radek872 Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Witam jaka jest róznica miedzi tymi silnikami http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca5-p-2088.html wiem że jeden jest 4 zwojowy drugi 5 bo to bez problemu wyczytałem z instrukcji, ale chodzi mi o to jak to się ma do osągów zastosowanych cel itp ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 No przede wszystkim ten pierwszy ma kv=840 1/V, a ten drugi ma kv=680 1/V. Wynika z tego, że aby oddać taka samą moc, drugi silnik musi kręcić większym śmigłem, lub musi dostać wyższe napięcie zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 Czyli z pierwszego silnika na 4 celach bedzie większy ciąg a do drugiego musiałbym dac wieksze smigło i pobór prądu wzrosnie tak ? lub jedną cele wiecej ? Zalezy mi na tym zeby jak najwiecej ciagu statycznego uzyskac na pakiecie 4S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2009 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html na śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A . Lub 11x7 3-łopatowe o 100 g mniejszy ciąg . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.htmlna śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A . Lub 11x7 3-łopatowe o 100 g mniejszy ciąg . To dlaczego podane jest w specyfikacji ze smigła do 15x8 i prad max 40A ?? Jezeli on na 12x6 bierze 46A to jest prądożerca niesamowity Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 W specyfikacji podają , że największe śmigło to 15/8 i że najlepiej obciążać do 40 A . Nic więcej . Nie podają , że przy śmigle 15/8 bierze 40 A . Na zasadzie kup i zobacz do czego się nadaje . Jest jeszcze specyfikacja silników Dualsky , w której podano , że 4260/4 zasilany powinien byc 4 S a 4260/5 zasilany 5 S . Oczywiście wybierając silnik zasilany 5 S będziesz miał ten sam ciąg przy mniejszym poborze prądu . Oczywiście inny będzie rozmiar śmigła dla 4S i 5S . Jak to w życiu dane producenta swoje a praktyka pokazuje swoje . Tomek ma 2 takie silniki w swoim Mitchelu B-25 to wie co pisze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekBZ Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Zanim zaczniesz robić zakupy, czemu nie skorzystać z bezpłatnego programu Dualsky_Calc, który jest na stronie Nastika ?. Twoje silniki są oczywiście w bazie tego programu, więc eksperymentować "wirtualnie" można do woli i z pakietami i ze śmigłami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Bo program jest wysoce optymistyczny ? :mrgreen: Radek, bo przy pakiecie 4 cele nie ma za wiele napięcia, to się musi amperkami podpierać. Po za tym u mnie są długie przewody więc może osiągniesz lepszy wynik na przewodach np 15cm zamiast 75cm. (4mm przekroju.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekBZ Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.htmlna śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A . Hmmm, według tego programiku (Dualsky-Calc) dla XM-4260CA-4, z pakietem 4S i śmigłem GWS 12x6 mamy statycznie 3,01 kG ciągu przy 49,0 A (15 st.C i 250 m n.p.m.). Chyba zatem nie jest aż tak źle ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 W moim modelu smigło 12 cali nie wchodzi w gre jest to model z dużym ryjem su 29 wiec 12 cali nie wiele bedzie z maski wystawac.Potrzebuje silnik zasilany pakietem 4S z smigłem 14x7 15x6 który da ciąg w granicach 3-3.5kg i nie łyknie wiecej jak 50A.Nigdzie nie znalazłem informacji jaki ciag mozna uzyskac na tym silniku z smigłem 14x7 lub 13x6.Dualsky chce żebym był królikiem doswiadczalnym :roll: http://perfecthobby.com/detale.html?id=1008 Znalazłem cos takiego ew 5S bede musiał kupic chociaz za wszelką cene chce walczyc z waga i dac aku 4S Ostatnia opcja mi sie podoba 14x7 smigło 43A ciag 3600g jesli to prawda bo patrzac na to ze podali 18x8 smigło to hmmm PS z 4S jest mozliwa waga modelu do lotu 2250g przy 1.55m rozpietosci skrzydeł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Witam . Silnika o 520 obrotach /V nie da się w sensowny sposób wykorzystać na pakiecie 4S , potrzeba pakietu 5S . Szukaj dalej . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Chyba zdecyduję sie na tego dualskiego 4260-4 i kupie pakiet 4S 3700 tak jak mi radziłes mysle, że mocy nie braknie i z 7min polatam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Do tego śmigło 13/4 i powinno byc tak jak trzeba . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Nie będzie zle sporo zbije na wadze na 1 celi już mam oszczędności 100g do tego zbije na serwach w lotkach dam HS 225 lub te nowe HD i kolejne 60g.Z konieczności wyrzucam nakrętki kłowe z podwozia 3 sztuki wraz z metalowymi srubami M2 i daje w drewno sruby plastikowe M5 jako bezpieczniki żeby nie wyrwać klocka.Kolejne cięcie na podwoziu w zestawie dali rurę węglową, a podwozie ciężkie aluminiowe więc wukorzystam je jako szablon do zrobienia nowego, i tak grosz do grosza i nazbieram grubo ponad 200g co prowadzi do tego że nie muszę używac dużo mocy z silnika czyli właściwości lotne na + zużycie prądu spada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.