Skocz do zawartości

Różnica między silnikami prosze o pomoc


radek872

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jaka jest róznica miedzi tymi silnikami http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca5-p-2088.html wiem że jeden jest 4 zwojowy drugi 5 bo to bez problemu wyczytałem z instrukcji, ale chodzi mi o to jak to się ma do osągów zastosowanych cel itp ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html

na śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A .

Lub 11x7 3-łopatowe o 100 g mniejszy ciąg .

 

To dlaczego podane jest w specyfikacji ze smigła do 15x8 i prad max 40A ??

 

Jezeli on na 12x6 bierze 46A to jest prądożerca niesamowity

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W specyfikacji podają , że największe śmigło to 15/8 i że najlepiej obciążać do 40 A . Nic więcej . Nie podają , że przy śmigle 15/8 bierze 40 A . Na zasadzie kup i zobacz do czego się nadaje . Jest jeszcze specyfikacja silników Dualsky , w której podano , że 4260/4 zasilany powinien byc 4 S a 4260/5 zasilany 5 S . Oczywiście wybierając silnik zasilany 5 S będziesz miał ten sam ciąg przy mniejszym poborze prądu . Oczywiście inny będzie rozmiar śmigła dla 4S i 5S . Jak to w życiu dane producenta swoje a praktyka pokazuje swoje . Tomek ma 2 takie silniki w swoim Mitchelu B-25 to wie co pisze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz robić zakupy, czemu nie skorzystać z bezpłatnego programu Dualsky_Calc, który jest na stronie Nastika ?. Twoje silniki są oczywiście w bazie tego programu, więc eksperymentować "wirtualnie" można do woli i z pakietami i ze śmigłami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo program jest wysoce optymistyczny ? :mrgreen:

 

Radek,

bo przy pakiecie 4 cele nie ma za wiele napięcia, to się musi amperkami podpierać.

Po za tym u mnie są długie przewody więc może osiągniesz lepszy wynik na przewodach np 15cm zamiast 75cm. (4mm przekroju.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html

na śmigle 12x6 osiąga ok. 2,8 kg ciągu przy ok 46 A .

 

Hmmm, według tego programiku (Dualsky-Calc) dla XM-4260CA-4, z pakietem 4S i śmigłem GWS 12x6 mamy statycznie 3,01 kG ciągu przy 49,0 A (15 st.C i 250 m n.p.m.). Chyba zatem nie jest aż tak źle ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim modelu smigło 12 cali nie wchodzi w gre jest to model z dużym ryjem su 29 wiec 12 cali nie wiele bedzie z maski wystawac.Potrzebuje silnik zasilany pakietem 4S z smigłem 14x7 15x6 który da ciąg w granicach 3-3.5kg i nie łyknie wiecej jak 50A.Nigdzie nie znalazłem informacji jaki ciag mozna uzyskac na tym silniku z smigłem 14x7 lub 13x6.Dualsky chce żebym był królikiem doswiadczalnym :roll:

 

http://perfecthobby.com/detale.html?id=1008 Znalazłem cos takiego ew 5S bede musiał kupic chociaz za wszelką cene chce walczyc z waga i dac aku 4S

 

53084110cg6.th.jpg

 

Ostatnia opcja mi sie podoba 14x7 smigło 43A ciag 3600g jesli to prawda bo patrzac na to ze podali 18x8 smigło to hmmm :(

 

PS z 4S jest mozliwa waga modelu do lotu 2250g przy 1.55m rozpietosci skrzydeł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie zle sporo zbije na wadze na 1 celi już mam oszczędności 100g do tego zbije na serwach w lotkach dam HS 225 lub te nowe HD i kolejne 60g.Z konieczności wyrzucam nakrętki kłowe z podwozia 3 sztuki wraz z metalowymi srubami M2 i daje w drewno sruby plastikowe M5 jako bezpieczniki żeby nie wyrwać klocka.Kolejne cięcie na podwoziu w zestawie dali rurę węglową, a podwozie ciężkie aluminiowe więc wukorzystam je jako szablon do zrobienia nowego, i tak grosz do grosza i nazbieram grubo ponad 200g co prowadzi do tego że nie muszę używac dużo mocy z silnika czyli właściwości lotne na + zużycie prądu spada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.