Skocz do zawartości

Szybowiec spalinowy-pilnie poszukiwany


szlak18

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy.

Wykonałem już trochę lotów moim Easy Gliderem Electric. Oczywiście zima i warunki atermiczne. No i na jednym pakiecie 2s około 2000 mah latam jakies 10minut. Trochę mnie to frustruje. Pakiety są drogie i trzeba by ich mieć z 10.

 

Bardzo podoba mi się charakterystyka lotu EG bez termiki ( z termiką pewno jeszcze bardziej mi się będzie podobała) ale ten czas lotu. No i w związku z tym mam pytanie.

 

Czy znacie jakiś model szybowca pod silnik spalinowy (mam cały napęd OS 46) Jakiś czas temu, kiedy silniki elektryczne i baterie nie były takie wydajne wszystko latało na spalinach. Może macie jakieś plany czy sprawdzone wskazówki jak przerobić jakiś szybowiec (najlepiej z wieżyczką)

Czy może jakiś inny model o podobnych właściwościach co szybowiec ale pod ww silnik.

Zastanawiam się nad motoparalotnią – taki latawiec komorowy z silnikiem albo Rogallo.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy znacie jakiś model szybowca pod silnik spalinowy (mam cały napęd OS 46) Jakiś czas temu, kiedy silniki elektryczne i baterie nie były takie wydajne wszystko latało na spalinach. Może macie jakieś plany czy sprawdzone wskazówki jak przerobić jakiś szybowiec (najlepiej z wieżyczką)

Czy może jakiś inny model o podobnych właściwościach co szybowiec ale pod ww silnik.

 

Nie zastanawiałeś się nad motoszybowcem?

 

Zobacz takie konstrukcje jak Ogar, Bąk, Smyk, Pegaz, Małgosia (wszystkie konstrukcje na tej stronie)

 

Dokumentację, części (kadłub itp) na pewno da się zdobyć do Ogara czy Bąka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na jednym pakiecie 2s około 2000 mah latam jakies 10minut. Trochę mnie to frustruje. Pakiety są drogie i trzeba by ich mieć z 10.

 

Trzęba mieć pakiet 3s. Ja mam 1300mah 3s - 40zł/szt. Mi elektroszybowiec 800g lata 45min bez termiki na takim pakiecie.

 

c.d. niżej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na jednym pakiecie 2s około 2000 mah latam jakies 10minut. Trochę mnie to frustruje. Pakiety są drogie i trzeba by ich mieć z 10.

 

Pakiety z chin są tanie i dobre - wystraczą 3szt. a to koło 120zł 3s. Polatasz na takich 3x45min w warunkach atermicznych. Jak będzie terma to sporo dłużej ;-), za mc wiosna i bociany przylecą kręcić termikę ...

 

Ja mam 6 pakietów do modelu ale max. wylatałem 3szt. pod rząd i miałem dosyć latania.

 

Teraz policz ile Cię będzie kosztował nowy model i paliwo do niego. W obecnych czasach budowa motoszybowca spalinki raczej nie jest sensowna. Lepiej kupić dobry napęd 3f. Napęd taki przekładasz sobie potem od modelu do modelu...

 

Każdy następny model będzie sporo droższy niż pakiety dobrych lipoli :mrgreen: , więc oszczędności zrobisz raczej pozorne :!:

 

edit: coś się zacięło i napisałem 2 razy to samo ( to u góry więc wykasuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

 

Mój EG to zwykły elektro z silnikiem szczotkowym, chyba 400.

Do tego kupiłem ładowarkę E sky EK2-081 i baterię GE POWER Li-Poly 2200Mah 7,4V 25C

To było kupione po kosztach bo bałem się że znowu rozwalę. Ale się nauczyłem tym latać i mi się spodobało.

 

Wiem, że silniki elektryczne 3f są ok. Duża moc, ciche i wygodne. I skoro mówicie, że na dobrze dobranym acu w warunkach atermicznych można nawet dociągnąć do 45min ne Easy Gliderze to rzeczywiście silnik spalinowy nie ma sensu. Pod warunkiem, że to rzeczywiście będzie 30-45 min.

