Skocz do zawartości

Jaki Mode


kefir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanie bo nie wiem na jakim mode mam uczyć się latać mój brat lata na lewej gałce ma gaz i lotki a na prawej ster kierunku i wysokości

dzisiaj ustawiałem lotki na każdy kanał oddzielnie i tu niespodzianka według instrukcji

lewa gaz i kierunek prawa lotki i wysokość

wszystko by nie było takie skomplikowane ale okazało się że taka konfiguracja musi być jak chcę ustawić klapy z miksowane z wysokością

co wy na to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lewa gaz i kierunek prawa lotki i wysokość

 

To jest MODE 2. A to na którym latasz nie ma znaczenia. Jak się nauczysz tak Ci zostanie.

 

Jak masz potrzebę, to aparaturę można przestawić na inny MODE. W instrukcji powinno być napisane jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) mam pytanie (...) nie wiem na jakim mode mam uczyć się latać (...)

 

To jest pytanie jakich raczej się nie zadaje :-P porównywalne z pytaniem, czy lepiej mieszać cukier w herbacie trzymając łyżeczkę w lewej ręce czy w prawej albo czy mieszać kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie :mrgreen:

 

Ilu będzie dyskutantów, tyle będzie odpowiedzi.

 

To jest wyłącznie Twoja decyzja, którą powinieneś podjąć uwzględniając Twoje predyspozycje/preferencje.

Jeśli intuicyjnie wydaje Ci się, że łatwiej jest Ci operować manetką gazu lewą ręką, to pozostań przy takim układzie , a jeśli nie to zmień "mode" i sprawdź jak będzie wówczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumieliśmy się, albo zle to opisałem mi chodzi o to czy ustawiając na lewej lotki nie będzie problemu z przypisaniem do nich klap

a 2 to teraz jest na kanale ogon jest kierunek a lotki na aile i aux1 i ustawione dual rate

w jakie kanały mam wsadzić lotki żeby były na lewym drążku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że do nauki i nie tylko lepiej jest gdy lotki i ster wysokości są rozdzielone czyli MODE 1. Dlaczego? Dlatego, że w ten sposób rozdzielamy dwie precyzyjne - i najcześciej używane funkcje. Znacznie precyzyjniej kontrolujemy lot gdy np w prawej jest gaz + lotki, a w lewej wysokosć i kireunek. Każdy przechył modelu (zakret za pomocą lotek) wymaga korekty wysokością więc chyba zrobimy to precyzyjniej obiema dłońmi( kciuk, czy dwa palce - zależy jak kto operuje drążkiem).

Jeśli to nie jest dla ciebie argumentem to musisz rozeznać się na których MODE najczęściej latają w twojej okolicy.Ma to znaczenie - niechętnie przejmuje sie obcy nadajnik w innym ustawieniu niż mamy sami. Ja - jak i wszyscy koledzy z lotniska - latamy na MODE 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi chodzi o to czy ustawiając na lewej lotki nie będzie problemu z przypisaniem do nich klap

 

Prawdopodobnie będzie. Musisz przestawić aparaturę w MODE 4 (jeżeli się nie mylę)

 

a 2 to teraz jest na kanale ogon jest kierunek a lotki na aile i aux1 i ustawione dual rate

 

To po polsku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam, że do nauki i nie tylko lepiej jest gdy lotki i ster wysokości są rozdzielone czyli MODE 1.

Do nauki - czyli na zawsze ;)

Platanie na mode "lotniskowym" - o ile nie masz "intuicyjnych" preferencji - dla mnie naprzyklad latanie z gazem po lewej bylo oczywiste niczym oddychanie i w sklepie jak wzialem radio z gazem po prawej (sprzedawca tak lata) to wydalo mi sie niemozliwe latanie w takim mode - a koles kurcze potrafi - i to niezle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a 2 to teraz jest na kanale ogon jest kierunek a lotki na aile i aux1 i ustawione dual rate

 

To po polsku?

Nie no już jest za późno widzę że nie wiem co pisze jutro po prostu sprawdzę czy mając lotki (osobne kanały) z gazem nie będzie problemu z miksowaniem i klapami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wyznaję zasadę" jak w samolocie "czyli gaz i kierunek w lewej a wysokość i lotki w prawej czyli mode 2 natomiast przy 'bezlotkowcu" przełaczam na mode 4 czyli na prawej wysokosc i kierunek a gaz na lewej.

Przynajmniej dla mnie wygodniej zrobić zwrot modelem ,przechylam lotkami i zaciągam wysokość i wszystko jednym drągiem.

Ale oczywiście , ilu pilotów tyle opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mówiłem :mrgreen:

 

Zaczyna się :twisted:

 

 

A ja latam na MODE_1 bo jest najlepsze na swiecie, i innych powinno sie zabronic...

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

Teraq zie dopiero zacznie.. :devil:

 

Baxter.

P.S.

A teraz powaznie. Poszukaj na forum, bylo sporo klotni na ten temat, ale w tej powodzi bzdur mozna cos madrego wylowic.

A prawda jest taka ze na takim jak sie nauczysz, na takim bedziesz latal. I jest to zupelnie obojetne.

Mamy tu nawet kolege ktory oswiadczyl ze ma odwrocony ster kierunku, bo jak leci modelem "do siebie" to mu jest wygodniej i sie nie myli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasady są następujące

na MODE 1 trudniej się nauczyć latać

MODE 2 jest bardziej naturalna dla śmigłowców, choć znam takich co latają helikiem w md1

MODE 1 jest bardziej precyzyjna do akrobacji samolotowej F3A i 3D

jeśli się nauczysz na mode1, możesz dość łatwo przejść na mode 2, w drugim kierunku jest sporo trudniej (ale nie niemożliwe)

MODE2 jest lepsza dla osób jednorękich, paralityków jednostronnych itp bo można latać w zasadzie jedną ręką

ja preferuję mode 1, bo obie ręce zajęte- ale ja to dziwny jestem, truskawki posypuję cukrem, a w kompie sporo mam skrótów klawiszowych żeby nie było że tylko myszą się pracuje

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również jestem leworęczny ale latam na Mode 2 bo tak pokazał mi starszy kolega. I tak mi pasuje. Zakręty wykonuję tak jak kolega Instruktor. To tak jak z małym dzieckiem, jak pierwszy kontakt z młotkiem będzie miała lewa ręka i nikt tego nie zauważy to tak już zostanie. Leworęczność nie dyskryminuje wprost przeciwnie są sytuacje w pracy kiedy z kolegami wzajemnie się uzupełniamy.

Pozdrawiam Adam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja również jestem leworęczny ale latam na Mode 2 bo tak pokazał mi starszy kolega. I tak mi pasuje. Zakręty wykonuję tak jak kolega Instruktor. To tak jak z małym dzieckiem, jak pierwszy kontakt z młotkiem będzie miała lewa ręka i nikt tego nie zauważy to tak już zostanie. Leworęczność nie dyskryminuje wprost przeciwnie są sytuacje w pracy kiedy z kolegami wzajemnie się uzupełniamy.

Pozdrawiam Adam.

Co do leworęcznych nic niemam moja żona jest leworęczna i powiem wam że mało kogo widziałem że by prawą pisał tak szybko i ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.