cudi Opublikowano 12 Marca 2022 Opublikowano 12 Marca 2022 Hejo Po dwóch przelatanych sezonach, nabrałem ochoty na "przezbrojenie" z depronów obijanych taśmą "na odwal" na raczej coś w stylu warbird obijanych papierem + wikol/woda. Pierwsze testy samej techniki bardzo mnie zachęciły gdyż materiał jest tani i daje naprawdę dobre wyniki. Mam jedynie mały problem - odkąd wróciłem do rc to niezależnie od techniki budowy modele zawsze wychodzą ciężkie na ogon. Nawet magnum (ot kawał płyty xps ażurowany na całym ogonie) też wymagał dociążenia na dziobie ? Co robię źle czy zwyczajnie silniki w tych czasach (nawet tanie chińczyki) są tak lekkie że nie dają rady wystarczająco obciążyć dziób??????? Dlaczego wspominam o papierze? W technice taśma pakowa łatwo coś przerobić, zakleić i olać temat, w papierze już tak łatwo (szybko) nie będzie
robertus Opublikowano 12 Marca 2022 Opublikowano 12 Marca 2022 Najcięższy element to pakiet zwykle nim się operuje.
cudi Opublikowano 12 Marca 2022 Autor Opublikowano 12 Marca 2022 Nic nie dawało nawet przyklejenie go tuż pod silnikiem (tak na próbę) - przód dalej wymagał ok. 50g ołowiu... Dla jasności sama maszyna to mniej więcej 250-300g netto, pod 500g gotowy do lotu.
qbapfmrc Opublikowano 13 Marca 2022 Opublikowano 13 Marca 2022 Cos jest ewidentnie nie tak. Wrzuc może jakieś fotki z przodu z tyl. Zwykle pakietem da sie wywazyc tak lekki samolot tak jak pisał Robertus. Ewentualnie można dac kilka gram olowiu. 50 gr to zdecydowanie za dużo.
cudi Opublikowano 13 Marca 2022 Autor Opublikowano 13 Marca 2022 Niestety, zezłomowałem tego samego dnia - oglądać nie było co Zostały mi 2 z budowy: Na drugim zdjęciu widać gdzie był przedział na li-pole, mieścił się tam też regulator. Generalnie pchałem za silnik wszystko do tego stopnia że na środku ciężkości zostało tylko 1 serwo 9g + odbiornik... natomiast na ogonie tyle co płyta xps, taśma i bowden ze snapami (wszystko plastikowe).
RobRoy Opublikowano 17 Marca 2022 Opublikowano 17 Marca 2022 Może zmień klej - gram na ogonie , to kilka gramów za silnikiem? Czy obklejasz taśmą podwójnie - widać jakąś kratkę?
cudi Opublikowano 19 Marca 2022 Autor Opublikowano 19 Marca 2022 W dniu 17.03.2022 o 21:13, RobRoy napisał: Może zmień klej - gram na ogonie , to kilka gramów za silnikiem? Czy obklejasz taśmą podwójnie - widać jakąś kratkę? Niestety, ani jedno ani drugie nie ma nic do rzeczy - jak wspomniałem kadłub poszedł na śmieci i zrobiłem nowy używając innej techniki (styro + cięcie drutem) wynik identyczny, znosi mocno na tył. W tym przypadku wychodzi że prawdopodobnie model przewidziany był pod spalinę, a że używam mocno lekkich silników (chińczyki) to i dziób jest niedociążony
cudi Opublikowano 22 Marca 2022 Autor Opublikowano 22 Marca 2022 36 minut temu, mr.jaro napisał: To oznacza ni mniej ni wiecej, ze cos robisz niewlasciwie i ze sporym prawdopodobienstwem budujesz zbyt ciezko. Poza tym napedy elektryczne generalnie nie musza byc lzejsze od spalinowych o porownywalnej "wielkosci" i zwykle nie sa. A to dlatego, ze na mase napedu elektrycznego sklada sie nie tylko ciezar samego silnika, lecz takze przynaleznego regulatora oraz stosunkowo ciezkiego pakietu. Niezaleznie od powyzszego koledzy starali sie udzielic Tobie sensownych rad, gdzie nalezaloby szukac przyczyny niewlasciwego rozlozenia poszczegolnych mas w modelu. Wypadaloby za to podziekowac, ale zamiast tego ponizszym wpisem: dajesz do zrozumienia, ze uwazasz iz wiesz lepiej od kolegow. W takim razie dlaczego w ogole pytasz? Racja, już nie będę Przecież na gołym kadłubie, sklejonym dwustronną taśmą też prawdopodobnie przeważają litry kleju i 10 kg taśmy... A jeżeli 39g (oczywiście netto, przed oklejeniem) to stanowczo za ciężki kadłub przy rozpiętości 1200mm, to sorry ale nie potrafię lżej... Całość sprzętu mieści się w 150g (łącznie z pakietem), natomiast modele nigdy nie wychodziły powyżej 550-600g (używam raczej tej samej konfiguracji). Więc doczytaj dokładnie temat, bo o kadłubie netto była już mowa wcześniej (więc o zgrozo to ani klej, ani taśma ?). A jeżeli to nie to, to co mam napisać? Że tak?
cudi Opublikowano 22 Marca 2022 Autor Opublikowano 22 Marca 2022 Jak uważasz.... Nie chce mi się wykłócać, mam lepsze rzeczy do roboty Ale czuj się fajny
dimmus Opublikowano 22 Marca 2022 Opublikowano 22 Marca 2022 Coś mi w ogóle w tych informacjach nie pasuje. Po pierwsze to waga jaką podajesz. Przy rozpiętości 1.2m 550-600, to lepszy wynik niż sylwetkowy od RcFactory. Jak faktycznie zapakowałeś regulator i pakiet z przodu modelu, to raczej nie ma bata żeby nie był za ciężki na przód, chyba że wkładasz jakieś ciężkie serwa na ogon. Może w złym miejscu mierzysz środek ciężkości.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
cudi Opublikowano 22 Marca 2022 Autor Opublikowano 22 Marca 2022 3 godziny temu, dimmus napisał: Coś mi w ogóle w tych informacjach nie pasuje. Po pierwsze to waga jaką podajesz. Przy rozpiętości 1.2m 550-600, to lepszy wynik niż sylwetkowy od RcFactory. Jak faktycznie zapakowałeś regulator i pakiet z przodu modelu, to raczej nie ma bata żeby nie był za ciężki na przód, chyba że wkładasz jakieś ciężkie serwa na ogon. Może w złym miejscu mierzysz środek ciężkości. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Może faktycznie za dużo na dziób sprawdzam (tak pod 5cm). Zastanawiam się czy to też nie kwestia pchania serwa ogona do sekcji zaraz za oszkleniem ? Trzeba by pokombinować bardziej na środek ciężkości. Niby 9g a tu jednak...
Rekomendowane odpowiedzi