kefir Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 Witam mam pytanie bo nie wiem na jakim mode mam uczyć się latać mój brat lata na lewej gałce ma gaz i lotki a na prawej ster kierunku i wysokości dzisiaj ustawiałem lotki na każdy kanał oddzielnie i tu niespodzianka według instrukcji lewa gaz i kierunek prawa lotki i wysokość wszystko by nie było takie skomplikowane ale okazało się że taka konfiguracja musi być jak chcę ustawić klapy z miksowane z wysokością co wy na to ?
Callab Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 lewa gaz i kierunek prawa lotki i wysokość To jest MODE 2. A to na którym latasz nie ma znaczenia. Jak się nauczysz tak Ci zostanie. Jak masz potrzebę, to aparaturę można przestawić na inny MODE. W instrukcji powinno być napisane jak to zrobić.
Mars_2000 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 (...) mam pytanie (...) nie wiem na jakim mode mam uczyć się latać (...) To jest pytanie jakich raczej się nie zadaje :-P porównywalne z pytaniem, czy lepiej mieszać cukier w herbacie trzymając łyżeczkę w lewej ręce czy w prawej albo czy mieszać kręcąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie :mrgreen: Ilu będzie dyskutantów, tyle będzie odpowiedzi. To jest wyłącznie Twoja decyzja, którą powinieneś podjąć uwzględniając Twoje predyspozycje/preferencje. Jeśli intuicyjnie wydaje Ci się, że łatwiej jest Ci operować manetką gazu lewą ręką, to pozostań przy takim układzie , a jeśli nie to zmień "mode" i sprawdź jak będzie wówczas.
kefir Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 Nie zrozumieliśmy się, albo zle to opisałem mi chodzi o to czy ustawiając na lewej lotki nie będzie problemu z przypisaniem do nich klap a 2 to teraz jest na kanale ogon jest kierunek a lotki na aile i aux1 i ustawione dual rate w jakie kanały mam wsadzić lotki żeby były na lewym drążku ?
Irek M Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 A ja uważam, że do nauki i nie tylko lepiej jest gdy lotki i ster wysokości są rozdzielone czyli MODE 1. Dlaczego? Dlatego, że w ten sposób rozdzielamy dwie precyzyjne - i najcześciej używane funkcje. Znacznie precyzyjniej kontrolujemy lot gdy np w prawej jest gaz + lotki, a w lewej wysokosć i kireunek. Każdy przechył modelu (zakret za pomocą lotek) wymaga korekty wysokością więc chyba zrobimy to precyzyjniej obiema dłońmi( kciuk, czy dwa palce - zależy jak kto operuje drążkiem). Jeśli to nie jest dla ciebie argumentem to musisz rozeznać się na których MODE najczęściej latają w twojej okolicy.Ma to znaczenie - niechętnie przejmuje sie obcy nadajnik w innym ustawieniu niż mamy sami. Ja - jak i wszyscy koledzy z lotniska - latamy na MODE 1.
Callab Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 mi chodzi o to czy ustawiając na lewej lotki nie będzie problemu z przypisaniem do nich klap Prawdopodobnie będzie. Musisz przestawić aparaturę w MODE 4 (jeżeli się nie mylę) a 2 to teraz jest na kanale ogon jest kierunek a lotki na aile i aux1 i ustawione dual rate To po polsku?
