radek872 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam jaka jest róznica miedzi tymi silnikami http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca5-p-2088.html wiem że jeden jest 4 zwojowy drugi 5 bo to bez problemu wyczytałem z instrukcji, ale chodzi mi o to jak to się ma do osągów zastosowanych cel itp ??
cobra Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 No przede wszystkim ten pierwszy ma kv=840 1/V, a ten drugi ma kv=680 1/V. Wynika z tego, że aby oddać taka samą moc, drugi silnik musi kręcić większym śmigłem, lub musi dostać wyższe napięcie zasilania.
radek872 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Opublikowano 15 Lutego 2009 Czyli z pierwszego silnika na 4 celach bedzie większy ciąg a do drugiego musiałbym dac wieksze smigło i pobór prądu wzrosnie tak ? lub jedną cele wiecej ? Zalezy mi na tym zeby jak najwiecej ciagu statycznego uzyskac na pakiecie 4S
Tomek Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html na śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A . Lub 11x7 3-łopatowe o 100 g mniejszy ciąg .
radek872 Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Opublikowano 16 Lutego 2009 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.htmlna śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A . Lub 11x7 3-łopatowe o 100 g mniejszy ciąg . To dlaczego podane jest w specyfikacji ze smigła do 15x8 i prad max 40A ?? Jezeli on na 12x6 bierze 46A to jest prądożerca niesamowity
leszek-bart Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 W specyfikacji podają , że największe śmigło to 15/8 i że najlepiej obciążać do 40 A . Nic więcej . Nie podają , że przy śmigle 15/8 bierze 40 A . Na zasadzie kup i zobacz do czego się nadaje . Jest jeszcze specyfikacja silników Dualsky , w której podano , że 4260/4 zasilany powinien byc 4 S a 4260/5 zasilany 5 S . Oczywiście wybierając silnik zasilany 5 S będziesz miał ten sam ciąg przy mniejszym poborze prądu . Oczywiście inny będzie rozmiar śmigła dla 4S i 5S . Jak to w życiu dane producenta swoje a praktyka pokazuje swoje . Tomek ma 2 takie silniki w swoim Mitchelu B-25 to wie co pisze .
TomekBZ Opublikowano 17 Lutego 2009 Opublikowano 17 Lutego 2009 Zanim zaczniesz robić zakupy, czemu nie skorzystać z bezpłatnego programu Dualsky_Calc, który jest na stronie Nastika ?. Twoje silniki są oczywiście w bazie tego programu, więc eksperymentować "wirtualnie" można do woli i z pakietami i ze śmigłami.
Tomek Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Bo program jest wysoce optymistyczny ? :mrgreen: Radek, bo przy pakiecie 4 cele nie ma za wiele napięcia, to się musi amperkami podpierać. Po za tym u mnie są długie przewody więc może osiągniesz lepszy wynik na przewodach np 15cm zamiast 75cm. (4mm przekroju.)
TomekBZ Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.htmlna śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A . Hmmm, według tego programiku (Dualsky-Calc) dla XM-4260CA-4, z pakietem 4S i śmigłem GWS 12x6 mamy statycznie 3,01 kG ciągu przy 49,0 A (15 st.C i 250 m n.p.m.). Chyba zatem nie jest aż tak źle ?
radek872 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 W moim modelu smigło 12 cali nie wchodzi w gre jest to model z dużym ryjem su 29 wiec 12 cali nie wiele bedzie z maski wystawac.Potrzebuje silnik zasilany pakietem 4S z smigłem 14x7 15x6 który da ciąg w granicach 3-3.5kg i nie łyknie wiecej jak 50A.Nigdzie nie znalazłem informacji jaki ciag mozna uzyskac na tym silniku z smigłem 14x7 lub 13x6.Dualsky chce żebym był królikiem doswiadczalnym :roll: http://perfecthobby.com/detale.html?id=1008 Znalazłem cos takiego ew 5S bede musiał kupic chociaz za wszelką cene chce walczyc z waga i dac aku 4S Ostatnia opcja mi sie podoba 14x7 smigło 43A ciag 3600g jesli to prawda bo patrzac na to ze podali 18x8 smigło to hmmm PS z 4S jest mozliwa waga modelu do lotu 2250g przy 1.55m rozpietosci skrzydeł
leszek-bart Opublikowano 20 Lutego 2009 Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam . Silnika o 520 obrotach /V nie da się w sensowny sposób wykorzystać na pakiecie 4S , potrzeba pakietu 5S . Szukaj dalej .
radek872 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Chyba zdecyduję sie na tego dualskiego 4260-4 i kupie pakiet 4S 3700 tak jak mi radziłes mysle, że mocy nie braknie i z 7min polatam
leszek-bart Opublikowano 21 Lutego 2009 Opublikowano 21 Lutego 2009 Do tego śmigło 13/4 i powinno byc tak jak trzeba .
radek872 Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Opublikowano 21 Lutego 2009 Nie będzie zle sporo zbije na wadze na 1 celi już mam oszczędności 100g do tego zbije na serwach w lotkach dam HS 225 lub te nowe HD i kolejne 60g.Z konieczności wyrzucam nakrętki kłowe z podwozia 3 sztuki wraz z metalowymi srubami M2 i daje w drewno sruby plastikowe M5 jako bezpieczniki żeby nie wyrwać klocka.Kolejne cięcie na podwoziu w zestawie dali rurę węglową, a podwozie ciężkie aluminiowe więc wukorzystam je jako szablon do zrobienia nowego, i tak grosz do grosza i nazbieram grubo ponad 200g co prowadzi do tego że nie muszę używac dużo mocy z silnika czyli właściwości lotne na + zużycie prądu spada
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.