce" lub tak, jak zrobiłem w Tonym można popychacz zaczepić na 1-szym otworze serwa od osi i długość dźwigni na lotce dopasować do maks. wychyleń. Mam wrażenie, że długość dźwigni uległaby znacznemu skróceniu. Gdyby oś otworu dźwigni przesunąć o 2-3mm w kierunku spływu względem osi zawiasu to dostanie się jeszcze trochę prawidłowego, mechanicznego dyferencjału ? Ale co tam będę uczył wróbla ćwierkać ?

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 rok później...
  • 5 tygodni później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.