Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej, wczoraj miałem swój pierwszy oblot tego modelu. Jak to bywa, nie obeszło się bez kraks. Rozerwały się styropianowe łączniki z kadłubem. Skleiłem je tak jak na zdjęciu klejem CA, jedno zerwanie średnim, inne mocnym (chciałem poznać różnice). Prysnąłem też przyspieszaczem, rozległ się dźwięk, zapach i dym, więc coś tam się zadziało.

image.thumb.png.7e9867fb4102fdc5411ccdd55d040a59.png

Teraz pytania:

1) będzie cokolwiek warte takie sklejenie? Wiadomo, łączenie bedzie słabsze niż oryginał ale cokolwiek zostało z tego uratowane?

2) da się ten element jakoś wzmocnić żeby przy ewentualnym zaryciu, nie rozpadło się na amen?

3) jakiś patent na zabezpieczenie otworu na baterie? Fabryczny styropian który jest na magnesie łatwo wypada

 

Jak mi się coś przypomni to dopiszę. Dzięki

Opublikowano
2 godziny temu, KonanDestylator napisał:

Teraz pytania:

1) będzie cokolwiek warte takie sklejenie? Wiadomo, łączenie bedzie słabsze niż oryginał ale cokolwiek zostało z tego uratowane?

2) da się ten element jakoś wzmocnić żeby przy ewentualnym zaryciu, nie rozpadło się na amen?

3) jakiś patent na zabezpieczenie otworu na baterie? Fabryczny styropian który jest na magnesie łatwo wypada

1. Jeśli pokryłeś całą powierzchnię styku klejem i nie rozpada się w rękach to jak najbardziej jest warte.

2. Mocowanie służy jedynie temu, by skrzydła nie rozsunęły się w trakcie lotu. Wzmocnienie tego miejsca może skutkować uszkodzeniem kadłuba przy kolejnym "zaryciu". Można wzmocnić laminując to przy użyciu tkaniny szklanej i żywicy epoksydowej po kolejnym uszkodzeniu.

3. Mocniejszy magnes lub niezawodna taśma klejąca. Może kabinka sama w sobie słabo pasuje do kadłuba?

  • Lubię to 1
Opublikowano

2. No tak, ma sens, gdzieś ta energia musi zostac rozproszona, i najlepiej w takich miejscach

3. Pasuje dobrze, ale nie siedzi zbyt solidnie. Czyli wjedzie taśma :)

 

Jeszcze proszę o odpowiedź, jak sklejałem te fragmenty to najpierw spsikałem przyspieszaczem, poczekałem i dopiero wtedy CA. Potem jeszcze troszkę po sklejeniu po wierzchu. Dobra procedura? Czy są jakieś inne poprawne?

Opublikowano

Ile klejących tyle szkół klejenia ?  Przyspieszacz w spray'u zdąży odparować zanim nałożysz na powierzchnię klej, więc w mojej ocenie to zbyteczne. Pryskać po połączeniu elementów, tak by aktywator miał kontakt z samym klejem.

Osobiście przyspieszacza używam kiedy potrzebuje coś bardzo szybko skleić. Z moich doświadczeń zbyt duża ilość przyspieszacza potrafi spienić klej tworząc kruche połączenie.

Opublikowano

Też kleję bez przyspieszacza. Daję CA wyschnąć w naturalnym tempie. Na razie się sprawdza ta metoda. Jakie były przyczyny kraks?

Opublikowano
Quote

Jakie były przyczyny kraks?

Brak lektury forum przed pierwszymi lotami :D Wiele razy zaryłem nim wszedłem poczytać o początkach innych hobbystów :)

 

Dzięki za wyjaśnienie :) 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Opublikowano

Klejenie CA pomaga w szybkiej naprawie  modelu.

Można kleić  "UHU por" posmarowac cześci odczekać 10 minut i skleić , takie połączenie jest elastyczne i względnie mocne .

I jest jescze jeden klej do pianek dobry , tylko spoiny sa bardzo widoczne  "Saudal " klej poliuretanowy

Opublikowano

Mocowanie kabinki wzmacniam tak że zaklejam każdorazowo paskiem taśmy "na okrągło" wokół kabiny i kadłuba ( podpatrzone). Wąska taśma biurowa, przezroczysta, taśma papierowa ... itp. Wcześniej okleiłem kadłub mocną taśmą białą (Castorama) tak żeby wąska taśma nie wyrywała mi styropianu z kadłuba. O estetykę modelu powalczę jak się nauczę dobrze latać. Dodatkowo taka taśma wzmacnia układ kadłuba -nie odłamuje przodu przy uderzeniu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zainteresował mnie ten wątek gdyż też będę w niedługim czasie oblatywał mojego Sky Surfera. Jednak mam jakąś inną wersję gdyż nie ma takich łączników skrzydła z kadłubem jak na Twoim zdjęciu. Ja mam centralną rurkę karbonową w którą wchodzą karbonowe rurkowe dźwigary kazdego skrzydła a następnie są zaciskane śrubą imbusową. Co do kabinki to miałem podobne odczucia ale patent z taśmą rozwiązuje sprawę. W moim modelu weszła bateria 2200 mAh i chyba jeszcze trzeba będzie nieco doważyć. Czekam jeszcze na aparaturę i wtedy wszystko się poustala.