Zwłaszcza, że chcę robić zdjęcia.

 

Tyle teraz pytanie, czy wersję Elektro da się przerobić na PRO tj, dać 3F silnik bez problemów. Oczywiście znowu najpierw kupiłem a potem przeczytałem. Może znacie jakieś zestawy. Czy oryginalny napęd Multiplexa tam wejdzie?

 

Ale napęd OS 46 już mam i jest całkiem nowy. Szkoda mi się go pozbywać.

Więc chcę go dać do szybowca.

 

Podoba mi się spalinowy szybowiec z postu tytan12. Właśnie o coś takiego z wieżyczką by mi chodziło.

Co do Fikołka to nie ma tam zdjęcia (bo już wylądował i nie był w powietrzu)

 

Fajne były by także te modele Ogar, Bąk, Smyk, Pegaz, Małgosia czy coś podobnego. Tyle że w zestawie bo z czasem cięzko. Czy może Prząśniczka nie będzie miała podobnych właściwości jak szybowiec?

 

PS. Dzisiaj powiał wiatr i polatałem na zboczy. Glider stoi w miejscu i wisi sobie. Coś fajnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I skoro mówicie, że na dobrze dobranym acu w warunkach atermicznych można nawet dociągnąć do 45min ne Easy Gliderze to rzeczywiście silnik spalinowy nie ma sensu. Pod warunkiem, że to rzeczywiście będzie 30-45 min.

 

To może być nawet kilka godzin, ale oczywiście nie na pracującym silniku! Silnik będzie pracował między 8 a 15 minut. Reszta czasu to szybowanie w termice lub na zboczu. I 30 minut lotu, przy silniku pracującym 8 minut robi się bez problemu. Tylko trzeba modelem szybowca latać jak modelem szybowca a nie funfly'a. Czyli wyciągasz go np. na 100m (albo wyżej jak dasz radę) i wyłączasz silnik. Na 10 metrach znowu włączasz silnik i wyciągasz model na 100 m. I tak w kółko.

 

To oczywiście dygresja, bo jeżeli masz ochotę na napęd spalinowy do szybowca to czemu nie. Poszukaj na forum relacji Petera z montażu silnika spalinowego do EasyGlidera - to w ramach ciekawostki bo raczej nie polecam takiego zabiegu :-)

 

PS. Dzisiaj powiał wiatr i polatałem na zboczy. Glider stoi w miejscu i wisi sobie. Coś fajnego.

 

No właśnie o to chodzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Callab pisze o tym o czym właśnie myślę. Dzisiaj latałem na jednym accu prawie godzinę. No i mogło by być i więcej ale wygnał mnie mróz. Ale to było na zboczu. Właśnie takie latanie jak szybowcem. Czyli z tego wynika, że moje 10 minut w stylu funfly na EG to wynik do przyjęcia. Czyli wychodzi na to, że przedłużenie czasu lotu nie zależy od tego jaki mam napęd. Chodzi o magazyn paliwa. W elektryku to acu. No i chyba generalnie nie da się dłużej latać na acu w stylu FUNFLY niż 10-15 minut.

 

I właśnie do tego zmierzam. Dlatego chcę silnik spalinowy. Nie po to by latać szybciej wyżej czy agresywniej ale by latać dłużej na silniku.

No i następna sprawa. Skoro kolega Callab zalicza latanie EG na silniku jako funfly to by mieć takie same wrażenia z lotu to powinienem kupić funfly spalinowy?

 

Czyli prząśniczka byłaby ok.? Zwłaszcza, że chcę robić zdjęcia z samolotu.

Czytałem o wieży Petera ale nie mam możliwości by doświadczać tylu prób i błędów.

 

Dlatego szukam czegoś gotowego.

