Skocz do zawartości

Walka z ogonami :/


cudi

Rekomendowane odpowiedzi

Hejo :) Po dwóch przelatanych sezonach, nabrałem ochoty na "przezbrojenie" z depronów obijanych taśmą "na odwal" na raczej coś w stylu warbird obijanych papierem + wikol/woda. Pierwsze testy samej techniki bardzo mnie zachęciły gdyż materiał jest tani i daje naprawdę dobre wyniki. Mam jedynie mały problem - odkąd wróciłem do rc to niezależnie od techniki budowy modele zawsze wychodzą ciężkie na ogon. Nawet magnum (ot kawał płyty xps ażurowany na całym ogonie) też wymagał dociążenia na dziobie ? Co robię źle czy zwyczajnie silniki w tych czasach (nawet tanie chińczyki) są tak lekkie że nie dają rady wystarczająco obciążyć dziób??????? Dlaczego wspominam o papierze? W technice taśma pakowa łatwo coś przerobić, zakleić i olać temat, w papierze już tak łatwo (szybko) nie będzie :P   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie dawało nawet przyklejenie go tuż pod silnikiem (tak na próbę) - przód dalej wymagał ok. 50g ołowiu... Dla jasności sama maszyna to mniej więcej 250-300g netto, pod 500g gotowy do lotu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, zezłomowałem tego samego dnia - oglądać nie było co :D Zostały mi 2 z budowy:
Brak opisu.

Brak opisu.

Na drugim zdjęciu widać gdzie był przedział na li-pole, mieścił się tam też regulator. Generalnie pchałem za silnik wszystko do tego stopnia że na środku ciężkości zostało tylko 1 serwo 9g + odbiornik... natomiast na ogonie tyle co płyta xps, taśma i bowden ze snapami (wszystko plastikowe).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.03.2022 o 21:13, RobRoy napisał:

Może zmień klej - gram na ogonie , to kilka gramów za silnikiem? Czy obklejasz taśmą podwójnie - widać jakąś kratkę?

Niestety, ani jedno ani drugie nie ma nic do rzeczy - jak wspomniałem kadłub poszedł na śmieci i zrobiłem nowy używając innej techniki (styro + cięcie drutem) wynik identyczny, znosi mocno na tył. W tym przypadku wychodzi że prawdopodobnie model przewidziany był pod spalinę, a że używam mocno lekkich silników (chińczyki) to i dziób jest niedociążony :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, mr.jaro napisał:

To oznacza ni mniej ni wiecej, ze cos robisz niewlasciwie i ze sporym prawdopodobienstwem budujesz zbyt ciezko. Poza tym napedy elektryczne generalnie nie musza byc lzejsze od spalinowych o porownywalnej "wielkosci" i zwykle nie sa. A to dlatego, ze na mase napedu elektrycznego sklada sie nie tylko ciezar samego silnika, lecz takze przynaleznego regulatora oraz stosunkowo ciezkiego pakietu.

 

Niezaleznie od powyzszego koledzy starali sie udzielic Tobie sensownych rad, gdzie nalezaloby szukac przyczyny niewlasciwego rozlozenia poszczegolnych mas w modelu. Wypadaloby za to podziekowac, ale zamiast tego ponizszym wpisem:

dajesz do zrozumienia, ze uwazasz iz wiesz lepiej od kolegow. W takim razie dlaczego w ogole pytasz?

Racja, już nie będę :) Przecież na gołym kadłubie, sklejonym dwustronną taśmą też prawdopodobnie przeważają litry kleju i 10 kg taśmy... A jeżeli 39g (oczywiście netto, przed oklejeniem) to stanowczo za ciężki kadłub przy rozpiętości 1200mm, to sorry ale nie potrafię lżej... Całość sprzętu mieści się w 150g (łącznie z pakietem), natomiast modele nigdy nie wychodziły powyżej 550-600g (używam raczej tej samej konfiguracji). Więc doczytaj dokładnie temat, bo o kadłubie netto była już mowa wcześniej (więc o zgrozo to ani klej, ani taśma ?). A jeżeli to nie to, to co mam napisać? Że tak? :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi w ogóle w tych informacjach nie pasuje. Po pierwsze to waga jaką podajesz. Przy rozpiętości 1.2m 550-600, to lepszy wynik niż sylwetkowy od RcFactory. Jak faktycznie zapakowałeś regulator i pakiet z przodu modelu, to raczej nie ma bata żeby nie był za ciężki na przód, chyba że wkładasz jakieś ciężkie serwa na ogon. Może w złym miejscu mierzysz środek ciężkości.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dimmus napisał:

Coś mi w ogóle w tych informacjach nie pasuje. Po pierwsze to waga jaką podajesz. Przy rozpiętości 1.2m 550-600, to lepszy wynik niż sylwetkowy od RcFactory. Jak faktycznie zapakowałeś regulator i pakiet z przodu modelu, to raczej nie ma bata żeby nie był za ciężki na przód, chyba że wkładasz jakieś ciężkie serwa na ogon. Może w złym miejscu mierzysz środek ciężkości.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Może faktycznie za dużo na dziób sprawdzam (tak pod 5cm). Zastanawiam się czy to też nie kwestia pchania serwa ogona do sekcji zaraz za oszkleniem ? Trzeba by pokombinować bardziej na środek ciężkości. Niby 9g a tu jednak...   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.