Skocz do zawartości

Pakiet Dualsky Eco S 2200 3S. Padnięta cela ?


ToMarkov
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

7 hours ago, Ares said:

Co do Lijon potwierdzam opinie Grześka. Do napędów elektrycznych w modelach średnio się nadają. Raczej nie ma sensu w to brnąć. 


Nie nadaja sie do MALYCH modeli elektrycznych.
Do duzych modeli jak najbardziej.
Ja sie w pelni na li-ion przesiadlem - moje EDFy maja stosunek mocy do masy powyzej 1 i czas lotu ponad 7min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, adam.trzaskowski napisał:

moje EDFy maja stosunek mocy do masy powyzej 1

 a jak przeliczasz waty lub kilowaty na kilogramy ?  czy ciąg na kilogramy ?

       czy maja więcej niż 1kW/kg czy więcej niż 1kG/kg  ?  liczone do masy modelu ? jak % wypada masa pakiety / masa modelu ?

 

co do nienadawania się li-ion do małych modeli -mój najmniejszy model na 2celach li-ion 18650 ważył około 220g gotów do lotu. ale to margines zastosowań ...    alternatywą był pakiet 7celi ni-cd cadnica 500...   i li-ion wypadł lepiej

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minutes ago, latacz said:

 a jak przeliczasz waty lub kilowaty na kilogramy ?  czy ciąg na kilogramy ?

       czy maja więcej niż 1kW/kg czy więcej niż 1kG/kg  ?  liczone do masy modelu ? jak % wypada masa pakiety / masa modelu ?

 

 

 

 

 

Nic nie przeliczam, liczy sie praktyka - jesli postawiony pionowo leci do gory, to ma powyzej 1 ;D
Przyklad tu (12 ogniw Molicel P45B):

Dla dokladniejszego pomiaru uzywam wagi - model pionowo w dol i gazu :)


Moze wyraziem sie nieprecyzyjnie.
W malych modelach jesli celem jest dlugi lot to Liion sie nada. Ale jesli chce sie uzystac wysokie osiagi to juz ciezko.
W duzym modelu latwiej zmienic konfiguracje, zeby z li-ion dostac dobry wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli określasz ciąg do masy. swoją droga fajnie to wygląda.

 

a czy model mały czy duży to max moc w stosunku do wagi zawsze wyjdzie kilka x gorzej niż dla polimerów. Za to pojemność może wyjść sporo lepiej -jeśli za bardzo nie przeciążasz ogniw.  Konfiguracja nie ma nic do rzeczy - zawsze ogniwo  da tyle ile może a  max moc będzie sumą mocy ogniw...

 

masz 12 "większych" (21700) ogniw -każde w sensowny sposób może dać z 90W  ( 20A może 25A ) więc zasilanie z 12 ogniw da ponad 1kW -już dość słuszna moc.

Ale... podobną moc można wycisnąć z dość małego poniżej   250g wagi li-pol

 

To co piszą w specyfikacjach "max dopuszczalny prąd" to tylko taka bajka -prąd który nie zniszczy ogniwa. Ale że przy większych prądach napięcie klęknie i "połowa pary pójdzie w przysłowiowy gwizdek" -czyli energia będzie grzać ogniwa zamiast zasilać silnik -to już producenci zapominają napisać...   Sprawą kluczową jest opór wewnętrzny ogniw -niestety wyraźnie większy dla li-ion niż dla i-pol

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minutes ago, latacz said:

masz 12 "większych" (21700) ogniw -każde w sensowny sposób może dać z 90W  ( 20A może 25A ) więc zasilanie z 12 ogniw da ponad 1kW -już dość słuszna moc.

 

 

To co piszą w specyfikacjach "max dopuszczalny prąd" to tylko taka bajka -prąd który nie zniszczy ogniwa. Ale że przy większych prądach napięcie klęknie i "połowa pary pójdzie w przysłowiowy gwizdek" -czyli energia będzie grzać ogniwa zamiast zasilać silnik -to już producenci zapominają napisać...   Sprawą kluczową jest opór wewnętrzny ogniw -niestety wyraźnie większy dla li-ion niż dla i-pol

To juz przeszlosc ;)
Molicele P45B daja 50A bez wiekszego spadku napiecia, a 80A z duzym spadkiem ;) O ile dasz jakikolwiek przeplyw powietrza i nie trzymasz gazu 100% non stop to temperatura bedzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co oznacza "bez większego spadku napięcia" ? tzn jakie konkretnie masz napięcia pakietu 12s pod obciążeniem 50A ?

ile z nominalnej pojemności pakiet oddaje pod taki obciążeniem ?

 

trochę "siedzę" na forum o  pojazdach elektrycznych -robiłem jakieś  rower, hulajnogi, ponton   i wydajność ogniw wydaje się zbyt piękne żeby było prawdziwe...  wydają się wydajniejsze od Samsungów 40T...

 

na forum pojazdów el jest sporo osób -ale raczej te konkretnie cele nie są wykorzystywane -ja nie trafiłem na opisy. 

znalazłem Twoje wcześniejsze posty o tych ogniwach -brzmi ciekawie -gdzie haczyk ? bo nie chce się wierzyć, że nikt nie wypróbował tych ogniw w pojazdach  jeśli są dobre.   zwłaszcza te wydajności prądowe  wydają się zawyżone (większe od znanych ogniw samsung, panasonic tesla itp...)   - stąd pytanie o realne napięcie pod obciążeniem.  chyba, że to obciążalność chwilowa na kilka sekund a realna w locie jest sporo niższa ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 hours ago, latacz said:

co oznacza "bez większego spadku napięcia" ? tzn jakie konkretnie masz napięcia pakietu 12s pod obciążeniem 50A ?

ile z nominalnej pojemności pakiet oddaje pod taki obciążeniem ?

 

trochę "siedzę" na forum o  pojazdach elektrycznych -robiłem jakieś  rower, hulajnogi, ponton   i wydajność ogniw wydaje się zbyt piękne żeby było prawdziwe...  wydają się wydajniejsze od Samsungów 40T...

 

na forum pojazdów el jest sporo osób -ale raczej te konkretnie cele nie są wykorzystywane -ja nie trafiłem na opisy. 

znalazłem Twoje wcześniejsze posty o tych ogniwach -brzmi ciekawie -gdzie haczyk ? bo nie chce się wierzyć, że nikt nie wypróbował tych ogniw w pojazdach  jeśli są dobre.   zwłaszcza te wydajności prądowe  wydają się zawyżone (większe od znanych ogniw samsung, panasonic tesla itp...)   - stąd pytanie o realne napięcie pod obciążeniem.  chyba, że to obciążalność chwilowa na kilka sekund a realna w locie jest sporo niższa ?

 


Zerknij na ten test: RC Groups - View Single Post - Battery Load Test Comparisons
A tutaj Wojtek polecial na nich Freewingiem Avanti 300km/h: 

Jesli juz, to Molicel zanizyl specyfikacje tych ogniw ;)

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.