 

JANO- a kupć się takiego czegoś nie da, pod mój OS 46?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik 46 do fikołka :D on lata na 2.5 i 2 ccm

Jak masz 46 osa to siadaj śmiało na funflaja to lata lepiej od trenerka(wychylenia ok 30-40%) :D

edit.Nie wiem jak lubisz latać.Bo od tego zależy jaki model Ci spasuje.Np. ja nie lubię latać wysoko i daleko tak że nie widać jaki kolor ma model.Lubię latać blisko siebie ni nisko,dlatego choć latam od niedawna to lubię funflaje, to tak jak jazda motocyklem czujesz cały czas że jedziesz :D Faktem jest że ryzyko rozbicia modelu jest większe ale coś za coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlak18, chyba nie zrozumiałeś Callab'a.

Callab miał na myśli, że latanie szybowcem nie polega na lataniu na silniku.

Ja swoim EG latam w ten sposób, że pakiet 2200 mAh wystarcza mi na trzy lub cztery wyciągnięcia na 300-350 metrów wysokości. Jest to około 4-5 minut pracy silnika i na pewno ponad 30 min latania bez śladów termiki.

Nie bardzo widzę tutaj sens silnika spalinowego. Przecież po "wjechaniu" na te 300 metrów musisz go zgasić. I potem co? Wylądować, aby zapalić silnik? No niby można i tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

 

No właśnie o tym napisałem wcześniej. Windujemy silnikiem i potem szybujemy.

Czyli problem z acu przy EG rozwiązany. Latając na samym silniku max 15 minut ale nie do tego stworzono szybowce. Szybowiec ma szybować – bez silnika – nie latać

Tak na marginesie COBRA - z 300 m EG schodzi przez 30 minut bez termiki,wiatru i silnika?... To on chyba jest napełniony helem lub musi mieć nieskończoną wręcz doskonałość.

 

Tyle, że by być purystą, szybowiec nie powinien mieć w ogóle napędu...

 

OK. Ale mamy motoszybowce. I właśnie mnie najbardziej odpowiada lot (choć tylko takie mam doświadczenie) taki jaki mam szybowcem EG na silniku. To znaczy: powoli (z małym obciążeniem płaszczyzny nośnej) i statecznie bez przesadnej reakcji na stery.

Nie wiem też dlaczego MUSZĘ gasić silnik po wjechaniu na pułap. Mogę latać – nie szybować - na „luzie” (wiem wiem opory ale dla mnie to jest wręcz odpowiednie – wolniejszy lot)

 

Generalnie potrzebuję model, który lata w sposób jak opisałem wyżej ale, którym mogę latać długo-to znaczy tak długo, aż w odpowiedni sposób nalecę na cel do sfotografowania i odpowiednio wolno by zdjęcie nie było poruszone z niedużej wysokości max . 100m..

 

Mnie się wydaje, że szybowiec byłby OK., ale może się mylę. Może jest inny rodzaj samolotu, który ma takie właściwości lotne a nie jest szybowcem, raczej motoszybowcem. Wtedy przeniesiemy dyskusję do innego działu.

 

Cały czas wrzucam tę nieszczęsną Psząśniczkę. Czy może to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W swoim EG mam zamontowany silnik KEDA A 22-20L , śmigło 10x6 i pakiet Zippy 2250 mAh, model waży 950g. Na tym zestawie mam ok. osiem i pół minuty pracy silnika na pełnym gazie (wg.licznika czasu pracy silnika w Optiku). Wejście na pułap trwa od 30 do 45 sek w zależności jak tam w górze wieje. Wysokości na jaką model wchodził niestety nie znam. W każdym razie model był małym krzyżykiem. Najdłuższy lot trwał ponad 50 min, mógłbym latać dłużej ale znudziło mi się trzymanie zadartej głowy. W warunkach atermicznych nigdy nie latałem. Na pewno napęd elektryczny spełni twoje wymagania lepiej niż spalinowy, weź jeszcze pod uwagę drgania od silnika spalinowego.

Pozdrawiam Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.