Opublikowano

W Castoramie pokazala się taśma zbrojona biała. Bardzo fajnie to wyglada na modelu. W swoim okleilem kadlub (dół) aż za skrzydła a wąskimi paskami krawędź natarcia skrzydeł(stat. poziomego)

Chyba ze jesteś super pilotem... ?

Dodatkowo na zawiasy lotek polożyłem cieniutką warstwę silikonu bezbarwnego. Nie wiem tylko czy to nie zmieni koloru z czasem.

  • Lubię to 1
Opublikowano
12 godzin temu, AlekQ napisał:

W moim modelu weszła bateria 2200 mAh i chyba jeszcze trzeba będzie nieco doważyć.

Może się okazać idealnie trafiona jeśli będzie wciśnięta w sam dziób. Maksymalnie do przodu i sprawdź wyważenie. Reszta klamotów też ile się da do przodu i raczej wyjdzie dobrze bez ciężarków.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Czasem  obrócenie pakietu- kablami do przodu wystarczy,o ile kable reglera wystarczą.A jak nie to przedłużyć zasilanie odbiornika i dołożyć kondensator w odbiorniku a regler max do przodu.

Opublikowano
W dniu 27.02.2023 o 18:45, RobRoy napisał:

Czasem  obrócenie pakietu- kablami do przodu wystarczy,o ile kable reglera wystarczą.A jak nie to przedłużyć zasilanie odbiornika i dołożyć kondensator w odbiorniku a regler max do przodu.

Właśnie kablami do tyłu, do odbiornika bateria wejdzie dalej do przodu. Chciałbym dać regler tez na przód ale regler grzeje się razem z baterią więc chyba nie powinny razem leżeć? Jak to rozumieć?

Opublikowano

Oddziel je, żeby nie były razem. Ja zrobiłem mały otwór na dziobie nad i pod pakietem i dwa większe umieszczone za całą elektroniką po bokach, aby powietrze mogło swobodnie wypływać z kadłuba. Otwór z przodu nakierowany jest tak, że powietrze opływa baterię i przymocowany za nią regiel i wylatuje sobie z tyłu. Po locie bateria nie jest specjalnie ciepła i regulator też jest dobrze chłodzony. Jaki masz regulator? Lepszy trochę mocniejszy niż za słaby.

Kable daj tak jak będzie Ci wygodniej baterię wyjmować. Ja mam kable do tyłu.

Opublikowano
W dniu 26.02.2023 o 21:29, AlekQ napisał:

Zainteresował mnie ten wątek gdyż też będę w niedługim czasie oblatywał mojego Sky Surfera. Jednak mam jakąś inną wersję gdyż nie ma takich łączników skrzydła z kadłubem jak na Twoim zdjęciu. Ja mam centralną rurkę karbonową w którą wchodzą karbonowe rurkowe dźwigary kazdego skrzydła a następnie są zaciskane śrubą imbusową. Co do kabinki to miałem podobne odczucia ale patent z taśmą rozwiązuje sprawę. W moim modelu weszła bateria 2200 mAh i chyba jeszcze trzeba będzie nieco doważyć. Czekam jeszcze na aparaturę i wtedy wszystko się poustala.

Z całego inwentarza staraj się aby w kadłubie przed pakietem nic nie umieszczać, w sensie ESC / RX wszak ten w razie kreta sieje spustoszenie ;);) 
 

 

W dniu 27.02.2023 o 09:30, RobRoy napisał:

W Castoramie pokazala się taśma zbrojona biała. Bardzo fajnie to wyglada na modelu. W swoim okleilem kadlub (dół) aż za skrzydła a wąskimi paskami krawędź natarcia skrzydeł(stat. poziomego)

Chyba ze jesteś super pilotem... ?

Dodatkowo na zawiasy lotek polożyłem cieniutką warstwę silikonu bezbarwnego. Nie wiem tylko czy to nie zmieni koloru z czasem.

Józef koloru nie zdąży zmienić, prędzej zmieni model ... matka natura i przyciąganie ziemskie bywa bezlitosne, zazwyczaj prędzej czy później

model idzie w objęcia tych że sił ;) :) 

 

  • Haha 1
  • Dzięki 1
Opublikowano
1 godzinę temu, pietrku napisał:

Jaki masz regulator? Lepszy trochę mocniejszy niż za słaby.

 

Mam regler dużo mocniejszy 40A. Czy taki będzie się mniej grzał.

Opublikowano

Przy pierwszych próbach latania - rozbiłem kilka modeli. Latałem sam... i to był błąd. Co mi pomogło - zmniejszenie wychyleń ( do 60 %) i duże expo (50-70%). To podobno nie jest wskazane .... ale mnie pomogło.

Moje ruchy nie były już tak nerwowe a model leniwie reagował .... ale lądował bezpiecznie. Ja latałem Volantexem 1200. Mnie najbardziej  przeszkadzał w pierwszych lotach ster kierunku. Dodawałem gazu i bezwiednie ster kierunku szedł w prawo lub lewo. To powodowało pętle -krety. Gdybym teraz zaczynał to zredukowałbym kierunek nawet do 30 % lub do 0 . Bez kierunku model i tak będzie sterowny.

Pewnie są lepsze metody nauki, ale mnie ten wystarczył.

Co Tobie pomoże  ... dopiero będziesz wiedział  .. ?

Powodzenia.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.