mammuth Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 A ja uważam, że do nauki i nie tylko lepiej jest gdy lotki i ster wysokości są rozdzielone czyli MODE 1. Do nauki - czyli na zawsze Platanie na mode "lotniskowym" - o ile nie masz "intuicyjnych" preferencji - dla mnie naprzyklad latanie z gazem po lewej bylo oczywiste niczym oddychanie i w sklepie jak wzialem radio z gazem po prawej (sprzedawca tak lata) to wydalo mi sie niemozliwe latanie w takim mode - a koles kurcze potrafi - i to niezle
kefir Opublikowano 23 Lutego 2009 Autor Opublikowano 23 Lutego 2009 a 2 to teraz jest na kanale ogon jest kierunek a lotki na aile i aux1 i ustawione dual rate To po polsku? Nie no już jest za późno widzę że nie wiem co pisze jutro po prostu sprawdzę czy mając lotki (osobne kanały) z gazem nie będzie problemu z miksowaniem i klapami
instruktor Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 ja wyznaję zasadę" jak w samolocie "czyli gaz i kierunek w lewej a wysokość i lotki w prawej czyli mode 2 natomiast przy 'bezlotkowcu" przełaczam na mode 4 czyli na prawej wysokosc i kierunek a gaz na lewej. Przynajmniej dla mnie wygodniej zrobić zwrot modelem ,przechylam lotkami i zaciągam wysokość i wszystko jednym drągiem. Ale oczywiście , ilu pilotów tyle opinii
Mars_2000 Opublikowano 23 Lutego 2009 Opublikowano 23 Lutego 2009 A nie mówiłem :mrgreen: Zaczyna się :twisted:
robraf Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 http://www.rc-airplane-world.com/image-files/rc-transmitter-mode-1.gif rozrysowane mode1 a tutaj mode 2 http://www.rc-airplane-world.com/image-files/rc-transmitter-mode-2.gif
baxter12 Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 A nie mówiłem :mrgreen: Zaczyna się :twisted: A ja latam na MODE_1 bo jest najlepsze na swiecie, i innych powinno sie zabronic... :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Teraq zie dopiero zacznie.. :devil: Baxter. P.S. A teraz powaznie. Poszukaj na forum, bylo sporo klotni na ten temat, ale w tej powodzi bzdur mozna cos madrego wylowic. A prawda jest taka ze na takim jak sie nauczysz, na takim bedziesz latal. I jest to zupelnie obojetne. Mamy tu nawet kolege ktory oswiadczyl ze ma odwrocony ster kierunku, bo jak leci modelem "do siebie" to mu jest wygodniej i sie nie myli.
robraf Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 AMamy tu nawet kolege ktory oswiadczyl ze ma odwrocony ster kierunku, bo jak leci modelem "do siebie" to mu jest wygodniej i sie nie myli. To u mnie w mieście jest taki Pan co lata na wszystkich rewersach.
kefir Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Ja to myślę że to Mode to bardziej jak lewo ręczny i praworęczny mi pasuje Mode 2 bo jestem praworęczny i ona jest u mnie dokładniejsza do gazu nie trzeba mieć takiej dokładności To tylko moja teoria
Slawek_9000 Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 zasady są następujące na MODE 1 trudniej się nauczyć latać MODE 2 jest bardziej naturalna dla śmigłowców, choć znam takich co latają helikiem w md1 MODE 1 jest bardziej precyzyjna do akrobacji samolotowej F3A i 3D jeśli się nauczysz na mode1, możesz dość łatwo przejść na mode 2, w drugim kierunku jest sporo trudniej (ale nie niemożliwe) MODE2 jest lepsza dla osób jednorękich, paralityków jednostronnych itp bo można latać w zasadzie jedną ręką ja preferuję mode 1, bo obie ręce zajęte- ale ja to dziwny jestem, truskawki posypuję cukrem, a w kompie sporo mam skrótów klawiszowych żeby nie było że tylko myszą się pracuje pzdr
robraf Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 ja jestem prawo ręczny , latam na mode 1 i latalem tak śmigłowcem tez
Adam P. Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 na MODE 1 trudniej się nauczyć latać Zależy dla kogo. Ja nauczyłem się na mode 1(bo tak było mi wygodnie, jestem leworęczny), potem przeszedłem na mode 3, teraz znowu przechodzę na mode 1, bo zaczynam naukę 3D.
ahaweto Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 Witam. Ja również jestem leworęczny ale latam na Mode 2 bo tak pokazał mi starszy kolega. I tak mi pasuje. Zakręty wykonuję tak jak kolega Instruktor. To tak jak z małym dzieckiem, jak pierwszy kontakt z młotkiem będzie miała lewa ręka i nikt tego nie zauważy to tak już zostanie. Leworęczność nie dyskryminuje wprost przeciwnie są sytuacje w pracy kiedy z kolegami wzajemnie się uzupełniamy. Pozdrawiam Adam.
kefir Opublikowano 24 Lutego 2009 Autor Opublikowano 24 Lutego 2009 Witam. Ja również jestem leworęczny ale latam na Mode 2 bo tak pokazał mi starszy kolega. I tak mi pasuje. Zakręty wykonuję tak jak kolega Instruktor. To tak jak z małym dzieckiem, jak pierwszy kontakt z młotkiem będzie miała lewa ręka i nikt tego nie zauważy to tak już zostanie. Leworęczność nie dyskryminuje wprost przeciwnie są sytuacje w pracy kiedy z kolegami wzajemnie się uzupełniamy.Pozdrawiam Adam. Co do leworęcznych nic niemam moja żona jest leworęczna i powiem wam że mało kogo widziałem że by prawą pisał tak szybko i ładnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.